Miejski Ośrodek Kultury w Głogowie. Jednostka organizacyjna Gminy Miejskiej Głogów.
Plan wydarzeń:
Październik 2020 w CK

Regulamin uczestnictwa w wydarzeniach i sekcjach MOK
POBIERZ
 
Oświadczenie dla uczestnika wydarzenia w czasie pandemii
POBIERZ
Regulamin uczestnictwa w wydarzeniach i sekcjach CK MOK w czasie pandemii  
                 POBIERZ
 
 

 


Notice: Undefined property: Joomla\CMS\Categories\CategoryNode::$catid in /home/www/mok.glogow.pl/strona/plugins/content/facebooklikeandshare/facebooklikeandshare.php on line 184

Notice: Undefined property: Joomla\CMS\Categories\CategoryNode::$link in /home/www/mok.glogow.pl/strona/plugins/content/facebooklikeandshare/facebooklikeandshare.php on line 264

10.09 - 04.10.2020r.


36. GŁOGOWSKIE SPOTKANIA JAZZOWE

 

Zapraszamy Państwa już po raz trzydziesty szósty na spotkania z jazzem. W tym roku zaplanowaliśmy dla Państwa koncerty, projekcje filmowe, prelekcję i JAZZOWE KINO NOCNE, a zdecydowana część tych wydarzeń odbędzie się bezpłatnie (wejściówki od 07.09) i plenerowo, tak, żebyśmy bezpiecznie mogli uczcić święto jazzu w naszym mieście także teraz, w czasach pandemii.

Zapraszamy gorąco do odwiedzania naszej strony www.jazzwglogowie.pl, : to tam znajdziecie Państwo najwięcej informacji o naszych Artystach - polecamy również wydarzenia facebookowe: https://www.facebook.com/gsjglogow/

Dzięki uprzejmości głogowskich fotografów udostępnimy wystawę (od 10.09 - 04.10), zatytułowaną "Jazz w Głogowie".

Można będzie więc JAZZ pooglądać, o JAZZie porozmawiać, a nade wszystko JAZZu posłuchać.

Czekamy na Was!

PROGRAM 36. GSJ do pobrania tu: PDF

 

36-gsj-plakat-zmiana-lokalizacji1024

29.04 - 03.05.2020r.
online - facebook: LINK

MAJÓWKA Z MOK: KULTURA uMAJ@

 

30.11.2019r. (sobota) godz. 19.00
KLUB MAYDAY, ul. Perseusza 11, Głogów.

XXIII EDYCJA MAYDAY ROCK FESTIVAL GŁOGÓW 2019

KONCERT FINAŁOWY

PIĘĆ WYBRANYCH DROGĄ ELIMINACJI ZESPOŁÓW:

- HERE ON EARTH/Katowice,
- CANNONBALL / Poznań,
- RUMORE /Cieszyn,
- SNOWBLIND / Katowice/Częstochowa,
- MAFUKA / Wrocław.


POWALCZY O NAGRODY:

- JURY - 3.000ZŁ

- PUBLICZNOŚCI - 1.500ZŁ

- PREZYDENTA MIASTA GŁOGOWA - 1.000 ZŁ

- OSOBOWOŚCI SCENICZNEJ - 500ZŁ

ZGŁOSZENIA DO 4 LISTOPADA, REGULAMIN I KARTA ZGŁOSZEŃ -> http://www.mok.glogow.pl/index.php/imprezy/28-koncerty/festiwale/590-xxiii-edycja-mayday-rock-festival-glogow-2019-zgloszenia-zespolow

KTO ZAGRA, DOWIECIE SIĘ 16 LISTOPADA PODCZAS KONCERTU INAUGURACYJNEGO.

Bilety: 10zł/osoba - przedsprzedaż, 15zł/w dniu koncertu.
Dostępne w Biurze Obsługi Klienta Mayday i MOK, oraz internetowo na: www.ekobilet.pl

ZAPRASZAMY!

16.11.2019r. (sobota) godz. 20.00
KLUB MAYDAY, ul. Perseusza 11, Głogów.

XXIII EDYCJA MAYDAY ROCK FESTIVAL GŁOGÓW 2019

KONCERT INAUGURACYJNY

ZAGRAJĄ:

G. WOLF I CYRK DERIGLASOFFA

BILETY: 25ZŁ/PRZEDSPRZEDAŻ I 35ZŁ/W DNIU KONCERTU
Dostępne w Biurze Obsługi Klienta Mayday i MOK oraz na www.ekobilet.pl

G.WOLF

Wojtek Garwoliński, lider popularnego w latach 90. zespołu PIVO  pojawi się na scenie jako  G.Wolf, który współtworzy obecnie z Saimonem Galusem.
G.Wolf ma na swoim koncie wydany w 2012 roku winylowy singiel „Street Thing“, a w 2013 roku ukazał pełnometrażowy album „Magnetic dog“.
Na płytę teksty napisał Pete Brown, tekściarz legendarnego zespołu Cream.

W 2017 formacja G.Wolf przerwała milczenie publikując w Internecie dwa premierowe wideoklipy „Mistrzowski Plan“ z gościnnym udziałem Sebastiana
Stankiewicza oraz „Henry Miller“ - muzyczną wycieczkę po Nowym Jorku. Na wiosnę 2018 odbyła się kolejna sesja nagraniowa, w której udział wzięli
dodatkowo Krzysztof Siewruk oraz Paweł Galus, z którymi G.Wolf nagrał kolejne utwory na zapowiadany drugi oficjalny album o tytule "Electric House".

G.WOLF zaprezentowali się głogowskiej publiczności podczas 7. Głogowskiej Nocy Rockowej w 2018r. w Fosie Miejskie, niestety mięli strasznego pecha do pogody, lało przez cały czas trwania Nocy Rockowej.
Na ostatniej - ósmej Nocy Rockowej lider G.WOLF - Wojtek Garwoliński pojawił się na scenie jako specjalny gość, podczas koncertu Małgorzaty Ostrowskiej.
Przypominamy, ze Wojtek przez wiele lat współpracował i grał właśnie z Małgorzatą Ostrowską.

Teraz przyszedł czas na rehabilitację Głogowa, w Mayday na pewno nie będzie tak padać i sąd G. WOLF na KONCERCIE INAUGURACYJNYM XXIII MAYDAY ROCK FESTIVAL.

Dodatkowo Wojtek Garwoliński zasili skład JURY podczas KONCERTU FINAŁOWEGO XXIII MAYDAY ROCK FESTIVAL.


G.WOLF


G.WOLF

CYRK DERIGLASSOFA

Cyrk Deriglasoff to nowy projekt Olafa Deriglasoffa – wokalisty i instrumentalisty, od ponad trzech dekad związanego ze sceną niezależną
i muzyką alternatywną. Po latach poszukiwań w obrębie mocniejszych, rockowych brzmień Olaf powrócił do korzeni: grania melodyjnej,
energetycznej muzyki z kpiarskim tekstem, która była znakiem firmowym jego pierwszego zespołu – Dzieci Kapitana Klossa. Cyrk Deriglasoff
jest czołowym przedstawicielem stworzonego przez siebie stylu Wodewil Punk, czyli źli chłopcy śpiewają słodkie melodie. Ekscentryczna
banda Deriglasoffa nie wyważa otwartych drzwi i nie odkrywa Ameryki, to projekt zorientowany na dobrą, bezpretensjonalną rozrywkę
i wspólną zabawę ze zdrową dozą szaleństwa, gdzie rockowe brzmienia przeplatają się z punk-folkowymi aranżacjami, okraszone potężną
sekcją dętą. Grupa występuje w efektownym sześcioosobowym składzie złożonym z tuzów rodzimej sceny jazzowej i rozrywkowej, znanych
z wielu zespołów i projektów: Olaf Deriglasoff – wokal, bas (ex Dzieci kpt Klossa, Apteka, Pudelsi, Yugoton, Homo Twist, Kazik, KNŻ, Kury),
Tomek Kasiukiewicz – puzon (Artur Rojek, Mela Koteluk, Lech Janerka) Grzegorz Wiencek – gitara (Teatr Rampa), Robert Kamalski – saksofon
(Jazz Soul Quartet) Grzegorz Pastuszka – suzafon (Nervy, Dixie Tigers’s Band) Robert Rasz – perkusja (Mela Koteluk, Gaba Kulka, Rykarda Parasol).


Cyrk Deriglassofa fot. Honorata Karapuda

CYRK DERIGLASOFFA

35. GŁOGOWSKIE SPOTKANIA JAZZOWE:
październik/listopad 2019

www.jazzwglogowie.pl

Program:

1.10 – 10.11.2019 MOK/ PŁYWALNIA CHROBRY WELLNESS&SPA/ HOTEL QUBUS GŁOGÓW

JAZZ W OBIEKTYWIE – WYSTAWA FOTOGRAFII MACIEJA IŻYCKIEGO

 

17.10.2019 godz. 20.00 sala widowiskowa MOK

JAZZOWY DKF - JAZZ NA KALATÓWKACH: CZYLI WOLNOŚĆ IMPROWIZOWANA, słowo wstępne: Piotr Gajek/ projekcja festiwalowa – wstęp wolny

23.10.2019 godz. 20.00 sala widowiskowa MOK

JAZZOWY DKF – BLUE NOTE RECORDS: BEYOND THE NOTES, słowo wstępne: Piotr Gajek/ projekcja festiwalowa – wstęp wolny

 

 

25.10.2019

sala widowiskowa MOK, godz. 10.00

HISTORIA JAZZU W KRESKÓWCE – A. Winiszewski: program edukacyjny dla szkół/ BILET: indywidualny 30 zł, grupowy 15 zł

Galeria MOK, godz. 19.30

FINISAŻ WYSTAWY „ JAZZ W OBIEKTYWIE”

sala widowiskowa MOK, godz. 20.00

JAZZ BAND MŁYNARSKI MASECKI  BILET: 65 zł parter/ 50 zł balkon

scena klubowa FORTEPIANO, godz. 21.30

OTTO HEJNIC TRIO

 

26.10.2019

Wentylatornia MOK, godz. 11.00

Warsztaty wokalne – MARIO SZABAN/ zajęcia grupowe 60’ – 25 zł/os., lekcja mistrzowska – 100 zł/45’/1 os.

sala widowiskowa MOK, GODZ. 19.00

VALERIY STEPANOV BAND, JONAH NILSSON BILET: 105 zł parter/90 zł balkon

scena klubowa FORTEPIANO, godz. 21.30

WOJTEK JUSTYNA TreeOH!, MARIO SZABAN

 

27.10.2019

sala widowiskowa MOK, godz. 19.00

LABORATORIUM  BILET: 65 zł parter/ 50 zł balkon

 

8.11.2019

sala widowiskowa MOK, godz. 20.00

OZMOSYS OMAR HAKIM & RACHEL Z BILET: 105 zł parter/ 90 zł balkon

 

16-17.11.2019 sala widowiskowa MOK

VIII GŁOGOWSKIE WARSZTATY GOSPEL - David Daniel (UK)  

IV GŁOGOWSKIE WARSZTATY GOSPEL DLA DZIECI – Monika MIMI Wydrzyńska

zapisy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub tel. 696463809

17.11.2019 godz. 17.00 sala widowiskowa MOK - KONCERT POWARSZTATOWY  BILET: 15 zł


30.11.2019
  Teatr im. A. Gryphiusa, godz. 20.00

ANDRZEJKOWY BAL JAZZOWY z All Star Big Band pod dyr. Wiesława Pieregorólki  BILET: 250 zł/1 os.

* Karnet: 270 zł/os. uprawnia do wstępu na koncerty gwiazd na miejscach limitowanych na parterze widowni.

Sprzedaż karnetów wyłącznie w Biurze Obsługi Klienta MOK do dnia 15.10.2019

Bilety:

Biuro Obsługi Klienta MOK, Pl. Konstytucji 3 Maja 2, 67-200 Głogów, tel. 76 835 66 30

www.ekobilet.pl/mok-glogow

www.eventim.pl

 

UWAGA!

ZBIERAMY ZESPOŁY DO XXIII EDYCJI MAYDAY ROCK FESTIVAL GŁOGÓW 2019

ZGŁOSZENIA DO 4 LISTOPADA 2019

ATRAKCYJNE FINANSOWE NAGRODY, WSZYSTKIE INFORMACJE ZNAJDZIECIE W REGULAMINIE FESTIVALU

REGULAMIN -> DO POBRANIA
KARTA ZGŁOSZEŃ STRONA A -> DO POBRANIA
KARTA ZGŁOSZEŃ STRONA B (RODO) -> DO POBRANIA
FB Festivalu -> FB

UWAGA rusza XXIII EDYCJA MAYDAY ROCK FESTIVAL GŁOGÓW 2019!

- jednego z najstarszych klubowych festiwali w Polsce.

 Zespoły grające szeroko pojętą muzykę rockową z wszystkimi jej odmianami, łączeniami i odsłonami zapraszamy do udziału w XXIII Edycji Mayday Rock Festival Głogów 2019.

 Termin zgłoszeń upływa 04.11.2019r.

Szczegóły, regulamin Festivalu, karta zgłoszeń wraz ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych dostępne na stronie internetowej organizatora:
http://www.mok.glogow.pl/index.php/imprezy/28-koncerty/festiwale/590-xxiii-edycja-mayday-rock-festival-glogow-2019-zgloszenia-zespolow

Znajdziecie nas również na FB: https://www.facebook.com/MaydayRockFestival/

30.11.2019 r. (sobota) godz. 19.00 - Koncert Finałowy - 5 najlepszych zespołów, wytypowanych przez JURY Festivalu z nadesłanych zgłoszeń,
zmierzy się o Nagrodę Jury XXIII MRF (3.000zł) i Nagrodę Publiczności XXIII MRF (1.500zł), oraz nagrody dodatkowe
(1.000 – Nagroda Prezydenta Miasta Głogowa i 500zł – Nagroda Osobowości Scenicznej XXIII MRF).

01.12.2019 r. (niedziela) godz. 19.00 – Koncert Laureatów + GWIAZDA FESTIVALU – NOCNY KOCHANEK

Bilety:

- 10zł/osoba – Koncert Finałowy,

- 50zł/przedsprzedaż i 60zł/w dniu koncertu – Koncert Laureatów + GWIAZDA FESTIVALU – NOCNY KOCHANEK

Miejsce:

Młodzieżowe Centrum Kultury MAYDAY
67-200 Głogów
ul. Perseusza 11

Organizator Festivalu:
Miejski Ośrodek Kultury w Głogowie
Pl. Konstytucji 3 Maja 2
67-200 Głogów

Koordynator Festivalu – Agnieszka Lewandowska

 ZAPRASZAMY!

18-20.10.2019r. (piątek - niedziela)
Miejski Ośrodek Kultury, Miejska Biblioteka Publiczna, Muzeum Archeologiczno-Historyczne w Głogowie


III SPOTKANIE Z KULTURĄ ŻYDOWSKĄ


Program:

18.10.2019r., godz. 10:00
wykład „Po zatartych śladach gminy żydowskiej w Głogowie”
Historia głogowskiej gminy żydowskiej funkcjonującej od końca XIII do XX wieku
Muzeum Archeologiczno-Historyczne w Głogowie - sala konferencyjno-szkoleniowa
prowadząca: mgr Renata Matysiak - historyk, kustosz, pracownik Działu Historycznego z wieloletnim stażem pracy, współautorka wystaw muzealnych realizowanych przez MA-H oraz autorka muzealnych projektów edukacyjnych

18.10.2019r., godz. 12:00
wykład „Początek czy koniec? Znaczenie cmentarza w żydowskiej sztuce sepulkralnej"
Omówienie postaw kultury żydowskiej wobec śmierci, w tym znaczenia i statusu cmentarzy. Krótko scharakteryzowane zostaną zwyczaje pogrzebowe, a także formy nagrobków oraz symboliczne przedstawienia sepulkralne. Ponadto poruszony zostanie problem dziedzictwa cmentarzy żydowskich, ich ochrony i traktowania w przestrzeni. Podjęta zostanie również kwestia praktycznych działań dotyczących opieki nad nekropoliami żydowskimi na przykładzie cmentarza w Wińsku.
Muzeum Archeologiczno-Historyczne w Głogowie - sala konferencyjno-szkoleniowa
prowadząca: mgr Natalia Bartczak – archeolog, zastępca kierownika Ośrodka Archeologiczno-Numizmatycznego będącego oddziałem Muzeum Archeologiczno-Historycznego w Głogowie. Autorka pracy magisterskiej poświęconej nekropolii żydowskiej w Wińsku, której jest społecznym opiekunem od 2003 roku. Pełniła także rolę merytorycznej konsultantki podczas rewitalizacji cmentarza. W opiekę nad cmentarzem w Wińsku Natalia wkłada całe swoje serce, angażując swoją rodzinę i przyjaciół w prowadzone tam prace i zarażając ich przy tym miłością do kultury żydowskiej


18.10.2019r., godz. 18:00
spotkanie z Jarosławem Mikołajewskim pt.: "Za cieniem Zuzanny Ginczanki"
prowadzenie: mgr Agnieszka Błaszczyk
Miejska Biblioteka Publiczna, ul. Jedności Robotniczej 15

Jarosław Mikołajewski - poeta, tłumacz z języka włoskiego, eseista, reportażysta, autor książek dla dzieci, laureat wielu polskich nagród literackich i artystycznych oraz nagród i odznaczeń włoskich. Przekładał Dantego, Petrarkę, Michał Anioła i wielu innych pisarzy, poetów, filozofów, artystów. Jego książki ukazały się we Włoszech, Holandii, USA, Ukrainie. Był tłumaczony ponadto na języki: albański, francuski, niemiecki, hiszpański, chorwacki, serbski, bułgarski, czeski, ukraiński, grecki, litewski, rosyjski. Dwukrotnie nominowany do Literackiej Nagrody Nike w 2018 roku za reportaż "Terremoto" oraz w 2012 roku za zbiór esejów pt.: "Rzymska komedia".


19.10.2019r. godz. 16-17.30
Warsztaty tańców izraelskich i żydowskich
prowadzenie Dorota Kapusta
sala widowiskowa MOK/sala baletowa


19.10.2019r. godz. 19.00
"Paszporty Paragwaju" film dokumentalny (52 min.)
reż. Robert Kaczmarek
sala widowiskowa MOK Głogów

O filmie:
Film opowiada o działalności grupy Aleksandra Ładosia, czyli nielegalnej polsko - żydowskiej struktury, zajmującej się masowym fałszowaniem dokumentów dla ratowania Żydów podczas II wojny światowej. Dotyczy to głównie okresu tzw. Akcji Reinhardt, której celem była zagłada ludności żydowskiej. "To Polacy pomogli najwięcej, polskie państwo nie mogło zrobić więcej. Przede wszystkim polskie państwo nie miało terytorium, było okupowane, więc dyplomaci i polski rząd na uchodźstwie robili, co mogli" - powiedział jeden z bohaterów filmu, Markus Blechner, konsul honorowy RP w Szwajcarii. W skład grupy wchodzili dyplomaci żydowskiego i polskiego pochodzenia, m.in. konsul Rzeczypospolitej Polskiej w Bernie w latach 1939 - 45 Konstanty Rokicki, ambasador Aleksander Ładoś, jego zastępca Stefan Ryniewicz i dyplomata Juliusz Kuehl. Należeli do niej także poseł na Sejm II RP Abraham Silberschein oraz przedstawiciel organizacji żydowskich Chaim Eiss. Paszporty krajów latynoskich, głównie Paragwaju, Salwadoru, Hondurasu, Boliwii, Peru i Haiti, chroniły swoich posiadaczy w gettach przed wywózką do niemieckich obozów zagłady. Ich właścicieli kierowano do obozów dla internowanych, gdzie pewna część z nich doczekała końca wojny

19.10..2019r. godz.20.00
Spotkanie z reżyserem filmu "Paszporty Paragwaju" Robertem Kaczmarkiem
Galeria MOK
wstęp wolny
O autorze:
Robert Kaczmarek - reżyser, scenarzysta i producent filmowy.
1989 - Wydział Reżyserii PWSFTviT w Łodzi. Absolwent Instytutu Socjologii Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego (1985). Współzałożyciel Stowarzyszenia Producentów Filmowych. W latach 1991-94 prezes firmy producenckiej Dr Watkins, od roku 1997 prezes firmy Biograf Film, od roku 2005 prezes firmy Film Open Group.


20.10.2019r. godz. 12.00-13.30
Warsztaty tańców izraelskich i żydowskich
prowadzenie Dorota Kapusta
sala widowiskowa MOK/sala baletowa

20.10.2019r. godz. 19.00
NEOKLEZ koncert
sala widowiskowa MOK

bilety 25/35 zł

O zespole:
NEOKLEZ „Energetyzująca i bezkompromisowa grupa NeoKlez „Takimi słowami najczęściej zaczynają się zapowiedzi ich koncertów. Po sukcesie debiutanckiego albumu „Pięć stron świata” młodzi muzycy z Lublina: Stanisław Leszczyński (skrzypce), Damian Szymczak (klarnet), Piotr Tomala (akordeon), Kacper Bardzki (gitara basowa), Kamil Wróblewski (perkusja) podróżują po zakątkach Polski i Europy prezentując własne spojrzenie na muzykę klezmerską. Łobuzerski styl i wibrująca energia są wizytówką NeoKlez. Ich własne kompozycje charakteryzuje nieregularne metrum, przesunięcia rytmiczne oraz łączenie tradycyjnego brzmienia z elementami współczesnej muzyki popularnej, jak: drum'n'bass, jazz, funk, rock. Każdy ich koncert, to potężna dawka mocy klezmersko-bałkańskich dźwięków. „
Aktualnie zespół przygotowuje specjalny album na 10-lecie zespołu, które przypada na rok 2019. W jego skład mają wchodzić między innymi utwory z gościnnym udziałem takich muzyków jak: Czesław Mozil, Włodek Paprodziad Dembowski czy Jarecki.

 

 

01.12.2019r. (niedziela)
Młodzieżowe Centrum Kultury MAYDAY

OTWARCIE BRAM: 18.00 - 19.00
LAUREAT PUBLICZNOŚCI XXIII MRF - 19.00 - 19.30
LAUREAT JURY XXIII MRF - 19.45 - 20.15
GWIAZDA XXIII MRF - NOCNY KOCHANEK - 20.30

KONCERT WYPRZEDANY!!!

XXIII MAYDAY ROCK FESTIVAL GŁOGÓW 2019
KONCERT LAURETAÓW
GWIAZDA FESTIVALU - NOCNY KOCHANEK
TRASA "W CIEMNOŚĆ" CZ. 2


Bilety: 50zł/osoba
Obecnie dostępne są jeszcze bilety kolekcjonerskie w Biurze Obsługi Klienta MOK i MAYDAY
oraz ostatnia pula internetowo: https://ekobilet.pl/mok-glogow/nocy-kochanek---koncert-laureatow-xxiii-rf-1568187172049/378839-bilety-na-koncert

Nocny Kochanek to muzycznie klasyczny heavy metal inspirowany gigantami gatunku, co słychać na pierwszy rzut… ucha.
Teksty zawierają specyficzny nocno-kochankowy humor i zazwyczaj opierają się na faktach, czasami nawet autentycznych..!
Wykorzystując humor bazujący często na pastiszu, grach językowych i abstrakcji, Nocny Kochanek rysuje obraz polskiej
subkultury metalowej z ogromnym dystansem do samych siebie oraz do wizerunku kojarzonego zazwyczaj z klasycznym
heavy metalem.

"Randka w Ciemność" to trzeci studyjny album zespołu Nocny Kochanek. Grupa prezentuje kolejną porcję humoru w warstwie
lirycznej, tym razem skupiając się głównie na relacjach damsko-męskich. Muzycznie, album inspirowany jest ikonami gatunku:
Iron Maiden, Metallica, Blind Guardian czy Manowar. Autorem ilustracji jest ponownie Robert Adler. "Randka w Ciemność"
to jego czwarta okładka wykonana dla zespołu.
Płyty CD/LP/FLAC/MP3 do nabycia na sklep.nocnykochanek.pl oraz w sklepach muzycznych i księgarniach w całej Polsce.

Druga część "Trasy w Ciemność" to wycieczka po Polsce i Europie, promująca trzeci album zespołu Nocny Kochanek! Do zobaczenia!

Dzieciaki do 10. roku życia wchodzą za darmo - pod opieką jednego z rodziców, posiadającego ważny bilet wstępu na koncert!

5-6.10.2019r. (sobota, niedziela)
od 10.00 w sobotę do 17.00 w niedzielę

Miejski Ośrodek Kultury w Głogowie

2 GŁOGOWSKI FESTIWAL GIER PLANSZOWYCH
"W TO MI GRAJ"

29-30.06.2019r.
Sala widowiskowa MOK

XXIV GŁOGOWSKI PRZEGLĄD KULTURY POLSKIEJ KRESY 2019

13.06.2019r. godz. 21.00
Zamek Książąt Głogowskich

25. GŁOGOWSKIE KONFRONTACJE LITERACKIE
POEZJA POD GWIAZDAMI , CZYLI SLAM PO GŁOGOWSKU Z KILO SZMALU W TLE.
Maraton poetycko-muzyczny.
Oprawa wokalna w wykonaniu uczniów Studia Talentów MOK

07.07.2019 r. (niedziela), godz. 18:00
Głogów Marina, ul. Obozowa 2

7 Festiwal "Szanty w Porcie"

Występują:
Projekt Fraktala i Przyjaciele
Jan i Klan
Atlantyda
Orkiestra Samanta

 
Wstęp wolny
 

Projekt Fraktala powstał z inicjatywy Krzysztofa Michała Pietrzaka w 2015 r.
Założeniem zespołu jest wykonywanie autorskich kompozycji w stylu folkowym z elementami etnicznymi.
Obecnie skład zespołu tworzą:
Stanisław Cak - wokal
Jarosław Talarski - git. akustyczna
Juliusz Wojciechowski - git. Basowa
Krzysztof M. Pietrzak - instr perkusyjne

Osiągnięcia:
- lipiec 2016 w ramach Wędrowny Przegląd Piosenki 'Polana'​ K. M. Pietrzak został laureatem II miejsca Konkursu Poetyckiego „ O Kwiat Polany”, a zespół otrzymał nominacje na Festiwal " Danielka"
- sierpień 2016 Projekt Fraktala został laureatem I miejsca 49 edycji Ogólnopolska Turystyczna Giełda Piosenki Studenckiej​ w Szklarskiej Porębie.
- VIII -2016 Na Festiwal Danielka​ zespół został laureatem nagrody oraz wyróżnienia: Nagroda dla muzyków oraz wyróżnienie za wprowadzenie elementów orientalnych w danielkowy klimat górski.
- 24-IX-16 zespół został laureatem I miejsca w Pierwszych Podróżach z Piosenką " Morze o Górach" w klubie Apropos Wałbrzych .
2018-VIII-K. M.Pietrzak laureatem III miejsca w konkursie " O Kwiat Polany"

 

Jan i Klan to zespół stworzony przez przyjaciół, który przez dość dziwny splot okoliczności trafił na scenę. Balansujemy muzycznie pomiędzy akustycznym folkiem, piosenką autorską, turystyczną i żeglarską. Naszą twórczość określamy jako happy folk, ale nasz styl najlepiej opisał dziennikarz pewnego lokalnego medium – „ze swoją muzyką oscylują pomiędzy różnymi gatunkami, jakoś nie mogąc ostatecznie trafić w żaden”. Jesteśmy laureatami głównych nagród na festiwalach piosenki żeglarskiej i turystycznej, w tym m.in. Nagroda Prezydenta Miasta Krakowa za najlepszy debiut na Międzynarodowym Festiwalu Piosenki Żeglarskiej SHANTIES 2018, Grand Prix i Nagroda Publiczności na 34. Festiwalu Piosenki Żeglarskiej KOPYŚĆ w Białymstoku, I nagroda na 42. OSPPT YAPA w Łodzi, Grand Prix i Nagroda Publiczności na 49. Ogólnopolskiej Turystycznej Giełdzie Piosenki Studenckiej w Szklarskiej Porębie oraz wielu innych. 19 lipca 2018 wydaliśmy naszą pierwszą, koncertową płytę pod tytułem „Nic się nie zgadza i nic się nie klei”. Chcemy czerpać radość z pozytywnej atmosfery na koncertach i dzielić się tą radością dalej z innymi. Cieszy nas bardzo, gdy trafiamy w ciekawe miejsca i poznajemy dobrych ludzi, bo świat jest ich pełen, a prawdopodobnie bez naszego koncertowania moglibyśmy się nigdy z nimi nie spotkać.

Skład:

Anna Bujko – voc, melodyka
Julita Gacparska – voc, harmonijka
Janusz Bujko – voc, git
Andrzej Kalus – git bas
Damian Kociołek - cajon, perc
Rafał „Zielak” Zieliński – git, charango

 

Atlantyda to zespół złożony z muzyków pochodzących z różnych stron Polski: Gdyni i WarszawyRepertuar muzyczny stanowią tradycyjne utwory i współczesne piosenki morskie i żeglarskie autorstwa założyciela zespołu Sławomira Klupsia. „Marco Polo”, „Żegluj”, „Pacyfik”, „Stara latarnia”, „Pożegnalny ton”… to tylko część żeglarskich hitów jego autorstwa, które znane są wszystkim żeglarzom. Absolutny top muzyki morskiej, doskonali instrumentaliści i żeglarskie przeboje w autorskim wykonaniu to cała Atlantyda. Rok 2019 to rok jubileuszowy zespołu, 25 lat Atlantydy i 35 lat twórczości Sławka. Zespół od lat jest gościem i laureatem największych festiwali muzyki morskiej i żeglarskiej. Mimo upływających lat zespół jest w doskonałej formie czego dowodem jest Grand Prix największego festiwalu tej muzyki w Europie "Shanties 2019".

 

 Orkiestra Samanta folk - rockowy zespół z Wrocławia. Żywiołowa, pełna ekspresji i różnorodności muzyka w połączeniu z barwnymi opowieściami o morzu stanowi o wyjątkowości koncertów i twórczości artystycznej zespołu. Kompozycje utworów to wypadkowa inspiracji muzyką folkową ze szczególnym wpływem folku irlandzkiego i szant ze współczesną muzyką rockową. Repertuar zespołu to autorskie teksty związane z tematyką morską. Orkiestra Samanta to od 20 lat uznana marka w środowisku polskich zespołów folkowych i szantowych, zyskująca sobie coraz większą popularność wśród stale rosnącej rzeszy oddanych fanów, zarówno w Polsce, jak i za granicą. Od kilkunastu lat zespół jest stałym gościem największych festiwali folkowych, zagrał ponad 800 koncertów w całej Polsce i kilkadziesiąt za granicą. 

Zespół wydał pięć albumów: "Kurs do domu" (2002),"Odyssee/Odyseja" (2005), "Pod wiatr" (2005),"Sztorm" (2009) "Winlandia" (2014). 

 

14.06.2019r. (piątek) godz. 21.00
Ruiny kościoła św. Mikołaja
UWAGA: W razie deszczowej pogody Organizatorzy zastrzegają sobie prawo
do przeniesienia koncertu do Klubu 4 Batalionu Inżynieryjnego w Głogowie, ul. Wojska Polskiego 58.

25. GŁOGOWSKIE KONFRONTACJE LITERACKIE
Koncert CELTIC FUSION AND LITERATURE
– występ JIG REEL MANIACS

WSTĘP WOLNY

Ruiny kościoła św. Mikołaja w Głogowie mogą pomieścić widownię do kilkuset osób. Jednakże prosimy o oznaczanie udziału w koncercie,
by dać Organizatorom możliwość zapewnienia miejsc siedzących wszystkim zainteresowanym.

Koncert JIG REEL MANIACS zatytułowany CELTIC FUSION AND LITERATURE to formuła nawiązująca do imprezy, w ramach której się odbywa,
a polegająca na tym, że wraz MUZYKĄ określaną jako CELTIC FUSION (o zespole czytaj poniżej) na scenie prezentowane są
RECYTACJE LITERATURY irlandzkiej, szkockiej i walijskiej w oryginałach oraz tłumaczeniach.

O zespole JIG REEL MANIACS

Jig Reel Maniacs to dwudziestodziewięcioletnia, druga stażem na polskim rynku formacja inspirująca się muzyką irlandzką i szkocką,
łącząca tradycyjne celtyckie nuty z nowoczesnymi aranżacjami nawiązującymi do różnych trendów muzyki świata.

Obok wiodących klimatów irlandzkich i szkockich w repertuarze grupy nie brakuje pierwiastków walijskich i bretońskich oraz muzycznych
smaków z tzw. nurtu World Music.

Jigowo-Reelowi Maniacy poruszają się swobodnie od klasycznych – poprzez popowe, rockowe, reggae'owe, funkowe, jazzowe}
– do modernistycznych interpretacji standardów celtyckich oraz kompozycji własnych, które okrasza improwizacjami. Grupa wystąpi w składzie:

Michał Jankowski
– gitara akustyczna;
Aleksander Brych
– irlandzki flet drewniany poprzeczny;
Michał Mazur
– dudy, whistles, drumla, dudaire dubh;
Julia Owczarek
– skrzypce;
Mariusz Sprutta
– gitary basowe, śpiew, recytacje, prowadzenie koncertu;
Krzysztof Łangowski
– gitara piezo-elektryczna;
Maksymilian Mińczykowski
– perkusja i instrumenty perkusyjne

WIĘCEJ O JIG REEL MANIACS (newsy, historia, wydawnictwa, muzyka, video, fotografie): http://www.jrm.art.pl/index.html

19.06.2019r. (środa) godz. 19.00
Kolegiata Głogowska pw. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny

GREEN KORE - koncert orkiestry barokowej
I koncert w ramach cyklu "PRZEDSIONEK RAJU 2019"

JESENKA BALIC ZUNIC - skrzypce
JOANNA BOŚLAK-GÓRNIOK - klawesyn
GREEN KORE - zespół barokowy

Przedsionek Raju 2019

Mecenat: Narodowe Centrum Kultury
Partner Główny: Urząd Marszałkowski województwa Lubuskiego
Partnerzy: Gmina Brody, Stowarzyszenie Miłośników Droszkowa, Gmina Zabór, Gmina Skąpe
Gubiński Dom Kultury, Zbąszyńskie Centrum Kultury, Miejski Ośrodek Kultury w Głogowie, Gmina Świdnica,
Międzyrzecki Ośrodek Kultury, Centrum Kultury w Żaganiu, Gminne Centrum Kultury, Gmina Brzeźnica, Żarski Dom Kultury, Gmina Świebodzin

Lubusko-dolnośląskie spotkanie włoskiego księdza i niemieckiego kantora
Podobnie jak miało to miejsce w przypadku kilku innych kompozytorów, którym poświęcaliśmy wcześniejsze edycje „Przedsionka Raju”
już na samym początku muszę z pewnym rozczarowaniem napisać, że bohaterowie naszego tegorocznego przedsięwzięcia, Antonio Vivaldi
i Jan Sebastian Bach, nie tylko nie spotkali się nigdy ani na Ziemi Lubuskiej ani na Dolnym Śląsku, ale po prostu w ogóle nigdy się nie spotkali.
Na polsko-saksońskim dworze w Dreźnie muzyka Vivaldiego była jednak znana i wykonywana ze względu na jej walory artystyczne, ale także
dlatego, że koncertmistrzem tamtejszej orkiestry był uczeń i przyjaciel weneckiego kompozytora, Johann Georg Pisendel. Gdyby Saksończycy
wykazali się większą determinacją, to być może Vivaldi przyjechałby do Drezna, skąd przecież do Lipska, gdzie rezydował Bach, było już bardzo
niedaleko. Wtedy powstałaby jakaś niewielka szansa na spotkanie.
Wiele wskazuje na to, że Bach takiej okazji by nie zmarnował, bo chociaż dzisiaj uważamy go za twórcę pod niemal każdym względem
ciekawszego niż Vivaldi, to gdyby nie wenecki ksiądz-skrzypek-kompozytor o rudej czuprynie, Bach nigdy nie stałby się Bachem, jakiego znamy.
Vivaldi był starszy od Bacha o zaledwie siedem lat, ale podczas gdy wykształcenie muzyczne przyszłego kantora przebiegało w zachowawczej
tradycji muzyki niemieckiej, to młody Włoch był w samym centrum zamian, jakie następowały w muzyce barokowej przełomu XVII i XVIII wieku.
Bach zrozumiał to i docenił od razu, gdy w Weimarze, gdzie pracował od roku 1708, w jego ręce wpadły kompozycje Vivaldiego, w tym koncerty
skrzypcowe i cykl „L’Estro armonico”. Wielu znawców twórczości Bacha uważa, że fascynacja twórczością Vivaldiego zadecydowała o sposobie,
w jaki kształtował się później jego oryginalny język muzyczny.
Kompozytorzy niemieccy, którzy jak Schütz, Handel czy Telemann dużo podróżowali i poznawali muzykę innych twórców europejskich z pierwszej
ręki - w jej oryginalnym kontekście kulturowym i wykonawczym - potrafili pisać niemal jak rodowici Włosi czy Francuzi. Bach, dla którego, muzyka
z innych części kontynentu była, przez brak bezpośredniego kontaktu, czymś egzotycznym i prawdopodobnie idealizowanym, inspirował się nią
po swojemu, łącząc jej elementy z estetyką, w której wyrastał w czasie nauki i pierwszych lat pracy.
Nasze przedsionkowe spotkanie weneckiego księdza i niemieckiego kantora będzie miało dwie odsłony. Najpierw, w czerwcu, Vivaldi pokaże
nam muzykę włoską w jej czystej, źródłowej i oryginalnej postaci. Później, na przełomie lipca i sierpnia, Bach wytłumaczy nam, jak dzięki talentowi,
wrażliwości i pracowitości potrafił łączyć inspiracje włoskie i francuskie z tym, co odziedziczył od swoich niemieckich przodków.
W czerwcu słuchać będziemy Vivaldiego uszami zachwyconego Bacha, w lipcu i sierpniu zrobimy na odwrót i spróbujemy wyobrazić sobie,
czy Niemiec z Lipska mógłby zrobić wrażenie na Włochu z Wenecji. W ten sposób za naszym pośrednictwem dojdzie do spotkania,
do którego w rzeczywistości nigdy niestety nie doszło.

PROGRAM:
Jesenka Balic Zunic - skrzypce
Green Kore
Joanna Boślak-Górniok - klawesyn

Antonio Vivaldi (1678 - 1741)
Sinfonia z opery L'incoronazione di Dario RV 719
Allegro, Andante, Presto

Koncert skrzypcowy g-moll RV 317
Allegro, Largo, Allegro

Sinfonia z opery Farnace RV 711
Allegro, Andante, Allegro

Koncert skrzypcowy h-moll RV 387
Allegro, Largo, Allegro

Sinfonia g-moll RV 157
Allegro, Largo, Allegro

Koncert skrzypcowy g-moll RV 332 op.8 nr 8
Allegro, Largo, Allegro

Jesenka Balic Zunic
Jesenka urodziła się w Chorwacji, ale w czasie wojny w krajach dawnej Jugosławii razem z rodziną przyjechała do Danii.
W roku 2004 ukończyła studia w klasie skrzypiec Alexandra Zapolskiego w kopenhaskiej akademii muzycznej.
Jeszcze w czasie studiów zaczęła naukę gry na skrzypcach barokowych u Petera Spisskego i zaczęła występować
z zespołami Concerto Copenhagen, Norsk Barokkorkester, The Paul Hillier Ensemble. W roku 2009 ukończyła naukę
w klasie skrzypiec barokowych François Fernandeza w konserwatorium paryskim. W latach 2010-12 była gościnnym
koncertmistrzem francuskiej orkiestry La Simphonie du Marais. Obecnie jest liderem duńskich zespołów Enghave Barok,
Holmens Barokensemble or Christian IV Barokorchester. Stoi także na czele dwóch zespołów kameralnych: Musica Bellaria
i Ensemble Cheron. Oprócz skrzypiec gra również na altówce, violi d’amore oraz violoncello da spalla. Jesenka jest stałym
członkiem orkiestry Kore.


Jesenka Balic Zunic

Joanna Boślak-Górniok
Jest jedną z najbardziej doświadczonych polskich klawesynistek. Studiowała w Katowicach i Strasburgu. Przez piętnaście
lat była członkiem orkiestry Arte dei Suonatori. Od kilku lat pracuje nad rozwojem projektu orkiestrowego Kore, do współpracy
w którym zaprosiła grupę zagranicznych i polskich muzyków, przede wszystkim młodszego pokolenia. Pracuje na Uniwersytecie
Śląskim. Wiosną ubiegłego roku uzyskała tytuł doktora na podstawie rozprawy i płyty, które poświęcone są zagadnieniom
wykonawczym muzyki Johanna Jacoba Frobergera. Jest opiekunem artystycznym orkiestry Green Kore.


Joanna Boślak-Górniok

Green Kore
Green Kore, a więc Zielone czyli inaczej mówiąc „Młode” Kore to zespół, który powstał z inicjatywy Fundacji „Canor” oraz orkiestry Kore
i w swym zamierzeniu ma pomagać muzykom dopiero zaczynającym swoją profesjonalną karierę w nabywaniu praktyki i oswajaniu się
z realiami życia koncertowego. W przypadku muzyki barokowej, wymagającej od artystów wyobraźni i zdolności improwizacyjnych,
dostosowywania się do różnych wnętrz i tworzenia utworów za każdym razem na nowo, nie zastąpi nic. Zespół jest w trakcie wypracowywania
swojej formuły artystycznej oraz organizacyjnej, a w roku 2019 jest bohaterem projektów „Filharmonia bez Filharmonii” oraz „Przedsionek Raju.

30.07.2019r. (wtorek) godz. 19.00
Kolegiata Głogowska pw. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny

GREEN KORE - koncert orkiestry barokowej
II koncert w ramach cyklu "PRZEDSIONEK RAJU 2019"

JESENKA BALIC ZUNIC - skrzypce
JOANNA BOŚLAK-GÓRNIOK - klawesyn
GREEN KORE - zespół barokowy

Przedsionek Raju 2019

Mecenat: Narodowe Centrum Kultury
Partner Główny: Urząd Marszałkowski województwa Lubuskiego
Partnerzy: Gmina Brody, Stowarzyszenie Miłośników Droszkowa, Gmina Zabór, Gmina Skąpe
Gubiński Dom Kultury, Zbąszyńskie Centrum Kultury, Miejski Ośrodek Kultury w Głogowie, Gmina Świdnica,
Międzyrzecki Ośrodek Kultury, Centrum Kultury w Żaganiu, Gminne Centrum Kultury, Gmina Brzeźnica, Żarski Dom Kultury, Gmina Świebodzin

Lubusko-dolnośląskie spotkanie włoskiego księdza i niemieckiego kantora
Podobnie jak miało to miejsce w przypadku kilku innych kompozytorów, którym poświęcaliśmy wcześniejsze edycje „Przedsionka Raju”
już na samym początku muszę z pewnym rozczarowaniem napisać, że bohaterowie naszego tegorocznego przedsięwzięcia, Antonio Vivaldi
i Jan Sebastian Bach, nie tylko nie spotkali się nigdy ani na Ziemi Lubuskiej ani na Dolnym Śląsku, ale po prostu w ogóle nigdy się nie spotkali.
Na polsko-saksońskim dworze w Dreźnie muzyka Vivaldiego była jednak znana i wykonywana ze względu na jej walory artystyczne, ale także
dlatego, że koncertmistrzem tamtejszej orkiestry był uczeń i przyjaciel weneckiego kompozytora, Johann Georg Pisendel. Gdyby Saksończycy
wykazali się większą determinacją, to być może Vivaldi przyjechałby do Drezna, skąd przecież do Lipska, gdzie rezydował Bach, było już bardzo
niedaleko. Wtedy powstałaby jakaś niewielka szansa na spotkanie.
Wiele wskazuje na to, że Bach takiej okazji by nie zmarnował, bo chociaż dzisiaj uważamy go za twórcę pod niemal każdym względem
ciekawszego niż Vivaldi, to gdyby nie wenecki ksiądz-skrzypek-kompozytor o rudej czuprynie, Bach nigdy nie stałby się Bachem, jakiego znamy.
Vivaldi był starszy od Bacha o zaledwie siedem lat, ale podczas gdy wykształcenie muzyczne przyszłego kantora przebiegało w zachowawczej
tradycji muzyki niemieckiej, to młody Włoch był w samym centrum zamian, jakie następowały w muzyce barokowej przełomu XVII i XVIII wieku.
Bach zrozumiał to i docenił od razu, gdy w Weimarze, gdzie pracował od roku 1708, w jego ręce wpadły kompozycje Vivaldiego, w tym koncerty
skrzypcowe i cykl „L’Estro armonico”. Wielu znawców twórczości Bacha uważa, że fascynacja twórczością Vivaldiego zadecydowała o sposobie,
w jaki kształtował się później jego oryginalny język muzyczny.
Kompozytorzy niemieccy, którzy jak Schütz, Handel czy Telemann dużo podróżowali i poznawali muzykę innych twórców europejskich z pierwszej
ręki - w jej oryginalnym kontekście kulturowym i wykonawczym - potrafili pisać niemal jak rodowici Włosi czy Francuzi. Bach, dla którego, muzyka
z innych części kontynentu była, przez brak bezpośredniego kontaktu, czymś egzotycznym i prawdopodobnie idealizowanym, inspirował się nią
po swojemu, łącząc jej elementy z estetyką, w której wyrastał w czasie nauki i pierwszych lat pracy.
Nasze przedsionkowe spotkanie weneckiego księdza i niemieckiego kantora będzie miało dwie odsłony. Najpierw, w czerwcu, Vivaldi pokaże
nam muzykę włoską w jej czystej, źródłowej i oryginalnej postaci. Później, na przełomie lipca i sierpnia, Bach wytłumaczy nam, jak dzięki talentowi,
wrażliwości i pracowitości potrafił łączyć inspiracje włoskie i francuskie z tym, co odziedziczył od swoich niemieckich przodków.
W czerwcu słuchać będziemy Vivaldiego uszami zachwyconego Bacha, w lipcu i sierpniu zrobimy na odwrót i spróbujemy wyobrazić sobie,
czy Niemiec z Lipska mógłby zrobić wrażenie na Włochu z Wenecji. W ten sposób za naszym pośrednictwem dojdzie do spotkania,
do którego w rzeczywistości nigdy niestety nie doszło.

PROGRAM:
Jesenka Balic Zunic - skrzypce
Green Kore
Joanna Boślak-Górniok - klawesyn

BACH

Jesenka Balic Zunic
Jesenka urodziła się w Chorwacji, ale w czasie wojny w krajach dawnej Jugosławii razem z rodziną przyjechała do Danii.
W roku 2004 ukończyła studia w klasie skrzypiec Alexandra Zapolskiego w kopenhaskiej akademii muzycznej.
Jeszcze w czasie studiów zaczęła naukę gry na skrzypcach barokowych u Petera Spisskego i zaczęła występować
z zespołami Concerto Copenhagen, Norsk Barokkorkester, The Paul Hillier Ensemble. W roku 2009 ukończyła naukę
w klasie skrzypiec barokowych François Fernandeza w konserwatorium paryskim. W latach 2010-12 była gościnnym
koncertmistrzem francuskiej orkiestry La Simphonie du Marais. Obecnie jest liderem duńskich zespołów Enghave Barok,
Holmens Barokensemble or Christian IV Barokorchester. Stoi także na czele dwóch zespołów kameralnych: Musica Bellaria
i Ensemble Cheron. Oprócz skrzypiec gra również na altówce, violi d’amore oraz violoncello da spalla. Jesenka jest stałym
członkiem orkiestry Kore.


Jesenka Balic Zunic

Joanna Boślak-Górniok
Jest jedną z najbardziej doświadczonych polskich klawesynistek. Studiowała w Katowicach i Strasburgu. Przez piętnaście
lat była członkiem orkiestry Arte dei Suonatori. Od kilku lat pracuje nad rozwojem projektu orkiestrowego Kore, do współpracy
w którym zaprosiła grupę zagranicznych i polskich muzyków, przede wszystkim młodszego pokolenia. Pracuje na Uniwersytecie
Śląskim. Wiosną ubiegłego roku uzyskała tytuł doktora na podstawie rozprawy i płyty, które poświęcone są zagadnieniom
wykonawczym muzyki Johanna Jacoba Frobergera. Jest opiekunem artystycznym orkiestry Green Kore.


Joanna Boślak-Górniok

Green Kore
Green Kore, a więc Zielone czyli inaczej mówiąc „Młode” Kore to zespół, który powstał z inicjatywy Fundacji „Canor” oraz orkiestry Kore
i w swym zamierzeniu ma pomagać muzykom dopiero zaczynającym swoją profesjonalną karierę w nabywaniu praktyki i oswajaniu się
z realiami życia koncertowego. W przypadku muzyki barokowej, wymagającej od artystów wyobraźni i zdolności improwizacyjnych,
dostosowywania się do różnych wnętrz i tworzenia utworów za każdym razem na nowo, nie zastąpi nic. Zespół jest w trakcie wypracowywania
swojej formuły artystycznej oraz organizacyjnej, a w roku 2019 jest bohaterem projektów „Filharmonia bez Filharmonii” oraz „Przedsionek Raju.

12 - 15.06.2019r.

25. GŁOGOWSKIE KONFRONTACJE LITERACKIE

Tegoroczne Głogowskie Konfrontacje będą miały jubileuszowy charakter, bowiem to już 25. edycja imprezy.
Przez ostatnie ćwierć wieku gościło na niej wiele sław poezji i prozy. Z uczestnikami konfrontacji i głogowskimi
czytelnikami spotykali się między innymi Joanna Bator, Sylwia Chutnik, Manuela Gretkowska,Olga Tokarczuk,
Ernest Bryll, Jacek Dehnel, Janusz Głowacki, Andrzej Stasiuk i wielu innych autorów tworzących czołówkę polskiej literatury.
Jubileuszowa edycja też zapowiada się interesująco. Do Głogowa zjedzie około 40. autorów z całej Polski,
którzy uczestniczyć będą w różnych spotkaniach, między innymi w głogowskich i podgłogowskich szkołach
(zainteresowane placówki mogą jeszcze zgłaszać chęć goszczenia autorów), rywalizować w kilku konkursach
i wezmą udział w otwartym happeningu. Osobno zaprezentuje się głogowskim miłośnikom literatury bardzo prężne
i widoczne na mapie literackiej kraju poetyckie środowisko Elbląga. Konfrontacyjne przedsięwzięcia zaplanowano
w kilku miejscach i otwarte będą dla wszystkich zainteresowanych. Lokalni autorzy mogą wziąć udział także
w propozycjach adresowanych do twórców, czyli konkursach i warsztatach literackich.
Biuro organizacyjne Konfrontacji mieści się Klubie Batalionowym i tam można zgłaszać się we wszystkich sprawach
związanych z tegoroczną edycją imprezy. Kontakt telefoniczny: 261 678 110/111, email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

W szczególności zapraszamy na:
- 13.06.2019r. (czwartek) godz. 21.00
Zamek Książąt Głogowskiech
Poezja pod gwiazdami, czyli SLAM po głogowsku z kilo szmalu w tle,
maraton poetycko-muzyczny.
Oprawa wokalna w wykonaniu uczniów Studia Talentów MOK.
Wstęp wolny.

- 14.06.2019r. (piątek) godz. 21.00
Ruiny kościoła św. Mikołaja
CELTIC FUSION AND LITERATURE - koncert muzyki irlandzkiej,

- 15.06.2019r. (sobota)
Miejski Ośrodek Kultury w Głogowie
- godz. 16.00 - Dzieje się wiersz, spotkanie z Grzegorzem Kielarem, wielokrotnym laureatem konkursów GKL,
- godz. 17.00 - Poezja i proza - bliskie krewne, czy obce sobie światy?
wykład literacki Mirki Szychowiak,
- godz. 19.00 - Gala poetycka, rozstrzygnięcie konkursu głównego 25. GKL
KONCERT MAGDY UMER.

Szczegóły 25. GŁOGOWSKICH KONFRONTACJI LITERACKICH:

30.03.2019r. (sobota) godz. 9.00
Miejski Ośrodek Kultury w Głogowie

4. Dolnośląski Festiwal Kultury Harcerskiej 
PARASOL 2019

Organizator: Hufiec ZHP Głogów

„Kultura jest tym, co sprawiło, że człowiek stał się czymś innym niż tylko przypadkowym wydarzeniem w przyrodzie”
- André Malraux

4. Dolnośląski Festiwal Kultury Harcerskiej PARASOL 2019 to nie tylko festiwal piosenki harcerskiej i żeglarskiej,
nie tylko konkurs tańca i piosenki zuchowej – to także artystyczne warsztaty, integracyjny biwak i niezapomniane
przeżycia na harcerskim biwaku i muzycznym wydarzeniu.

REGULAMIN dostępny pod linkiem: https://tiny.pl/ttg54

Zapraszamy 9 lutego 2019 roku (sobota) na II Zimową Stachuriadę - Siekierezadę. Festiwal twórczości Edwarda Stachury.

Wszystkie spotkania odbędą się w MCK Mayday przy ul. Perseusza 11.

Wstęp wolny.

 

W programie:

 

PANEL LITERACKI - GODZ. 18:00

Maciej Cymeon  - Śladami filmu „Siekierezada” 

Paweł Marszałek z Wydawnictwa C&T - wydawca „Siekierezady” i innych dzieł poety 

Jerzy Beniamin Zimny - opowie o swojej książce „Róże z Montreux”

Barbara Rejek - opowie o swoich książkach: „Powodzianka” i „Poczekalnia W” 

dr Karol Samsel - Uniwersytet Warszawski - Powieść „Siekierezada” i jej znaczenie dla literatury


PANEL MUZYCZNY - GODZ. 20:00

Projekt Fraktala i Przyjaciele 

Dawid Gębala 

Jan Kondrak 

Krzysztof Stachura 

Jerzy Stachura Junior & Krzysztof Stachura


CZĘŚĆ NIEOFICJALNA

Śpiewanie i granie przy ognisku utworzonym ze świateł

 

08.12.2018r. (sobota) start godz. 19.00
Młodzieżowe Centrum Kultury MAYDAY
Głogów, ul. Perseusza 11

XXII EDYCJA MAYDAY ROCK FESTIVAL GŁOGÓW 2018

KONCERT LAUREATÓW + GWIAZDA FESTIVALU

PROGRAM KONCERTU:
- KONCERT LAUREATA NAGRODY PREZYDENTA XXII MRF - ZESPÓŁ GREY FRUIT z Wrocławia,
- KONCERT LAUREATA PUBLICZNOŚCI i LAUREATA JURY XXII MRF - ZESPÓŁ SEKCJA z Przemkowa,
- KONCERT GWIAZDY FESTIVALU - ØRGANEK

Bilety:
- 35zł/przedsprzedaż,
- 55zł/w dniu koncertu.
Dostępne w Biurze Obsługi Klienta MOK i MCK MAYDAY oraz internetowo: www.ekobilet.pl

ØRGANEK
Formacja ØRGANEK powstała w roku 2013 z inicjatywy jej lidera, Tomasza Organka, początkowo jako power trio. Rok później do Adama Staszewskiego (bas)
oraz Roberta Markiewicza (perkusja) dołączył klawiszowiec, Tomasz Lewandowski. Jeszcze tego samego roku grupa wydała swój debiutancki album pt. "Głupi",
który przebojem wtargnął na rynek muzyczny w Polsce zapewniając zespołowi czołówki list przebojów rozgłośni radiowych oraz liczne nagrody i wyróżnienia
(m.in. Mateusz Trójki 2014, Szczota Offensywy 2014, Nagroda im. Grzegorza Ciechowskiego 2014, nominacja do nagrody Fryderyk 2015). W latach 2014 - 2016
kwartet dał ponad dwieście koncertów w Polsce i zagranicą, czym zbudował sobie świadomą i wymagającą publiczność, dzięki której album pt. "Głupi"
uzyskał status Platynowej Płyty.
 
W roku 2016, lider formacji, Tomasz Organek, został zaproszony do pełnienia funkcji dyrektora muzycznego Orkiestry Męskiego Grania 2016
 
W październiku 2016 roku ukazał się drugi albumu pt. "Czarna Madonna". Nowy krążek to z jednej strony kontynuacja platynowego debiutu pt. "Głupi", a z drugiej
niezaprzeczalny krok w przód. ØRGANEK po raz kolejny cytuje gatunki, konwencje i klisze, które zbudowały muzykę XX w ale też i całą zachodnią popkulturę,
z której ona wyrasta. Tym razem jednak wszystko brzmi nowocześniej dzięki bardziej złożonej produkcji oraz współcześniejszym odniesieniom do tak odległych
od siebie stylistyk jak punk, czy country. W warstwie tekstowej ØRGANEK zdaje się dotykać najgłębszych pokładów swojej wrażliwości, czego dowodem jest
chociażby utwór tytułowy nowego albumu formacji. Płyta do chwili obecnej osiągnęła status platynowej płyty.
 
 
Rok 2017 to konsekwentne i silne budowanie marki zespołu ORGANEK na polskim rynku wydawniczym i koncertowym.
 
W lutym swoją premierę ma drugi singiel z płyty „Czarna Madonna“ do piosenki o tym samym tytule. Przejmujący, intymny i ponadczasowy utwór swoim
kunsztem przekonuje autorów teledysku Ewę Piaskowską, Jerzego Skolimowskiego oraz Korę Jackowską do współpracy.
 
23 marca swoją premierę ma teledysk do piosenki pt. "Wiosna". Kilkanaście tysięcy filmów i zdjęć nadesłanych przez fanów na prośbę zespołu ORGANEK
staje się kanwą historii zawartej w obrazie.
 
W kwietniu podczas gali FRYDERYKI zespół ORGANEK otrzymuje dwie nagrody w kategoriach „Album Roku Rock“ za płytę "Czarna Madonna" oraz „Utwór Roku“
za piosenkę "Mississippi w Ogniu”.
 
Sukces festiwalu w roku 2016 zadecydował o ponownym zaproszeniu Tomasza Organka  do objęcia funkcji dyrektora muzycznego Orkiestry Męskiego Grania w roku 2017.
 
Single autorstwa Tomasza Organka pt. "Wataha" oraz "Nieboskłon" promujące Męskie Granie Orkiestra w latach 2016 i 2017 osiągnęły znaczący sukces komercyjny.
Bilety na koncerty Męskie Granie Orkiestra w roku 2017 wyprzedały się na długo przed koncertem. Teledyski do singli promujących obie edycje festiwalu osiągają
  milionowe wyświetlenia na platformie YouTube natomiast album „Męskie Granie 2016“ i "Męskie Granie 2017" osiągają status płyty platynowej.
 
Równolegle w roku 2017 ORGANEK zagrał ponad 120 koncertów w całej Polsce i za granicą.






24.11.2018r. (sobota) start godz. 19.00
Młodzieżowe Centrum Kultury MAYDAY
ul. Perseusza 11

XXII EDYCJA MAYDAY ROCK FESTIVAL GŁOGÓW 2018

WYNIKI:
WSZYSCY dostali pamiątkowe, wyjątkowe, spersonalizowane STATUETKI XXII MRF Głogów 2018,
- Nagroda Specjalna Pozaregulaminowa dla Indywidualności/Osobowości Scenicznej Festivalu w postaci przecudnej urody cymbałków (zdjęcia brak)
+ dozgonne bezpłatne wejście na koncert Organek w całej Polsce przyznana przez członków JURY: Robert Markiewicz, Tomasza Lewandowskiego i Dorota Drozd
trafiła w ręce KAMILA ZGONDKA z zespołu 6BM z Lublina,
- Nagroda Regulaminowa Osobowości Scenicznej XXII MRF, statuetka i 500 zł, przyznana przez wszystkich członków JURY:
Barbara Mareńczak-Piechocka, Dorota Drozd, Agnieszka Lewandowska, Mirosław "Kuba" Kaczmarek, Jacek Olszewski, Robert Markiewicz i Tomasz Lewandowski
trafiła do Joanny Skowron z zespołu BWH z Tarnowskich Gór,
- Nagroda Prezydenta Miasta Głogowa Rafael Rokaszewicz Prezydent Głogowa XXII MRF, statuetka i 1.000 zł przyznana przez przedstawiciela Pana Prezydenta
- Rzecznik Prezydenta Marta Dytwińska-Gawrońska trafiła do zespołu Grey Fruit z Wrocławia,
- Nagroda Publiczności XXII MRF, statuetka i 1.500 zł przyznana przez Publiczność Festivalu w drodze głosowania, wręczona przez Paweł Sulikowski
- Przedstawiciela Publiczności trafiła do zespołu Sekcja z Przemkowa,
- Nagroda JURY XXII MRF w składzie: Robert Markiewicz, Tomasz Lewandowski, Barbara Mareńczak-Piechocka, Dorota Drozd, Agnieszka Lewandowska,
Mirosław "Kuba" Kaczmarek i Jacek Olszewski, statuetka i 3.000 zł trafiła do zespołu Sekcja z Przemkowa.
GRATULUJEMY!!! i tym sposobem 8 grudnia przed Organek zagrają: Grey Fruit i Sekcja


KONCERT FINAŁOWY

ZAGRAJĄ:
- Sekcja /Przemków,
- 6BM /Lublin,
- Grey Fruit /Wrocław,
- ATME /Wrocław,
- BWH /Tarnowski Góry.


PIĘĆ NAJLEPSZYCH ZESPOŁÓW ZAWALCZY o:
- NAGRODĘ JURY - 3.000 zł
- NAGRODĘ PUBLICZNOŚCI - 1.500 zł
- NAGRODĘ PREZYDENTA MIASTA GŁOGOWA - 1.000 zł
- NAGRODĘ OSOBOWOŚCI SCENICZNEJ - 500 zł.

Bilety: 10zł osoba, dostępne w Biurze Obsługi Klienta MOK i MCK MAYDAY oraz internetowo na www.ekobilet.pl

FESTIVALOWE JURY PODCZAS KONCERTU FINAŁOWEGO ZASILĄ MUZYCY z ZESPOŁU - ØRGANEK

Robert Markiewicz
Pochodzi z Torunia. Członek zespołu ØRGANEK. Absolwent Państwowej Szkoły Muzycznej I st. w klasie skrzypiec
oraz absolwent Akademii Muzycznej w Katowicach na wydziale Jazzu i Muzyki Rozrywkowej w klasie perkusji.
Instrumentalista, kompozytor i producent muzyczny. Laureat Fryderyka z zespołem Sofa w kategorii Nowa Twarz Fonografii
oraz dwóch Fryderyków z zespołem ØRGANEK w kategorii Album Roku za płytę "Czarna Madonna" oraz Utwór Roku za singiel "Mississippi w ogniu".


Robert Markiewicz

Tomasz Lewandowski
Urodzony w Szczecinie pianista, klawiszowiec, kompozytor, aranżer. Absolwent Państwowej Szkoły Muzycznej w Stargardzie
oraz Akademii Muzycznej w Bydgoszczy na Wydziale Dyrygentury, Jazzu i Edukacji Muzycznej.
Na stałe związany z zespołem ØRGANEK, z którym w 2017 zdobył dwa Fryderyki. Komponuje i aranżuje muzykę na potrzeby teatru
(m.in. Teatr Muzyczny w Toruniu, Teatr Polski we Wrocławiu, Teatr im. A. Fredry w Gnieźnie). Miłośnik i propagator twórczości Jerzego Wasowskiego.


Tomasz Lewandowski


 

 

28.10.2018r. (niedziela) godz. 17.00
Sala widowiskowa MOK

34. GŁOGOWSKIE SPOTKANIA JAZZOWE
- GOSPEL DAY
- KONCERT POWARSZTATOWY

Wstęp wony.

27-28.10.2018r. Młodzieżowe Centrum Kultury MAYDAY
- VII WARSZTATY GOSPEL / PETER FRANCIS /UK
- III GŁOGOWSKIE WARSZTATY GOSPEL KIDS / MONIKA WYDRZYŃSKA

KONCERT POWARSZTATOWY:

W koncercie wezmą udział:

Chór utworzony przez warsztatowiczów VII Głogowskich Warsztatów Gospel (chór młodzieży i dorosłych)
oraz III Warsztatów Gospel dla dzieci Gospel Kids (chór dziecięcy) pod kierownictwem charyzmatycznych instruktorów/
dyrygentów Moniki Wydrzyńskiej oraz Petera Francisa.

Chórowi będzie towarzyszył zespół muzyczny w składzie:
Kuba Kaczmarek - instrumenty klawiszowe
Czesław Paluch - instrumenty klawiszowe
Adam Wolny - gitara basowa
Konrad Kubas - gitary
Paweł Stępień - perkusja

UWAGA WYNIKI:
WSZYSCY dostali pamiątkowe, wyjątkowe, spersonalizowane STATUETKI XXII MRF Głogów 2018,
- Nagroda Specjalna Pozaregulaminowa dla Indywidualności/Osobowości Scenicznej Festivalu w postaci przecudnej urody cymbałków (zdjęcia brak)
+ dozgonne bezpłatne wejście na koncert Organek w całej Polsce przyznana przez członków JURY: Robert Markiewicz, Tomasza Lewandowskiego i Dorota Drozd
trafiła w ręce KAMILA ZGONDKA z zespołu 6BM z Lublina,
- Nagroda Regulaminowa Osobowości Scenicznej XXII MRF, statuetka i 500 zł, przyznana przez wszystkich członków JURY:
Barbara Mareńczak-Piechocka, Dorota Drozd, Agnieszka Lewandowska, Mirosław "Kuba" Kaczmarek, Jacek Olszewski, Robert Markiewicz i Tomasz Lewandowski
trafiła do Joanny Skowron z zespołu BWH z Tarnowskich Gór,
- Nagroda Prezydenta Miasta Głogowa Rafael Rokaszewicz Prezydent Głogowa XXII MRF, statuetka i 1.000 zł przyznana przez przedstawiciela Pana Prezydenta
- Rzecznik Prezydenta Marta Dytwińska-Gawrońska trafiła do zespołu Grey Fruit z Wrocławia,
- Nagroda Publiczności XXII MRF, statuetka i 1.500 zł przyznana przez Publiczność Festivalu w drodze głosowania, wręczona przez Paweł Sulikowski
- Przedstawiciela Publiczności trafiła do zespołu Sekcja z Przemkowa,
- Nagroda JURY XXII MRF w składzie: Robert Markiewicz, Tomasz Lewandowski, Barbara Mareńczak-Piechocka, Dorota Drozd, Agnieszka Lewandowska,
Mirosław "Kuba" Kaczmarek i Jacek Olszewski, statuetka i 3.000 zł trafiła do zespołu Sekcja z Przemkowa.
GRATULUJEMY!!! i tym sposobem 8 grudnia przed Organek zagrają: Grey Fruit i Sekcja

UWAGA!
Podajemy PEŁNY, POTWIERDZONY skład FINAŁU XXII Edycji MAYDAY ROCK FESTIVAL GŁOGÓW 2018
24.11.2018r. (sobota) start godz. 19.00
Młodzieżowe Centrum Kultury MAYDAY, Głogów ul. Perseusza 11
Zagrają:
- Sekcja /Przemków,
- 6BM /Lublin,
- Grey Fruit /Wrocław,
- ATME /Wrocław,
- BWH /Tarnowski Góry.
Jury zasilą muzycy z Zespołu Organek: ROBERT MARKIEWICZ i TOMASZ LEWANDOWSKI
Przybywajcie!!!


UWAGA! UWAGA!
Jest 15 listopada 2018 czyli czas na wyniki obrad JURY XXII Edycji Mayday Rock Festival Głogów 2018.
48 nadesłanych zgłoszeń - do
Koncertu FINAŁOWEGO w pierwszej kolejności zakwalifikowaliśmy 5 zespołów:
1). Sekcja /Przemków
2). 6BM /Lublin
3). Grey Fruit /Wrocław
4). KLAUSTROFOBIA /Tychy
5). ATME /Wrocław
GRATULUJEMY!!!
W drugiej kolejność na tzw liście rezerwowej są:
1). BWH/Tarnowski Góry
2). Shima /Bielsko-Biała
3). Thar Aii /Wrocław/Ostrów Wielkopolski
4). In Silence /Kamień Pomorski
5). ROOG /Jastrzębie Zdrój
6). Stalker- zespół /Leszno
7). PowerHorse /Poznań
8). Chwilantropia /Wrocław

Teraz będziemy wydzwaniać do zespołów, potwierdzać udział, bądźcie czujni i niebawem podamy POTWIERDZONY przez zespoły skład KONCERTU FINAŁOWEGO XXII Edycji MAYDAY ROCK FESTIVAL GŁOGÓW 2018.
Bardzo dziękujemy wszystkim zgłoszonym zespołom i już dziś zapraszamy do XXIII Edycji MRF.
Niech moc będzie z Wami!


UWAGA!


PRZYJĘLIŚMY 48 ZGŁOSZEŃ ZESPOŁÓW Z CAŁEJ POLSKI.
15 LISTOPADA OGŁOSIMY SKŁAD KONCERTU FINAŁOWEGO.

RUSZA NABÓR ZESPOŁÓW DO XII EDYCJI MAYDAY ROCK FESTIVAL GŁOGÓW 2018


ZGŁOSZENIA ZESPOŁÓW DO 5 LISTOPADA

KARTA ZGŁOSZEŃ -> TUTAJ


ZGODA NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH -> TUTAJ



REGULAMIN -> TUTAJ






01-30.10.2018r.
Hol MOK

34. GŁOGOWSKIE SPOTKANIA JAZZOWE
- POLSKI JAZZ w GŁOGOWIE
zbiorowa wystawa fotobraficzna
GAJEK / MICHALSKI / MIKOŁAJEWICZ / POPIEL

Wstęp wolny.

27.10.2018r. - spotkania z autorami wystawy.

Od wielu lat są nieodłącznymi świadkami festiwalowej atmosfery. Podglądają emocje widzów i euforie sceniczne artystów.
Bez względu na zaproszenie pojawiają się w kuluarach, przy a czasem na scenie, łapiąc w kadrach ulotne chwile spotkań.
Basia, Piotr, Motzart i Darek - nadworni fotografowie Głogowskich Spotkań Jazzowych.

W tym roku to właśnie Oni, dokonawszy wyboru spośród swych festiwalowych archiwów, stworzyli obraz polskiego jazzu w Głogowie.
Polscy muzycy jazzowi bowiem są bohaterami tegorocznej wystawy festiwalowej, która nawiązuje do wszechobecnych obchodów 100-lecia odzyskania niepodległości.

 

07.10.2018r. (niedziela) godz. 18.00
Saka widowiskowa MOK

II FESTIWAL KULTURY ŻYDOWSKIEJ GŁOGÓW 2018

MAGDA BRUDZIŃSKA KLEZMER TRIO
Koncert pt. "Ballada o świecie, którego już nie ma". 


Bilety:
- 20zł
- 10zł/ulgowe /uczniowie, karty klubów seniora/
dostępne w Biurze Obsługi Klienta MOK i na www.ekobilet.pl

Magda Brudzińska

Wokalistka, altowiolistka, aranżerka i producentka muzyczna. Ukończyła akademie muzyczne w Krakowie i Warszawie. Grała w orkiestrze
Filharmonii Opolskiej i z Sinfoniettą Cracovią. Była członkiem trzech kultowych zespołów grających ciężkiego rocka i punka: „SIRRAH”,
„SID” i „FARBEN LEHRE”. Współpracowała z wieloma innymi zespołami: bluesowymi, rockowymi i rozgłośniami radiowymi. Brała udział
w projektach związanych z piosenką aktorską i poezją śpiewaną. Zwyciężyła też w jednej z pierwszych edycji programu „Szansa na sukces”.
Obecnie najmocniej koncentruje się na muzyce etnicznej klezmerskiej, bałkańskiej oraz gra i śpiewa w kilku alternatywnych projektach
muzycznych. Najciekawsze z nich to:

- „4 Tango seasons”- jedyny taki w Polsce projekt z tangami Astora Piazzoli

- „Colorovanka” projekt łączący muzykę klezmerską, polską i bałkańską w kolorową i dynamiczną całość (płyta wydana przez Polskie Radio 2013 ),

- jazzowy program z autorskimi aranżami wybranych polskich utworów ludowych stworzony z okazji „Roku Kolberga” (współpraca z Adamem Niedzielinem),

- autorski projekt Brudzińska& Lewicki „Piosenki kina polskiego”,

- muzyka teatralna (współpraca z teatrem „Barakah” z Krakowa, „Teatrem Nowym” z Poznania i „Teatrem Muzycznym” z Chorzowa), współpracuje także jako
trener wokalny i konsultant muzyczny z krakowskim teatrem Variete.

- muzyk sesyjny (współpraca z Renatą Przemyk, folkowe brzmienie Donatana i Cleo „My Słowianie”, „Sztorm ).

Magda od lat funkcjonuje na krakowskim Kazimierzu: współpracuje z Klezmer Hojs, wydawnictwem Austeria, Leopoldem Kozłowskim, krakowskimi
instytucjami kultury, muzeami, FKŻ, etc. W 2004 roku założyła zespół „Quartet Klezmer Trio”, który odwiedził niemal wszystkie festiwale klezmerskie
w Polsce i Europie. W 2014 QKT został rozwiązany. Od tego czasu Magda występuje z nowym składem i pod nową nazwą „Magda Brudzińska Klezmer Trio”.

Magda Brudzińska Klezmer Trio

Jeden z najbardziej znanych w Europie zespołów wykonujących muzykę klezmerską. Odważne i piękne połączenie tradycji z nowoczesnością. Folkowe
i klezmerskie brzmienie przeplatane elementami jazzu, muzyki klasycznej i popu. Inspiracją dla zespołu są tradycyjne pieśni i melodie diaspory galicyjskiej,
muzyka romska i bałkańska.

W skład zespołu wchodzą:

Magda Brudzińska: śpiew i altówka

Marcin Wiercioch: akordeon

Piotr Południak: kontrabas

Wszyscy są klasycznie wykształconymi, zawodowymi muzykami gwarantującymi najwyższy poziom wykonania. Zespół swoje oryginalne brzmienie
zawdzięcza niezwykłej niskiej, oryginalnej i ciepłej barwie głosu wokalistki, śpiewającej piosenki w języku Jidysz, Romskim, Serbskim i Macedońskim.
Magda koncertuje na wielu scenach w kraju i za granicą zawsze wzbudzając swymi występami emocje i spore zainteresowanie. Leopold Kozłowski,
zwany „Ostatnim Klezmerem Galicji”, tak o niej mówi i pisze: " ...Klezmerem trzeba się urodzić. Trzeba mieć tę iskrę. Jeśli się bardzo pokocha muzykę
i ona wejdzie w serce, wtedy można nazwać się klezmerem. Magda Brudzińska jest niezwykle utalentowaną wokalistą, ma piękny głos i tę iskrę ma..."

Ważniejsze koncerty:

- Festiwal Kultury Żydowskiej w Krakowie(2005, 2007, 2008)

- Festiwal „ Nowa Tradycja” w Warszawie

- Koncert w Synagodze w Luxemburgu

- Koncert w Ratuszu w Wiedniu

- „Dni polskie w Danii” Kopenhaga, Nykobing

- „Festiwal der Klesmer Und Weltmusik” Salzgitter

- Koncerty w Kiel na zaproszenie Towarzystwa Niemiecko-Polskiego

- Luxemburg –koncerty na zaproszenie Ambasady Polskiej

- Lueneburg „ noc Muzeów”

- Culture Sommer 2010 Schlezwig-Holstein Hamburg, Lubeck, Kiel

- Burgkloster, Lubeck

- Festiwal Tischnerowski Łopuszna

- Viva Il Canto - Festiwal Muzyki Wokalnej w Cieszynie

- „Goria” Europejski Festiwal Wokalny w Supraślu

- „XIV Festival Musicale della Via Francigena”, Milano Italy

- SIMCHA Festiwal Kultury Żydowskiej we Wrocławiu

- Die Eröffnung der Ausstellung in Düsseldorf Hollerith Erfasst

- Festival Muzyki Dawnej "Chanterelle"

- Szczecin Music Live Festival 2013

- Europejski Festiwal Muzyczny “Gloria” w Białymstoku 2014

- 30 Festival Internazionale di Mezza Estate Tagliacozzo Italy 2014

- Tenis Music Festival Szczecin 2014

- Muzeum Historii Żydów Polskich w Warszawie 2013,2014

- 10 Ans des Sentiers de la Mémoire Coutance France 2014, 2017

- Synagogi we: Wrocławiu, Szydłowie, Zamościu, Łęcznej, Krakowie

- Muzea: w Krakowie, Opolu, Wieliczce, Nowym Sączu, Kutnie, Stalowej Woli,

Wrocławiu, Warszawie, Poznaniu, Łodzi… i wiele innych

www.magdabrudzinska.pl

www.facebook.com/mbktrio







19.10.2018r. (piątek) godz. 19.00
Saka widowiskowa MOK

II FESTIWAL KULTURY ŻYDOWSKIEJ GŁOGÓW 2018

PIEŚNI ŻYDOWSKIEGO POLESIA
- OLGA MIELESZCZUK Z ZESPOŁEM

Bilety:
- 20zł
dostępne w Biurze Obsługi Klienta MOK i na www.ekobilet.pl

Pieśni Żydowskiego Polesia
Koncert Olgi Mieleszczuk z zespołem

https://www.youtube.com/watch?v=jJ9cD1soM8M



"Olga Mieleszczuk i jej grupa wspaniałych muzyków prezentują szerszej publiczności pieśni utraconego świata Kresów"
- Songlines

"Precyzyjnym, pełnym ekspresji głosem, który oscyluje miedzy mroczną melancholią, słodyczą a śpiewokrzykiem, Mieleszczuk prowadzi swój zespół
przez eklektyczny repertuar Mariam Nirenberg, pieśniarki z Polesia początku wieku"
- New York Daily

"Wiele z tych pieśni mówi o cierpieniu, ale dźwięczny i czysty głos Olgi wypełnia je pięknem, które podnosi na duchu"
- Midnight East


Dawne Polesie to kraina pogranicza kultur i języków...
Polesie początku XX wieku było jednym z najbardziej tajemniczych i nieodkrytych regionów Europy. Kraina puszcz i bagien.
Kolebka antycznych plemion słowiańskich i jednym z pierwszych ośrodków chasydzkich. Koncert Pieśni Żydowskiego Polesia przywołuje
utracony świat wielokulturowego Polesia, gdzie język jidisz przeplata się z polskim, a klezmerskie melodie z głosem pasterki. W programie
szczególne miejsce zajmują pieśni z repertuaru Mariam Nirenberg, żydowskiej pieśniarki z Czarnawczyc pod Kobryniem. Żydowskie ballady,
ukraińskie przyśpiewki, polskie tanga...

Projekt "Pieśni żydowskiego Polesia" miał swoja premierę w Lincoln Center w Nowym Jorku w marcu 2013 roku.

Był prezentowany na Festiwalu Chutzpah! w kanadyjskim Vancouver, festiwalu muzyki żydowskiej w Berkeley California, Kaliningradzie z okazji
Rocznicy Nocy Kryształowej, na Festiwalu Warszawa Singera Muzeum Historii Żydów Polskich w Warszawie, Muzeum Żydów Mazowieckich w Płocku,
Festiwalu Chaviva na Słowacji, Centrum Muzycznym Blumental w Tel Avivie i innych...

Olga Mieleszczuk

Pieśniarka, akordeonistka, badaczka wschodnioeuropejskich tradycji muzycznych. Specjalizuje się w muzyce żydowskiej, śpiewa w jidisz i po hebrajsku.
Obecnie mieszka w Jerozolimie. Inicjuje projekty międzykulturowe z udziałem artystów z Polski, Izraela i Stanów Zjednoczonych. Współpracuje
z organizacjami promującymi kulturę żydowska, jak YUNG Yiddish czy TSKZ. Wydała dwie płyty "Jewish Songs from the Shtetl" oraz "Lilalo".
Występuje na prestiżowych scenach i festiwalach w Europie, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Izraelu.

Marta Maslanka

Absolwentka Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina, cymbalistka. Specjalizuje się w muzyce filmowej i teatralnej. Współpracuje z najlepszymi polskimi
kompozytorami, m.in. Michałem Lorencem. Uczestniczyła w nagraniu kilkudziesięciu płyt, m.in: Justyny Steczkowskiej, Kapeli ze Wsi Warszawa.
W swojej kolekcji ma cymbały chińskie, indyjskie, perskie, białoruskie, rzeszowskie, cieszyńskie i kopie cymbałów średniowiecznych.

Robert Lipka

Czołowy akordeonista wschodnioeuropejskiej muzyki tradycyjnej. Inspirowany wielogłosowymi pieśniami Polesia tworzył zespół Goście z Nizin,
współtworzy zespół Swoja Droga. Występuje na całym świecie z solistami i zespołami, m.in: Czessband, Popmadur, Ksiezycovo.

Gosia Szarlik

Skrzypaczka, muzykoterapeutka, pedagog. Absolwentka Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Jest członkiem grupy DesOrient
i stale współpracuje z Michałem Lorencem, kompozytorem muzyki filmowej. Bierze udział w wielu muzycznych projektach, łącząc muzykę klasyczna
z elementami etnicznymi. Nagrała kilkanaście płyt zarówno na skrzypcach żłobionych jak i klasycznych.

Michał Wozniak

Kontrabasista, absolwent Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Od wielu lat muzyk orkiestry Teatru Wielkiego -
Opery Narodowej w Warszawie. Na stałe współpracuje także z Michałem Lorencem, kompozytorem muzyki filmowej i razem
z przyjaciółmi tworzy zespół DesOrient. Jako solista i kameralista występuje na scenach teatrów warszawskich.

Nostalgiczna i żywiołowa podróż na Kresy...

Projekt wspierany przez Instytut Kultury Polskiej w Nowym Jorku.



03.11.2018r. (sobota) godz. 18.00
Sala widowiskowa MOK

II FESTIWAL KULTURY ŻYDOWSKIEJ GŁOGÓW 2018

KROKE

Koncert z gościnnym udziałem tancerzy z Grupy Samar MOK


Bilety:
- 35zł/przedsprzedaż,
- 50zł/w dniu koncertu.

Dostępne w Biurze Obsługi Klienta MOK i na www.ekobilet.pl

KROKE
Od początku istnienia ideą zespołu było ciągłe szukanie czegoś nowego, także w nas samych.
Chcielibyśmy – przyznają muzycy – aby nasza muzyka była nazywana po prostu muzyką Kroke.

Kroke to:
Tomasz Kukurba (altówka),
Jerzy Bawoł (akordeon),
Tomasz Lato (kontrabas).

"Uważam ich za fantastycznych, uduchowionych muzyków. To wspaniały zespół."

Peter Gabriel

"To, co tak skutecznie pociąga mnie w muzyce Kroke, to ich duchowa rzeczywistość, to znaczy szczerość i autentyczność w tej muzyce. "

Nigel Kennedy

Kroke to zespół, który święci tryumfy na światowej scenie muzycznej od wielu lat.
Początkowo był kojarzony jedynie z muzyką klezmerską, a w swojej obecnej twórczości sięga po inspiracje do muzyki etnicznej i autorskie improwizacje.
W ten sposób zespół stworzył własny, unoszący się ponad granicami i formami styl występując na całym świecie z wybitnymi artystami od Petera Gabriela,
Tomasza Stańko po Nigela Kennedy’ego.

W 2017 roku Kroke obchodziło 25-lecie swojej działalności artystycznej. Z tej okazji ukazały się dwa albumy: Traveller i dwupłytowa kompilacja „25 The Best Of”
z najważniejszymi utworami z całego okresu działalności zespołu. Natomiast nakładem Świata Książki została wydana bogato ilustrowana książka ze zdjęciami
archiwalnymi Kroke i rozmowami z artystami.

25-lecie Kroke to także szereg wyjątkowych koncertów z gośćmi specjalnymi z całego świata, z którymi zespół współpracował na przestrzeni lat.
Wśród nich znaleźli się Anna Maria Jopek, Zohar Fresco czy Tomasz Stańko.


25.10.2018r. (czwartek) godz. 21.00
Sala konferencyjna MOK

34. GŁOGOWSKIE SPOTKANIA JAZZOWE
- JAZZOWY DKF - "KOMEDA NA FILMOWO, CZYLI TAJEMNICA JAZZOWEGO ŻYCIA"

Przygotowanie i prowadzenie: Andrzej Winiszewski

Wstęp wolny.

"KOMEDA NA FILMOWO,CZYLI TAJEMNICA JAZZOWEGO ŻYCIA"

Krzysztof Komeda to kluczowa postać dla związków polskiego kina i polskiej muzyki jazzowej.
Jego przykład urósł do miana symbolu współistnienia obu tych obszarów polskiej kultury.
W tym roku ukazała się się kontrowersyjna biografia Komedy autorstwa Magdaleny Grzebałkowskiej.
Książka przypomniała wiele wątków z artystycznego życia artysty ale również na nowo rozbudziła dawne demony związane z jego prywatnym życiem,
małżeństwem z Zofią Komedową, związkiem z aktorką Elaną Cooper, amerykańskim życiem światowca i tajemniczą śmiercią artysty.
Jednocześnie w przyszłym roku przypada 50 rocznica śmierci Komedy - dobra okazja aby przypomnieć najważniejsze filmowe dzieła,
do których napisał muzykę. Warto poszukać też śladów Komedy w historii polskiej kinematografii, filmowej dokumentalistyce i animacji.
Temu służy ten festiwalowy wieczór. Przypomnimy postać wielkiego twórcy, prześledzimy jego biografię filmami pisaną i pójdziemy śladami jego filmowego życia
w Hollywood, tuż po ogromnej dawce muzyki Komedy w interpretacji genialnego septetu EABS. Wszak Komeda żyje! Warto o tym pamiętać...


Andrzej Winiszewski


Krzysztof Komeda - źródło Internet

 

25.10.2018r. (czwartek) godz. 19.00
Sala widowiskowa MOK

34. GŁOGOWSKIE SPOTKANIA JAZZOWE
PIERWSZY KONCERT GALOWY:
EABS/REPETITIONS

LETTERS TO KRZYSZTOF KOMEDA / POLSKI JAZZ 360°

Bilety:
- 40zł/przedsprzedaż do 30.09.2018r.
- 55zł/październik
Karnety na wszystkie koncerty galowe łącznie:
100zł/szt. / sprzedaż do 30.09.2018r.

Projekt "Polski Jazz 360º" dofinansowano ze  środków Ministra Kultury i dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury

EABS/ Repetitions

W ostatnich latach coraz wyraźniejsza jest "zmiana warty" w jazzie, czego dowodem jest popularność artystów zza oceanu takich jak Robert Glasper,
Kamasi Washington czy zespołu BadBadNotGood. Również w Europie można mówić o nowej fali czy wręcz o renesansie jazzu, którego przedstawicielami
są zbierający coraz większe uznanie i rozgłos brytyjscy muzycy jak Yussef Kamaal, Shabaka Hutchings, Ruby Rushton oraz Moses Boyd.
Takim też składem jest wrocławski septet EABS, który kontynuuje tradycję polskiej szkoły jazzu, wymykając się równocześnie wielu brzmieniowym schematom
i prezentując zupełnie nowe podejście, przeciwstawiając się utartym muzycznym standardom. Zespół jest odpowiedzią na powiew wiatru płynącego
z Los Angeles przez Londyn nad samą Odrę. Do Wrocławia i okolic.

Debiutancki krążek EABS, pt. „Repetitions (Letters to Krzysztof Komeda)” w całości poświęcony jest twórczości legendy polskiego jazzu — Krzysztofowi Komedzie.
Tego wybitnego kompozytora nikomu nie trzeba przedstawiać. Jego twórczość do dnia dzisiejszego inspiruje młodych twórców, czego najlepszym przykładem jest
i ten album. Okres „post-komedowski” zaowocował wieloma hołdami dla artysty w postaci najrozmaitszych krążków, na których wielokrotnie zinterpretowano
najsłynniejsze utwory legendarnego jazzmana. „Repetitions” to analiza twórczości artysty z lat 1962-1967. To powtórka Komedy mniej znanego, a zarazem dogłębniej zbadanego.

Skład zespołu:

Marek Pędziwiatr — klawisze, syntezatory, wokal

Marcin Rak — perkusja

Vojto Monteur — gitara elektryczna

Paweł Stachowiak — gitara basowa

Spisek Jednego — gramofony

Olaf Węgier — saksofon

Jakub Kurek — trąbka



26.10.2018r. (piątek) godz. 19.00
Sala widowiskowa MOK

34. GŁOGOWSKIE SPOTKANIA JAZZOWE
DRUGI KONCERT GALOWY:
SINATRA, COLE, BENNETT

MISTRZOWIE SWINGU

20-LECIE DZIAŁALNOŚCI BIG BANDU UZ
POD DYR. JERZEGO SZYMANIUKA
FEAT. WOJCIECH MYRCZEK

Bilety:
- 40zł/przedsprzedaż do 30.09.2018r.
- 55zł/październik
Karnety na wszystkie koncerty galowe łącznie:
100zł/szt. / sprzedaż do 30.09.2018r.

SINATRA,COLE, BENNETT - MISTRZOWIE SWINGU

w wyk. WOJCIECH MYRCZEK & Big Band UZ pod dyr. Jerzego Szymaniuka

Wojciech Myrczek to prawdziwie jazzowy głos młodego pokolenia. Inspiracje czerpie ze swingowej tradycji, z wyczuciem wzbogacając ją
o elementy nowoczesnych stylów i technik. W swoim śpiewie swobodnie posługuje się zarówno słowem jak i scatem.

Myrczek jest laureatem wielu polskich i zagranicznych nagród, takich jak I miejsca w ankietach Jazz Top 2015, 2016 i 2017 miesięcznika
Jazz Forum w kategorii Wokalista Roku, Grand Prix Jazz Melomani w kategorii Nadzieja Melomanów (2014 r.), I miejsce i nagroda
publiczności Shure Montreux Jazz Voice Competition w Szwajcarii (2013 r.), Grand Prix w międzynarodowym konkursie Jazz Voices
na Litwie (2011 r.), nagroda dla Największej Indywidualności Konkursu Lotos Jazz Festival Bielska Zadymka Jazzowa (2010 r.),
I nagroda w konkursie Międzynarodowe Spotkania Wokalistów Jazzowych w Zamościu (2007 r.).
Otrzymał także nagrody Burmistrza Czechowic-Dziedzic oraz Starosty Bielskiego, przyznane za wkład w rozwój kultury. 

Swoją muzykę prezentował na scenach światowych festiwali takich jak Montreux Jazz Festival, The Hague Jazz, Bielska Zadymka Jazzowa,
Brisbane Jazz Festival, Kolory Polski, Jazz nad Odrą, Festiwal Pianistów Jazzowych w Kaliszu, Sofia Jazz Peak Festival, Celje International
Jazz Festival oraz w salach koncertowych NOSPR w Katowicach, Konserwatorium w Sankt Petersburgu, Filharmonia “Sinfonia Baltica“,
Filharmonia Zabrzańska, Filharmonia Świętokrzyska, Instytut Fiński w Paryżu, Opus Jazz Club w Budapeszcie, Teatr Roma w Warszawie,
Hudson Studios w Nowym Jorku i wielu innych.

Big Band Uniwersytetu Zielonogórskiego tworzą wykładowcy, absolwenci i studenci Uniwersytetu Zielonogórskiego.
Istnieje od 1998 roku. Kierownikiem artystycznym i dyrygentem jest prof. dr hab. Jerzy Szymaniuk.

W swoim dorobku artystycznym orkiestra ma koncerty w kraju i za granicą. Zespół koncertował ze znanymi muzykami sceny jazzowej, min.:
Adam Makowicz, Jan Ptaszyn Wróblewski Marek Bałata, Adam Bałdych, Piotr Baron, Nicky Brown, Piotr Wojtasik, Dominik Bukowski, Andrzej Dąbrowski,
Ingrid Diem, Urszula Dudziak, Brian Fentress, Jerzy Główczewski, Christof Griese, Priscilla Jones, Wojciech Karolak, Krzysztof Kiljański, Emil Kowalski,
Artur Lesicki, Zbigniew Lewandowski, Grażyna Łobaszewska, Anna Maria Mbayo, Ida Zalewska, Henryk Miśkiewicz, Wojciech Myrczek, Grzegorz Nagórski,
Jacek Namysłowski, Zbigniew Namysłowski, Cezary Paciorek, Krystyna Prońko, Ralf Rickert, Mike Russell, Piotr Salata, Valerie Scott, Anna Serafińska,
Maciej Sikała, Kuba Stankiewicz, Janusz Szrom,  Jarosław Śmietana, Kasia Urbaniak, Mika Urbaniak, Ewa Uryga, Marcia Walder-Thomas, Piotr Wrombel,
Beata Bednarz.



27.10.2018r. (sobota) godz. 19.00
Sala widowiskowa MOK

34. GŁOGOWSKIE SPOTKANIA JAZZOWE
TRZECI KONCERT GALOWY:
KUBA WIĘCEK TRIO
UNIATOWSKI Metamorphosis

Bilety:
- 40zł/przedsprzedaż do 30.09.2018r.
- 55zł/październik
Karnety na wszystkie koncerty galowe łącznie:
100zł/szt. / sprzedaż do 30.09.2018r.

Kuba Więcek, 23 letni saksofonista i kompozytor jest bohaterem najgłośniejszego debiutu na polskiej scenie jazzowej tego roku, za który został nagrodzony
Fryderykiem, Mateuszem Trójki oraz wybrany Nową Nadzieją w plebiscycie Jazz Forum.

Jego album "Another Raindrop", nagrany w trio z Michałem Barańskim (kontrabas) i Łukaszem Żytą (perkusja) ukazał się w reaktywowanej prestiżowej serii
"Polish Jazz", będącej najważniejszą polską jazzową kolekcją wszech czasów. To dla "Polish Jazz" nagrywali najwięksi: Komeda, Stańko, Kurylewicz, Namysłowski, 

Kuba Więcek jest pierwszym od 28 lat debiutantem w tej serii, najmłodszym w całej jej historii!

Sławek Uniatowski - charyzmatyczny baryton ze swingowym feelingiem!

W wieku trzynastu lat zaczął pisać swoje pierwsze kompozycje. Jako nastolatek występował u boku wielkich nazwisk, między innymi Leszka Możdżera,
Jacka Bończyka czy Mariusza Lubomirskiego. Szerszej publiczności dał się poznać w programie "Idol". Potem niestety chwilę go nie było przez niefortunny kontrakt.

Pod koniec 2008 roku założył zespół Uniatowski Project. W 2010 roku zajął pierwsze miejsce na Festiwalu Piosenki i Ballady Filmowej w Toruniu, gdzie wykonał
utwory „Wymyśliłem ciebie” Andrzeja Zauchy oraz „This Never Happened Before” Paula McCartneya.

W 2011 roku wziął udział w projekcie „Poland Why Not”, z którym koncertował m.in. w Indiach i Japonii. W 2012 roku wraz z Poet’s Corner nagrał singiel
„Angel in my arms”.

W 2014 roku podczas koncertu „Grzegorz z Ciechowski. Spotkanie z legendą” zaśpiewał utwór „Tak… Tak… To ja” z repertuaru Obywatela G.C. przy
akompaniamencie Polskiej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia oraz Orkiestry Adama Sztaby.

W międzyczasie koncertował z big bandami wykonując repertuar Franka Sinatry, Tony’ego Bennetta, Nat „King” Cole’a, Cheta Bakera czy Ellie Fitzgerald,
m.in. w Europejskim Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach.

W 2016 roku uświetnił koncert z okazji 100. Rocznicy urodzin Franka Sinatry w radiowej Trójce. Zaśpiewał tam wraz z Kubą Badachem, Januszem Szromem
oraz Wojciechem Myrczkiem przy akompaniamencie Chopin University Big Band pod kierownictwem Piotra Kostrzewy. Koncert wydano na albumie „Koncerty
w Trójce vol. 20 – Frank Sinatra 100-lecie urodzin”.

6 września 2016 roku wystąpił z Davidem Fosterem podczas koncertu z okazji obchodów 71. rocznicy uzyskania niepodległości przez Indonezję zorganizowanych
w Warszawie przez Ambasadę Indonezji.

25 września 2016 roku w Filharmonii w Szczecinie przedpremierowo zaprezentował materiał z autorskiego albumu „Metamorphosis” rozpisany na orkiestrę
symfoniczną i zaaranżowany przez Daniela Nosewicza.

Oficjalna premiera debiutanckiej płyty Sławka Uniatowskiego odbyła się 20 kwietnia 2018 roku. Uniatowski „Metamorphosis” to zbiór 13 kompozycji
Sławka Uniatowskiego, do których teksty napisał sam artysta oraz zaproszeni do współpracy: Tomasz Organek, Janusz Onufrowicz oraz Michał Zabłocki.

23 maja 2018 roku ukazał się album „Dobrze, że jesteś” Zbigniewa Wodeckiego, na którym Uniatowski śpiewa utwór „Nie ma jak Bacharach”
na podstawie linii melodycznej wymyślonej przez Wodeckiego.





Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.