Miejski Ośrodek Kultury w Głogowie. Jednostka organizacyjna Gminy Miejskiej Głogów.
Plan wydarzeń:
Październik 2020 w CK

Regulamin uczestnictwa w wydarzeniach i sekcjach MOK
POBIERZ
 
Oświadczenie dla uczestnika wydarzenia w czasie pandemii
POBIERZ
Regulamin uczestnictwa w wydarzeniach i sekcjach CK MOK w czasie pandemii  
                 POBIERZ
 
 

 

II edycja cyklu koncertowego „Nasz Telemann”

Od 5 do 24 czerwca trwać będzie II odsłona cyklu „Nasz Telemann”. W miastach i wsiach Ziemi Lubuskiej, Wielkopolski i Dolnego Śląska odbędzie się ponad 30 koncertów poświęconych polskim wątkom w muzyce baroku i renesansu. Inspiracją dla powstania cyklu są związki Telemanna z kulturą polską, jego kilkuletni pobyt w Żarach oraz idiomatyczna twórczość, o której sam pisał, że utrzymana była w „stylu polskim”.

 

 

 

Głogów

09.06.2018 r. (sobota), godz. 19.00
Kolegiata pw. Wniebowzięcia NMP 

Wykonawcy:
Corina Marti – flety proste
Teodoro Baù – viola da gamba

Kore:
Karolina Habało – skrzypce
Klaudia Matlak – skrzypce
Katarzyna Litwiniuk – altówka
Karolina Pływaczewska – wiolonczela
Szilárd Chereji – kontrabas
Joanna Boślak-Górniok – klawesyn

Program:
Orkiestra, czyli solista

Georg Philipp Telemann (1681–1767)
Concerto à 4 D-dur TWV 43:D4
Adagio, Allegro, Adagio, Allegro

Sonata triowa F-dur na flet prosty, violę da gamba i basso continuo TWV 42:F3
Vivace, Mesto, Allegro

Koncert podwójny a-moll na flet prosty i violę da gamba TWV 52:a1
Grave, Allegro, Dolce, Allegro

przerwa

Georg Friedrich Händel (1685–1759)
Sonata triowa A-dur op. 5 nr 1 HWV 396
Andante, Allegro, Larghetto, Allegro, Gavotte Allegro

Johann Georg Pisendel (1678–1755)
Sonata orkiestrowa c-moll J III 2b
Largo, Allegro

Johann Sebastian Bach (1685–1750)
Koncert gambowy g-moll BWV 1056r
(…), Largo, Presto

Głogów

09.06.2018 r. (sobota), godz. 21.30
Muzeum Archeologiczno-Historyczne

Wykonawca:
Teodoro Baù – viola da gamba

Program:
Gambowe historie dwóch przyjaciół I

Georg Philipp Telemann (1681–1767)
Fantazja d-moll na violę da gamba solo TWV 40:D1
(Der getreue Music-Meister, Hamburg 1728-29; Lektionen 15-16)
Andante, Vivace, Recitativo-Arioso, Vivace

Johann Sebastian Bach (1685–1750)
Toccata i fuga d-moll BWV 565
(transkrypcja wersji skrzypcowej)

Georg Philipp Telemann
Fantazje ze zbioru Fantaisies pour la basse de violle, Hamburg 1735:
Fantazja I c-moll TWV 40:26
Fantazja IX C-dur TWV 40:34
Fantazja VII g-moll TWV 40:32
Fantazja V B-dur TWV 40:30
Fantazja XI d-moll TWV 40:36

Johann Sebastian Bach
Chaconne z Partity skrzypcowej d-moll BWV 1004
(transkrypcja na violę da gamba)

Głogów

10.06.2018 r. (niedziela), godz. 18.00
Kolegiata pw. Wniebowzięcia NMP 

Wykonawcy:
Corina Marti – flety proste

Kore:
Karolina Habało – skrzypce
Klaudia Matlak – skrzypce
Katarzyna Litwiniuk – altówka
Karolina Pływaczewska – wiolonczela
Szilárd Chereji – kontrabas
Joanna Boślak-Górniok – klawesyn

Program:
Don Kichot i inne opowieści

Johann Bernhard Bach (1676–1749)
Uwertura D-dur na smyczki
Ouverture, Caprice I, Marche, Passepied I&II, Caprice II, Air, La Joye, Caprice III

Antonio Vivaldi (1678–1741)
Sinfonia C-dur na smyczki RV 114
Allegro, Adagio, Ciaccona

Koncert fletowy F-dur RV 434
Allegro non molto, Largo e cantabile, Allegro

przerwa

Georg Philipp Telemann (1681-1767)
Suita G-dur na smyczki „Burlesque de Quixotte” TWV 55:G10
Uwertura, Przebudzenie Don Kichota, Jego walka z wiatrakami, Jego westchnienia miłosne do księżniczki Dulcynei, Upadek Sancho Pansy, Galop Rosynanta, oraz osła Sancho Pansy, Sen Don Kichota

Suita orkiestrowa a-moll na flet prosty i smyczki TWV 55:a2
Ouverture, Les Plaisirs, Air à l'Italien, Menuet I&II, Réjouissance, Passepied I&II, Polonaise

 

Głogów

10.06.2018 r. (niedziela), godz. 20.30
Muzeum Archeologiczno-Historyczne

Wykonawca:
Michał Gondko – lutnie

Instrumentarium:
– lutnia 7-chórowa (Paul Thomson, 1996)
– lutnia 10-chórowa (Michael Lowe, 1991)

Program:
Skarbiec harmonii. Europejska muzyka lutniowa z przełomu XVI i XVII wieku

Toccata sesta (Giovanni Girolamo Kapsperger)
Aria di Fiorenza / Corrente (anonim włoski)
Calliope (Vincenzo Galilei)
Praeludium (Lorenzo Tracetti)
Bergamasco (Gioan Battista Domenico)

Pavanne en forme de complainte (Nicolas Vallet)
Galliarde (Nicolas Vallet)
Carrilon de village (Nicolas Vallet)

Praeludium (John Dowland)
Allemandt à Globe (anonim angielski) / Jigge of Cooper (John Coprario?)
A Port / Corne Yards / Gypsies Lilt (anonim szkocki)
Sellenger’s Rounde (anonim angielski)
Lady Hunsdon’s Puff (John Dowland)

Villanella (Albertus Ambrosius Długoraj)
Polnischer Tantz (Matthäus Waissel)
Ballo polacco (anonim polski)
Cantio polonica (anonim polski)
Polnischer Tantz (Matthäus Waissel)

Entrée (Robert Ballard)
Ballet (Charles de Lespine)
Courante (René Saman)
Courante (Mercure d’Orleans)
Bransles de village (Robert Ballard)

 

 Teodoro Baù

W rodzinnych Włoszech studiował grę na violi da gamba u Claudi Pasetto i Alberto Rasiego, a grę na lutni u Massimo Lonardiego. Następnie wyjechał do Bazylei, gdzie kontynuuje naukę w klasach Paolo Pandolfo (gamba) i Petera Croton (teorba). Jest laureatem prestiżowego konkursu Bach-Abel Wettbewerb w Köthen oraz finalistą konkursów w Magdeburgu i Bruges, a także wielu konkursów, w których uczestniczył jako członek nagradzanych zespołów instrumentalnych. Pomimo młodego wieku brał udział w wielu nagraniach płytowych i pojawiał się m.in. w zespołach Cecilii Bartolii, Diego Fasolisa, Leonarda Garcii Alarcona i Amandine Beyer. Od kilku lat gra także na violone oraz na średniowiecznej fideli. Kilkukrotnie uczestniczył w festiwalu „Muzyka w Raju”, a także w jednej z pierwszej edycji cyklu „Przedsionek Raju”.

 

Corina Marti

Corina Marti jest jedną z barwniejszych postaci bazylejskiego środowiska muzyki dawnej, gdzie studiowała grę na klawesynie i flecie prostym. W czasie studiów w Bazylei jej specjalnością stała się muzyka późnośredniowieczna i renesansowa, którą poznawała pod kierunkiem Pierre’a Hamon i Kathrin Bopp. Dzisiaj sama jest profesorem w Schola Cantorum Basiliensis, a jednocześnie koncertuje i nagrywa, przede wszystkim z zespołem La Morra, którego jest współzałożycielką i współliderką, ale także jako solistka i członkini duetów, które tworzy m.in. z Michałem Gondko, Eneą Sorinim i Rogerem Helou. Regularnie wykonuje i nagrywa także muzykę barokową.

www.lamorra.info

 

Michal Gondko

Warszawianin od wielu lat mieszkający w Szwajcarii i z pewnością najbardziej znany polski muzyk zajmujący się muzyką średniowieczną i renesansową. Początkowo studiował grę na gitarze klasycznej, ale po wyjeździe z Polski poświęcił się wyłącznie grze na instrumentach dawnych. Studiował pod kierunkiem Hopkinsona Smitha. Jest współtwórcą i współliderem zespołu La Morra, z którym koncertuje i nagrywa płyty cieszące się olbrzymim uznaniem publiczności, ale także środowiska muzykologicznego. Współpracuje z wieloma artystami (Emma Kirkby, Jordi Savall, Ensemble Saraband) i coraz częściej występuje z recitalami. Jego ostatnia płyta poświęcona była polonikom w europejskiej renesansowej muzyce lutniowej.

www.lamorra.info

 

Kore

Projekt orkiestrowy zainicjowany przez Fundację Muzyki Dawnej „Canor” oraz klawesynistkę Joannę Boślak-Górniok. W zespole spotykają się muzycy z kilku krajów ze znaczącym udziałem muzyków polskich. Kore jest miejscem współpracy wykonawców wywodzących się z różnych tradycji wykonawczych i różnych pokoleń. Dla muzyków starszych jest okazją do przedstawienia ich własnej wizji muzyki barokowej. Dla młodszych to szansa na zdobywanie doświadczenia i wypracowywania własnej estetyki. Kore zrealizowała kilka projektów we współpracy z Filharmonią Narodową oraz spełniała rolę orkiestry festiwalowej na festiwalach „Muzyka w Raju” oraz „Poznań Baroque”. Począwszy od roku 2017 orkiestra uruchomiła projekt skierowany do młodych polskich muzyków pod nazwą Green Kore.

www.koreorchestra.pl

 

Strona internetowa: http://nasztelemann.pl

Wydarzenie na FB: https://www.facebook.com/events/662561707412626

 

 

 

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.