Miejski Ośrodek Kultury w Głogowie. Jednostka organizacyjna Gminy Miejskiej Głogów.
Plan imprez do pobrania
LIPIEC-SIERPIEŃ 2019
Regulamin uczestnictwa 
POBIERZ

30.07.2019r. (wtorek) godz. 19.00
Kolegiata Głogowska pw. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny

GREEN KORE - koncert orkiestry barokowej
II koncert w ramach cyklu "PRZEDSIONEK RAJU 2019"

JESENKA BALIC ZUNIC - skrzypce
JOANNA BOŚLAK-GÓRNIOK - klawesyn
GREEN KORE - zespół barokowy

Przedsionek Raju 2019

Mecenat: Narodowe Centrum Kultury
Partner Główny: Urząd Marszałkowski województwa Lubuskiego
Partnerzy: Gmina Brody, Stowarzyszenie Miłośników Droszkowa, Gmina Zabór, Gmina Skąpe
Gubiński Dom Kultury, Zbąszyńskie Centrum Kultury, Miejski Ośrodek Kultury w Głogowie, Gmina Świdnica,
Międzyrzecki Ośrodek Kultury, Centrum Kultury w Żaganiu, Gminne Centrum Kultury, Gmina Brzeźnica, Żarski Dom Kultury, Gmina Świebodzin

Lubusko-dolnośląskie spotkanie włoskiego księdza i niemieckiego kantora
Podobnie jak miało to miejsce w przypadku kilku innych kompozytorów, którym poświęcaliśmy wcześniejsze edycje „Przedsionka Raju”
już na samym początku muszę z pewnym rozczarowaniem napisać, że bohaterowie naszego tegorocznego przedsięwzięcia, Antonio Vivaldi
i Jan Sebastian Bach, nie tylko nie spotkali się nigdy ani na Ziemi Lubuskiej ani na Dolnym Śląsku, ale po prostu w ogóle nigdy się nie spotkali.
Na polsko-saksońskim dworze w Dreźnie muzyka Vivaldiego była jednak znana i wykonywana ze względu na jej walory artystyczne, ale także
dlatego, że koncertmistrzem tamtejszej orkiestry był uczeń i przyjaciel weneckiego kompozytora, Johann Georg Pisendel. Gdyby Saksończycy
wykazali się większą determinacją, to być może Vivaldi przyjechałby do Drezna, skąd przecież do Lipska, gdzie rezydował Bach, było już bardzo
niedaleko. Wtedy powstałaby jakaś niewielka szansa na spotkanie.
Wiele wskazuje na to, że Bach takiej okazji by nie zmarnował, bo chociaż dzisiaj uważamy go za twórcę pod niemal każdym względem
ciekawszego niż Vivaldi, to gdyby nie wenecki ksiądz-skrzypek-kompozytor o rudej czuprynie, Bach nigdy nie stałby się Bachem, jakiego znamy.
Vivaldi był starszy od Bacha o zaledwie siedem lat, ale podczas gdy wykształcenie muzyczne przyszłego kantora przebiegało w zachowawczej
tradycji muzyki niemieckiej, to młody Włoch był w samym centrum zamian, jakie następowały w muzyce barokowej przełomu XVII i XVIII wieku.
Bach zrozumiał to i docenił od razu, gdy w Weimarze, gdzie pracował od roku 1708, w jego ręce wpadły kompozycje Vivaldiego, w tym koncerty
skrzypcowe i cykl „L’Estro armonico”. Wielu znawców twórczości Bacha uważa, że fascynacja twórczością Vivaldiego zadecydowała o sposobie,
w jaki kształtował się później jego oryginalny język muzyczny.
Kompozytorzy niemieccy, którzy jak Schütz, Handel czy Telemann dużo podróżowali i poznawali muzykę innych twórców europejskich z pierwszej
ręki - w jej oryginalnym kontekście kulturowym i wykonawczym - potrafili pisać niemal jak rodowici Włosi czy Francuzi. Bach, dla którego, muzyka
z innych części kontynentu była, przez brak bezpośredniego kontaktu, czymś egzotycznym i prawdopodobnie idealizowanym, inspirował się nią
po swojemu, łącząc jej elementy z estetyką, w której wyrastał w czasie nauki i pierwszych lat pracy.
Nasze przedsionkowe spotkanie weneckiego księdza i niemieckiego kantora będzie miało dwie odsłony. Najpierw, w czerwcu, Vivaldi pokaże
nam muzykę włoską w jej czystej, źródłowej i oryginalnej postaci. Później, na przełomie lipca i sierpnia, Bach wytłumaczy nam, jak dzięki talentowi,
wrażliwości i pracowitości potrafił łączyć inspiracje włoskie i francuskie z tym, co odziedziczył od swoich niemieckich przodków.
W czerwcu słuchać będziemy Vivaldiego uszami zachwyconego Bacha, w lipcu i sierpniu zrobimy na odwrót i spróbujemy wyobrazić sobie,
czy Niemiec z Lipska mógłby zrobić wrażenie na Włochu z Wenecji. W ten sposób za naszym pośrednictwem dojdzie do spotkania,
do którego w rzeczywistości nigdy niestety nie doszło.

PROGRAM:
Jesenka Balic Zunic - skrzypce
Green Kore
Joanna Boślak-Górniok - klawesyn

BACH

Jesenka Balic Zunic
Jesenka urodziła się w Chorwacji, ale w czasie wojny w krajach dawnej Jugosławii razem z rodziną przyjechała do Danii.
W roku 2004 ukończyła studia w klasie skrzypiec Alexandra Zapolskiego w kopenhaskiej akademii muzycznej.
Jeszcze w czasie studiów zaczęła naukę gry na skrzypcach barokowych u Petera Spisskego i zaczęła występować
z zespołami Concerto Copenhagen, Norsk Barokkorkester, The Paul Hillier Ensemble. W roku 2009 ukończyła naukę
w klasie skrzypiec barokowych François Fernandeza w konserwatorium paryskim. W latach 2010-12 była gościnnym
koncertmistrzem francuskiej orkiestry La Simphonie du Marais. Obecnie jest liderem duńskich zespołów Enghave Barok,
Holmens Barokensemble or Christian IV Barokorchester. Stoi także na czele dwóch zespołów kameralnych: Musica Bellaria
i Ensemble Cheron. Oprócz skrzypiec gra również na altówce, violi d’amore oraz violoncello da spalla. Jesenka jest stałym
członkiem orkiestry Kore.


Jesenka Balic Zunic

Joanna Boślak-Górniok
Jest jedną z najbardziej doświadczonych polskich klawesynistek. Studiowała w Katowicach i Strasburgu. Przez piętnaście
lat była członkiem orkiestry Arte dei Suonatori. Od kilku lat pracuje nad rozwojem projektu orkiestrowego Kore, do współpracy
w którym zaprosiła grupę zagranicznych i polskich muzyków, przede wszystkim młodszego pokolenia. Pracuje na Uniwersytecie
Śląskim. Wiosną ubiegłego roku uzyskała tytuł doktora na podstawie rozprawy i płyty, które poświęcone są zagadnieniom
wykonawczym muzyki Johanna Jacoba Frobergera. Jest opiekunem artystycznym orkiestry Green Kore.


Joanna Boślak-Górniok

Green Kore
Green Kore, a więc Zielone czyli inaczej mówiąc „Młode” Kore to zespół, który powstał z inicjatywy Fundacji „Canor” oraz orkiestry Kore
i w swym zamierzeniu ma pomagać muzykom dopiero zaczynającym swoją profesjonalną karierę w nabywaniu praktyki i oswajaniu się
z realiami życia koncertowego. W przypadku muzyki barokowej, wymagającej od artystów wyobraźni i zdolności improwizacyjnych,
dostosowywania się do różnych wnętrz i tworzenia utworów za każdym razem na nowo, nie zastąpi nic. Zespół jest w trakcie wypracowywania
swojej formuły artystycznej oraz organizacyjnej, a w roku 2019 jest bohaterem projektów „Filharmonia bez Filharmonii” oraz „Przedsionek Raju.

29-30.06.2019r.
Sala widowiskowa MOK

XXIV GŁOGOWSKI PRZEGLĄD KULTURY POLSKIEJ KRESY 2019

13.06.2019r. godz. 21.00
Zamek Książąt Głogowskich

25. GŁOGOWSKIE KONFRONTACJE LITERACKIE
POEZJA POD GWIAZDAMI , CZYLI SLAM PO GŁOGOWSKU Z KILO SZMALU W TLE.
Maraton poetycko-muzyczny.
Oprawa wokalna w wykonaniu uczniów Studia Talentów MOK

07.07.2019 r. (niedziela), godz. 18:00
Głogów Marina, ul. Obozowa 2

7 Festiwal "Szanty w Porcie"

Występują:
Projekt Fraktala i Przyjaciele
Jan i Klan
Atlantyda
Orkiestra Samanta

 
Wstęp wolny
 

Projekt Fraktala powstał z inicjatywy Krzysztofa Michała Pietrzaka w 2015 r.
Założeniem zespołu jest wykonywanie autorskich kompozycji w stylu folkowym z elementami etnicznymi.
Obecnie skład zespołu tworzą:
Stanisław Cak - wokal
Jarosław Talarski - git. akustyczna
Juliusz Wojciechowski - git. Basowa
Krzysztof M. Pietrzak - instr perkusyjne

Osiągnięcia:
- lipiec 2016 w ramach Wędrowny Przegląd Piosenki 'Polana'​ K. M. Pietrzak został laureatem II miejsca Konkursu Poetyckiego „ O Kwiat Polany”, a zespół otrzymał nominacje na Festiwal " Danielka"
- sierpień 2016 Projekt Fraktala został laureatem I miejsca 49 edycji Ogólnopolska Turystyczna Giełda Piosenki Studenckiej​ w Szklarskiej Porębie.
- VIII -2016 Na Festiwal Danielka​ zespół został laureatem nagrody oraz wyróżnienia: Nagroda dla muzyków oraz wyróżnienie za wprowadzenie elementów orientalnych w danielkowy klimat górski.
- 24-IX-16 zespół został laureatem I miejsca w Pierwszych Podróżach z Piosenką " Morze o Górach" w klubie Apropos Wałbrzych .
2018-VIII-K. M.Pietrzak laureatem III miejsca w konkursie " O Kwiat Polany"

 

Jan i Klan to zespół stworzony przez przyjaciół, który przez dość dziwny splot okoliczności trafił na scenę. Balansujemy muzycznie pomiędzy akustycznym folkiem, piosenką autorską, turystyczną i żeglarską. Naszą twórczość określamy jako happy folk, ale nasz styl najlepiej opisał dziennikarz pewnego lokalnego medium – „ze swoją muzyką oscylują pomiędzy różnymi gatunkami, jakoś nie mogąc ostatecznie trafić w żaden”. Jesteśmy laureatami głównych nagród na festiwalach piosenki żeglarskiej i turystycznej, w tym m.in. Nagroda Prezydenta Miasta Krakowa za najlepszy debiut na Międzynarodowym Festiwalu Piosenki Żeglarskiej SHANTIES 2018, Grand Prix i Nagroda Publiczności na 34. Festiwalu Piosenki Żeglarskiej KOPYŚĆ w Białymstoku, I nagroda na 42. OSPPT YAPA w Łodzi, Grand Prix i Nagroda Publiczności na 49. Ogólnopolskiej Turystycznej Giełdzie Piosenki Studenckiej w Szklarskiej Porębie oraz wielu innych. 19 lipca 2018 wydaliśmy naszą pierwszą, koncertową płytę pod tytułem „Nic się nie zgadza i nic się nie klei”. Chcemy czerpać radość z pozytywnej atmosfery na koncertach i dzielić się tą radością dalej z innymi. Cieszy nas bardzo, gdy trafiamy w ciekawe miejsca i poznajemy dobrych ludzi, bo świat jest ich pełen, a prawdopodobnie bez naszego koncertowania moglibyśmy się nigdy z nimi nie spotkać.

Skład:

Anna Bujko – voc, melodyka
Julita Gacparska – voc, harmonijka
Janusz Bujko – voc, git
Andrzej Kalus – git bas
Damian Kociołek - cajon, perc
Rafał „Zielak” Zieliński – git, charango

 

Atlantyda to zespół złożony z muzyków pochodzących z różnych stron Polski: Gdyni i WarszawyRepertuar muzyczny stanowią tradycyjne utwory i współczesne piosenki morskie i żeglarskie autorstwa założyciela zespołu Sławomira Klupsia. „Marco Polo”, „Żegluj”, „Pacyfik”, „Stara latarnia”, „Pożegnalny ton”… to tylko część żeglarskich hitów jego autorstwa, które znane są wszystkim żeglarzom. Absolutny top muzyki morskiej, doskonali instrumentaliści i żeglarskie przeboje w autorskim wykonaniu to cała Atlantyda. Rok 2019 to rok jubileuszowy zespołu, 25 lat Atlantydy i 35 lat twórczości Sławka. Zespół od lat jest gościem i laureatem największych festiwali muzyki morskiej i żeglarskiej. Mimo upływających lat zespół jest w doskonałej formie czego dowodem jest Grand Prix największego festiwalu tej muzyki w Europie "Shanties 2019".

 

 Orkiestra Samanta folk - rockowy zespół z Wrocławia. Żywiołowa, pełna ekspresji i różnorodności muzyka w połączeniu z barwnymi opowieściami o morzu stanowi o wyjątkowości koncertów i twórczości artystycznej zespołu. Kompozycje utworów to wypadkowa inspiracji muzyką folkową ze szczególnym wpływem folku irlandzkiego i szant ze współczesną muzyką rockową. Repertuar zespołu to autorskie teksty związane z tematyką morską. Orkiestra Samanta to od 20 lat uznana marka w środowisku polskich zespołów folkowych i szantowych, zyskująca sobie coraz większą popularność wśród stale rosnącej rzeszy oddanych fanów, zarówno w Polsce, jak i za granicą. Od kilkunastu lat zespół jest stałym gościem największych festiwali folkowych, zagrał ponad 800 koncertów w całej Polsce i kilkadziesiąt za granicą. 

Zespół wydał pięć albumów: "Kurs do domu" (2002),"Odyssee/Odyseja" (2005), "Pod wiatr" (2005),"Sztorm" (2009) "Winlandia" (2014). 

 

14.06.2019r. (piątek) godz. 21.00
Ruiny kościoła św. Mikołaja
UWAGA: W razie deszczowej pogody Organizatorzy zastrzegają sobie prawo
do przeniesienia koncertu do Klubu 4 Batalionu Inżynieryjnego w Głogowie, ul. Wojska Polskiego 58.

25. GŁOGOWSKIE KONFRONTACJE LITERACKIE
Koncert CELTIC FUSION AND LITERATURE
– występ JIG REEL MANIACS

WSTĘP WOLNY

Ruiny kościoła św. Mikołaja w Głogowie mogą pomieścić widownię do kilkuset osób. Jednakże prosimy o oznaczanie udziału w koncercie,
by dać Organizatorom możliwość zapewnienia miejsc siedzących wszystkim zainteresowanym.

Koncert JIG REEL MANIACS zatytułowany CELTIC FUSION AND LITERATURE to formuła nawiązująca do imprezy, w ramach której się odbywa,
a polegająca na tym, że wraz MUZYKĄ określaną jako CELTIC FUSION (o zespole czytaj poniżej) na scenie prezentowane są
RECYTACJE LITERATURY irlandzkiej, szkockiej i walijskiej w oryginałach oraz tłumaczeniach.

O zespole JIG REEL MANIACS

Jig Reel Maniacs to dwudziestodziewięcioletnia, druga stażem na polskim rynku formacja inspirująca się muzyką irlandzką i szkocką,
łącząca tradycyjne celtyckie nuty z nowoczesnymi aranżacjami nawiązującymi do różnych trendów muzyki świata.

Obok wiodących klimatów irlandzkich i szkockich w repertuarze grupy nie brakuje pierwiastków walijskich i bretońskich oraz muzycznych
smaków z tzw. nurtu World Music.

Jigowo-Reelowi Maniacy poruszają się swobodnie od klasycznych – poprzez popowe, rockowe, reggae'owe, funkowe, jazzowe}
– do modernistycznych interpretacji standardów celtyckich oraz kompozycji własnych, które okrasza improwizacjami. Grupa wystąpi w składzie:

Michał Jankowski
– gitara akustyczna;
Aleksander Brych
– irlandzki flet drewniany poprzeczny;
Michał Mazur
– dudy, whistles, drumla, dudaire dubh;
Julia Owczarek
– skrzypce;
Mariusz Sprutta
– gitary basowe, śpiew, recytacje, prowadzenie koncertu;
Krzysztof Łangowski
– gitara piezo-elektryczna;
Maksymilian Mińczykowski
– perkusja i instrumenty perkusyjne

WIĘCEJ O JIG REEL MANIACS (newsy, historia, wydawnictwa, muzyka, video, fotografie): http://www.jrm.art.pl/index.html

19.06.2019r. (środa) godz. 19.00
Kolegiata Głogowska pw. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny

GREEN KORE - koncert orkiestry barokowej
I koncert w ramach cyklu "PRZEDSIONEK RAJU 2019"

JESENKA BALIC ZUNIC - skrzypce
JOANNA BOŚLAK-GÓRNIOK - klawesyn
GREEN KORE - zespół barokowy

Przedsionek Raju 2019

Mecenat: Narodowe Centrum Kultury
Partner Główny: Urząd Marszałkowski województwa Lubuskiego
Partnerzy: Gmina Brody, Stowarzyszenie Miłośników Droszkowa, Gmina Zabór, Gmina Skąpe
Gubiński Dom Kultury, Zbąszyńskie Centrum Kultury, Miejski Ośrodek Kultury w Głogowie, Gmina Świdnica,
Międzyrzecki Ośrodek Kultury, Centrum Kultury w Żaganiu, Gminne Centrum Kultury, Gmina Brzeźnica, Żarski Dom Kultury, Gmina Świebodzin

Lubusko-dolnośląskie spotkanie włoskiego księdza i niemieckiego kantora
Podobnie jak miało to miejsce w przypadku kilku innych kompozytorów, którym poświęcaliśmy wcześniejsze edycje „Przedsionka Raju”
już na samym początku muszę z pewnym rozczarowaniem napisać, że bohaterowie naszego tegorocznego przedsięwzięcia, Antonio Vivaldi
i Jan Sebastian Bach, nie tylko nie spotkali się nigdy ani na Ziemi Lubuskiej ani na Dolnym Śląsku, ale po prostu w ogóle nigdy się nie spotkali.
Na polsko-saksońskim dworze w Dreźnie muzyka Vivaldiego była jednak znana i wykonywana ze względu na jej walory artystyczne, ale także
dlatego, że koncertmistrzem tamtejszej orkiestry był uczeń i przyjaciel weneckiego kompozytora, Johann Georg Pisendel. Gdyby Saksończycy
wykazali się większą determinacją, to być może Vivaldi przyjechałby do Drezna, skąd przecież do Lipska, gdzie rezydował Bach, było już bardzo
niedaleko. Wtedy powstałaby jakaś niewielka szansa na spotkanie.
Wiele wskazuje na to, że Bach takiej okazji by nie zmarnował, bo chociaż dzisiaj uważamy go za twórcę pod niemal każdym względem
ciekawszego niż Vivaldi, to gdyby nie wenecki ksiądz-skrzypek-kompozytor o rudej czuprynie, Bach nigdy nie stałby się Bachem, jakiego znamy.
Vivaldi był starszy od Bacha o zaledwie siedem lat, ale podczas gdy wykształcenie muzyczne przyszłego kantora przebiegało w zachowawczej
tradycji muzyki niemieckiej, to młody Włoch był w samym centrum zamian, jakie następowały w muzyce barokowej przełomu XVII i XVIII wieku.
Bach zrozumiał to i docenił od razu, gdy w Weimarze, gdzie pracował od roku 1708, w jego ręce wpadły kompozycje Vivaldiego, w tym koncerty
skrzypcowe i cykl „L’Estro armonico”. Wielu znawców twórczości Bacha uważa, że fascynacja twórczością Vivaldiego zadecydowała o sposobie,
w jaki kształtował się później jego oryginalny język muzyczny.
Kompozytorzy niemieccy, którzy jak Schütz, Handel czy Telemann dużo podróżowali i poznawali muzykę innych twórców europejskich z pierwszej
ręki - w jej oryginalnym kontekście kulturowym i wykonawczym - potrafili pisać niemal jak rodowici Włosi czy Francuzi. Bach, dla którego, muzyka
z innych części kontynentu była, przez brak bezpośredniego kontaktu, czymś egzotycznym i prawdopodobnie idealizowanym, inspirował się nią
po swojemu, łącząc jej elementy z estetyką, w której wyrastał w czasie nauki i pierwszych lat pracy.
Nasze przedsionkowe spotkanie weneckiego księdza i niemieckiego kantora będzie miało dwie odsłony. Najpierw, w czerwcu, Vivaldi pokaże
nam muzykę włoską w jej czystej, źródłowej i oryginalnej postaci. Później, na przełomie lipca i sierpnia, Bach wytłumaczy nam, jak dzięki talentowi,
wrażliwości i pracowitości potrafił łączyć inspiracje włoskie i francuskie z tym, co odziedziczył od swoich niemieckich przodków.
W czerwcu słuchać będziemy Vivaldiego uszami zachwyconego Bacha, w lipcu i sierpniu zrobimy na odwrót i spróbujemy wyobrazić sobie,
czy Niemiec z Lipska mógłby zrobić wrażenie na Włochu z Wenecji. W ten sposób za naszym pośrednictwem dojdzie do spotkania,
do którego w rzeczywistości nigdy niestety nie doszło.

PROGRAM:
Jesenka Balic Zunic - skrzypce
Green Kore
Joanna Boślak-Górniok - klawesyn

Antonio Vivaldi (1678 - 1741)
Sinfonia z opery L'incoronazione di Dario RV 719
Allegro, Andante, Presto

Koncert skrzypcowy g-moll RV 317
Allegro, Largo, Allegro

Sinfonia z opery Farnace RV 711
Allegro, Andante, Allegro

Koncert skrzypcowy h-moll RV 387
Allegro, Largo, Allegro

Sinfonia g-moll RV 157
Allegro, Largo, Allegro

Koncert skrzypcowy g-moll RV 332 op.8 nr 8
Allegro, Largo, Allegro

Jesenka Balic Zunic
Jesenka urodziła się w Chorwacji, ale w czasie wojny w krajach dawnej Jugosławii razem z rodziną przyjechała do Danii.
W roku 2004 ukończyła studia w klasie skrzypiec Alexandra Zapolskiego w kopenhaskiej akademii muzycznej.
Jeszcze w czasie studiów zaczęła naukę gry na skrzypcach barokowych u Petera Spisskego i zaczęła występować
z zespołami Concerto Copenhagen, Norsk Barokkorkester, The Paul Hillier Ensemble. W roku 2009 ukończyła naukę
w klasie skrzypiec barokowych François Fernandeza w konserwatorium paryskim. W latach 2010-12 była gościnnym
koncertmistrzem francuskiej orkiestry La Simphonie du Marais. Obecnie jest liderem duńskich zespołów Enghave Barok,
Holmens Barokensemble or Christian IV Barokorchester. Stoi także na czele dwóch zespołów kameralnych: Musica Bellaria
i Ensemble Cheron. Oprócz skrzypiec gra również na altówce, violi d’amore oraz violoncello da spalla. Jesenka jest stałym
członkiem orkiestry Kore.


Jesenka Balic Zunic

Joanna Boślak-Górniok
Jest jedną z najbardziej doświadczonych polskich klawesynistek. Studiowała w Katowicach i Strasburgu. Przez piętnaście
lat była członkiem orkiestry Arte dei Suonatori. Od kilku lat pracuje nad rozwojem projektu orkiestrowego Kore, do współpracy
w którym zaprosiła grupę zagranicznych i polskich muzyków, przede wszystkim młodszego pokolenia. Pracuje na Uniwersytecie
Śląskim. Wiosną ubiegłego roku uzyskała tytuł doktora na podstawie rozprawy i płyty, które poświęcone są zagadnieniom
wykonawczym muzyki Johanna Jacoba Frobergera. Jest opiekunem artystycznym orkiestry Green Kore.


Joanna Boślak-Górniok

Green Kore
Green Kore, a więc Zielone czyli inaczej mówiąc „Młode” Kore to zespół, który powstał z inicjatywy Fundacji „Canor” oraz orkiestry Kore
i w swym zamierzeniu ma pomagać muzykom dopiero zaczynającym swoją profesjonalną karierę w nabywaniu praktyki i oswajaniu się
z realiami życia koncertowego. W przypadku muzyki barokowej, wymagającej od artystów wyobraźni i zdolności improwizacyjnych,
dostosowywania się do różnych wnętrz i tworzenia utworów za każdym razem na nowo, nie zastąpi nic. Zespół jest w trakcie wypracowywania
swojej formuły artystycznej oraz organizacyjnej, a w roku 2019 jest bohaterem projektów „Filharmonia bez Filharmonii” oraz „Przedsionek Raju.

12 - 15.06.2019r.

25. GŁOGOWSKIE KONFRONTACJE LITERACKIE

Tegoroczne Głogowskie Konfrontacje będą miały jubileuszowy charakter, bowiem to już 25. edycja imprezy.
Przez ostatnie ćwierć wieku gościło na niej wiele sław poezji i prozy. Z uczestnikami konfrontacji i głogowskimi
czytelnikami spotykali się między innymi Joanna Bator, Sylwia Chutnik, Manuela Gretkowska,Olga Tokarczuk,
Ernest Bryll, Jacek Dehnel, Janusz Głowacki, Andrzej Stasiuk i wielu innych autorów tworzących czołówkę polskiej literatury.
Jubileuszowa edycja też zapowiada się interesująco. Do Głogowa zjedzie około 40. autorów z całej Polski,
którzy uczestniczyć będą w różnych spotkaniach, między innymi w głogowskich i podgłogowskich szkołach
(zainteresowane placówki mogą jeszcze zgłaszać chęć goszczenia autorów), rywalizować w kilku konkursach
i wezmą udział w otwartym happeningu. Osobno zaprezentuje się głogowskim miłośnikom literatury bardzo prężne
i widoczne na mapie literackiej kraju poetyckie środowisko Elbląga. Konfrontacyjne przedsięwzięcia zaplanowano
w kilku miejscach i otwarte będą dla wszystkich zainteresowanych. Lokalni autorzy mogą wziąć udział także
w propozycjach adresowanych do twórców, czyli konkursach i warsztatach literackich.
Biuro organizacyjne Konfrontacji mieści się Klubie Batalionowym i tam można zgłaszać się we wszystkich sprawach
związanych z tegoroczną edycją imprezy. Kontakt telefoniczny: 261 678 110/111, email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

W szczególności zapraszamy na:
- 13.06.2019r. (czwartek) godz. 21.00
Zamek Książąt Głogowskiech
Poezja pod gwiazdami, czyli SLAM po głogowsku z kilo szmalu w tle,
maraton poetycko-muzyczny.
Oprawa wokalna w wykonaniu uczniów Studia Talentów MOK.
Wstęp wolny.

- 14.06.2019r. (piątek) godz. 21.00
Ruiny kościoła św. Mikołaja
CELTIC FUSION AND LITERATURE - koncert muzyki irlandzkiej,

- 15.06.2019r. (sobota)
Miejski Ośrodek Kultury w Głogowie
- godz. 16.00 - Dzieje się wiersz, spotkanie z Grzegorzem Kielarem, wielokrotnym laureatem konkursów GKL,
- godz. 17.00 - Poezja i proza - bliskie krewne, czy obce sobie światy?
wykład literacki Mirki Szychowiak,
- godz. 19.00 - Gala poetycka, rozstrzygnięcie konkursu głównego 25. GKL
KONCERT MAGDY UMER.

Szczegóły 25. GŁOGOWSKICH KONFRONTACJI LITERACKICH:

30.03.2019r. (sobota) godz. 9.00
Miejski Ośrodek Kultury w Głogowie

4. Dolnośląski Festiwal Kultury Harcerskiej 
PARASOL 2019

Organizator: Hufiec ZHP Głogów

„Kultura jest tym, co sprawiło, że człowiek stał się czymś innym niż tylko przypadkowym wydarzeniem w przyrodzie”
- André Malraux

4. Dolnośląski Festiwal Kultury Harcerskiej PARASOL 2019 to nie tylko festiwal piosenki harcerskiej i żeglarskiej,
nie tylko konkurs tańca i piosenki zuchowej – to także artystyczne warsztaty, integracyjny biwak i niezapomniane
przeżycia na harcerskim biwaku i muzycznym wydarzeniu.

REGULAMIN dostępny pod linkiem: https://tiny.pl/ttg54

Zapraszamy 9 lutego 2019 roku (sobota) na II Zimową Stachuriadę - Siekierezadę. Festiwal twórczości Edwarda Stachury.

Wszystkie spotkania odbędą się w MCK Mayday przy ul. Perseusza 11.

Wstęp wolny.

 

W programie:

 

PANEL LITERACKI - GODZ. 18:00

Maciej Cymeon  - Śladami filmu „Siekierezada” 

Paweł Marszałek z Wydawnictwa C&T - wydawca „Siekierezady” i innych dzieł poety 

Jerzy Beniamin Zimny - opowie o swojej książce „Róże z Montreux”

Barbara Rejek - opowie o swoich książkach: „Powodzianka” i „Poczekalnia W” 

dr Karol Samsel - Uniwersytet Warszawski - Powieść „Siekierezada” i jej znaczenie dla literatury


PANEL MUZYCZNY - GODZ. 20:00

Projekt Fraktala i Przyjaciele 

Dawid Gębala 

Jan Kondrak 

Krzysztof Stachura 

Jerzy Stachura Junior & Krzysztof Stachura


CZĘŚĆ NIEOFICJALNA

Śpiewanie i granie przy ognisku utworzonym ze świateł

 

08.12.2018r. (sobota) start godz. 19.00
Młodzieżowe Centrum Kultury MAYDAY
Głogów, ul. Perseusza 11

XXII EDYCJA MAYDAY ROCK FESTIVAL GŁOGÓW 2018

KONCERT LAUREATÓW + GWIAZDA FESTIVALU

PROGRAM KONCERTU:
- KONCERT LAUREATA NAGRODY PREZYDENTA XXII MRF - ZESPÓŁ GREY FRUIT z Wrocławia,
- KONCERT LAUREATA PUBLICZNOŚCI i LAUREATA JURY XXII MRF - ZESPÓŁ SEKCJA z Przemkowa,
- KONCERT GWIAZDY FESTIVALU - ØRGANEK

Bilety:
- 35zł/przedsprzedaż,
- 55zł/w dniu koncertu.
Dostępne w Biurze Obsługi Klienta MOK i MCK MAYDAY oraz internetowo: www.ekobilet.pl

ØRGANEK
Formacja ØRGANEK powstała w roku 2013 z inicjatywy jej lidera, Tomasza Organka, początkowo jako power trio. Rok później do Adama Staszewskiego (bas)
oraz Roberta Markiewicza (perkusja) dołączył klawiszowiec, Tomasz Lewandowski. Jeszcze tego samego roku grupa wydała swój debiutancki album pt. "Głupi",
który przebojem wtargnął na rynek muzyczny w Polsce zapewniając zespołowi czołówki list przebojów rozgłośni radiowych oraz liczne nagrody i wyróżnienia
(m.in. Mateusz Trójki 2014, Szczota Offensywy 2014, Nagroda im. Grzegorza Ciechowskiego 2014, nominacja do nagrody Fryderyk 2015). W latach 2014 - 2016
kwartet dał ponad dwieście koncertów w Polsce i zagranicą, czym zbudował sobie świadomą i wymagającą publiczność, dzięki której album pt. "Głupi"
uzyskał status Platynowej Płyty.
 
W roku 2016, lider formacji, Tomasz Organek, został zaproszony do pełnienia funkcji dyrektora muzycznego Orkiestry Męskiego Grania 2016
 
W październiku 2016 roku ukazał się drugi albumu pt. "Czarna Madonna". Nowy krążek to z jednej strony kontynuacja platynowego debiutu pt. "Głupi", a z drugiej
niezaprzeczalny krok w przód. ØRGANEK po raz kolejny cytuje gatunki, konwencje i klisze, które zbudowały muzykę XX w ale też i całą zachodnią popkulturę,
z której ona wyrasta. Tym razem jednak wszystko brzmi nowocześniej dzięki bardziej złożonej produkcji oraz współcześniejszym odniesieniom do tak odległych
od siebie stylistyk jak punk, czy country. W warstwie tekstowej ØRGANEK zdaje się dotykać najgłębszych pokładów swojej wrażliwości, czego dowodem jest
chociażby utwór tytułowy nowego albumu formacji. Płyta do chwili obecnej osiągnęła status platynowej płyty.
 
 
Rok 2017 to konsekwentne i silne budowanie marki zespołu ORGANEK na polskim rynku wydawniczym i koncertowym.
 
W lutym swoją premierę ma drugi singiel z płyty „Czarna Madonna“ do piosenki o tym samym tytule. Przejmujący, intymny i ponadczasowy utwór swoim
kunsztem przekonuje autorów teledysku Ewę Piaskowską, Jerzego Skolimowskiego oraz Korę Jackowską do współpracy.
 
23 marca swoją premierę ma teledysk do piosenki pt. "Wiosna". Kilkanaście tysięcy filmów i zdjęć nadesłanych przez fanów na prośbę zespołu ORGANEK
staje się kanwą historii zawartej w obrazie.
 
W kwietniu podczas gali FRYDERYKI zespół ORGANEK otrzymuje dwie nagrody w kategoriach „Album Roku Rock“ za płytę "Czarna Madonna" oraz „Utwór Roku“
za piosenkę "Mississippi w Ogniu”.
 
Sukces festiwalu w roku 2016 zadecydował o ponownym zaproszeniu Tomasza Organka  do objęcia funkcji dyrektora muzycznego Orkiestry Męskiego Grania w roku 2017.
 
Single autorstwa Tomasza Organka pt. "Wataha" oraz "Nieboskłon" promujące Męskie Granie Orkiestra w latach 2016 i 2017 osiągnęły znaczący sukces komercyjny.
Bilety na koncerty Męskie Granie Orkiestra w roku 2017 wyprzedały się na długo przed koncertem. Teledyski do singli promujących obie edycje festiwalu osiągają
  milionowe wyświetlenia na platformie YouTube natomiast album „Męskie Granie 2016“ i "Męskie Granie 2017" osiągają status płyty platynowej.
 
Równolegle w roku 2017 ORGANEK zagrał ponad 120 koncertów w całej Polsce i za granicą.






24.11.2018r. (sobota) start godz. 19.00
Młodzieżowe Centrum Kultury MAYDAY
ul. Perseusza 11

XXII EDYCJA MAYDAY ROCK FESTIVAL GŁOGÓW 2018

WYNIKI:
WSZYSCY dostali pamiątkowe, wyjątkowe, spersonalizowane STATUETKI XXII MRF Głogów 2018,
- Nagroda Specjalna Pozaregulaminowa dla Indywidualności/Osobowości Scenicznej Festivalu w postaci przecudnej urody cymbałków (zdjęcia brak)
+ dozgonne bezpłatne wejście na koncert Organek w całej Polsce przyznana przez członków JURY: Robert Markiewicz, Tomasza Lewandowskiego i Dorota Drozd
trafiła w ręce KAMILA ZGONDKA z zespołu 6BM z Lublina,
- Nagroda Regulaminowa Osobowości Scenicznej XXII MRF, statuetka i 500 zł, przyznana przez wszystkich członków JURY:
Barbara Mareńczak-Piechocka, Dorota Drozd, Agnieszka Lewandowska, Mirosław "Kuba" Kaczmarek, Jacek Olszewski, Robert Markiewicz i Tomasz Lewandowski
trafiła do Joanny Skowron z zespołu BWH z Tarnowskich Gór,
- Nagroda Prezydenta Miasta Głogowa Rafael Rokaszewicz Prezydent Głogowa XXII MRF, statuetka i 1.000 zł przyznana przez przedstawiciela Pana Prezydenta
- Rzecznik Prezydenta Marta Dytwińska-Gawrońska trafiła do zespołu Grey Fruit z Wrocławia,
- Nagroda Publiczności XXII MRF, statuetka i 1.500 zł przyznana przez Publiczność Festivalu w drodze głosowania, wręczona przez Paweł Sulikowski
- Przedstawiciela Publiczności trafiła do zespołu Sekcja z Przemkowa,
- Nagroda JURY XXII MRF w składzie: Robert Markiewicz, Tomasz Lewandowski, Barbara Mareńczak-Piechocka, Dorota Drozd, Agnieszka Lewandowska,
Mirosław "Kuba" Kaczmarek i Jacek Olszewski, statuetka i 3.000 zł trafiła do zespołu Sekcja z Przemkowa.
GRATULUJEMY!!! i tym sposobem 8 grudnia przed Organek zagrają: Grey Fruit i Sekcja


KONCERT FINAŁOWY

ZAGRAJĄ:
- Sekcja /Przemków,
- 6BM /Lublin,
- Grey Fruit /Wrocław,
- ATME /Wrocław,
- BWH /Tarnowski Góry.


PIĘĆ NAJLEPSZYCH ZESPOŁÓW ZAWALCZY o:
- NAGRODĘ JURY - 3.000 zł
- NAGRODĘ PUBLICZNOŚCI - 1.500 zł
- NAGRODĘ PREZYDENTA MIASTA GŁOGOWA - 1.000 zł
- NAGRODĘ OSOBOWOŚCI SCENICZNEJ - 500 zł.

Bilety: 10zł osoba, dostępne w Biurze Obsługi Klienta MOK i MCK MAYDAY oraz internetowo na www.ekobilet.pl

FESTIVALOWE JURY PODCZAS KONCERTU FINAŁOWEGO ZASILĄ MUZYCY z ZESPOŁU - ØRGANEK

Robert Markiewicz
Pochodzi z Torunia. Członek zespołu ØRGANEK. Absolwent Państwowej Szkoły Muzycznej I st. w klasie skrzypiec
oraz absolwent Akademii Muzycznej w Katowicach na wydziale Jazzu i Muzyki Rozrywkowej w klasie perkusji.
Instrumentalista, kompozytor i producent muzyczny. Laureat Fryderyka z zespołem Sofa w kategorii Nowa Twarz Fonografii
oraz dwóch Fryderyków z zespołem ØRGANEK w kategorii Album Roku za płytę "Czarna Madonna" oraz Utwór Roku za singiel "Mississippi w ogniu".


Robert Markiewicz

Tomasz Lewandowski
Urodzony w Szczecinie pianista, klawiszowiec, kompozytor, aranżer. Absolwent Państwowej Szkoły Muzycznej w Stargardzie
oraz Akademii Muzycznej w Bydgoszczy na Wydziale Dyrygentury, Jazzu i Edukacji Muzycznej.
Na stałe związany z zespołem ØRGANEK, z którym w 2017 zdobył dwa Fryderyki. Komponuje i aranżuje muzykę na potrzeby teatru
(m.in. Teatr Muzyczny w Toruniu, Teatr Polski we Wrocławiu, Teatr im. A. Fredry w Gnieźnie). Miłośnik i propagator twórczości Jerzego Wasowskiego.


Tomasz Lewandowski


 

 

28.10.2018r. (niedziela) godz. 17.00
Sala widowiskowa MOK

34. GŁOGOWSKIE SPOTKANIA JAZZOWE
- GOSPEL DAY
- KONCERT POWARSZTATOWY

Wstęp wony.

27-28.10.2018r. Młodzieżowe Centrum Kultury MAYDAY
- VII WARSZTATY GOSPEL / PETER FRANCIS /UK
- III GŁOGOWSKIE WARSZTATY GOSPEL KIDS / MONIKA WYDRZYŃSKA

KONCERT POWARSZTATOWY:

W koncercie wezmą udział:

Chór utworzony przez warsztatowiczów VII Głogowskich Warsztatów Gospel (chór młodzieży i dorosłych)
oraz III Warsztatów Gospel dla dzieci Gospel Kids (chór dziecięcy) pod kierownictwem charyzmatycznych instruktorów/
dyrygentów Moniki Wydrzyńskiej oraz Petera Francisa.

Chórowi będzie towarzyszył zespół muzyczny w składzie:
Kuba Kaczmarek - instrumenty klawiszowe
Czesław Paluch - instrumenty klawiszowe
Adam Wolny - gitara basowa
Konrad Kubas - gitary
Paweł Stępień - perkusja

UWAGA WYNIKI:
WSZYSCY dostali pamiątkowe, wyjątkowe, spersonalizowane STATUETKI XXII MRF Głogów 2018,
- Nagroda Specjalna Pozaregulaminowa dla Indywidualności/Osobowości Scenicznej Festivalu w postaci przecudnej urody cymbałków (zdjęcia brak)
+ dozgonne bezpłatne wejście na koncert Organek w całej Polsce przyznana przez członków JURY: Robert Markiewicz, Tomasza Lewandowskiego i Dorota Drozd
trafiła w ręce KAMILA ZGONDKA z zespołu 6BM z Lublina,
- Nagroda Regulaminowa Osobowości Scenicznej XXII MRF, statuetka i 500 zł, przyznana przez wszystkich członków JURY:
Barbara Mareńczak-Piechocka, Dorota Drozd, Agnieszka Lewandowska, Mirosław "Kuba" Kaczmarek, Jacek Olszewski, Robert Markiewicz i Tomasz Lewandowski
trafiła do Joanny Skowron z zespołu BWH z Tarnowskich Gór,
- Nagroda Prezydenta Miasta Głogowa Rafael Rokaszewicz Prezydent Głogowa XXII MRF, statuetka i 1.000 zł przyznana przez przedstawiciela Pana Prezydenta
- Rzecznik Prezydenta Marta Dytwińska-Gawrońska trafiła do zespołu Grey Fruit z Wrocławia,
- Nagroda Publiczności XXII MRF, statuetka i 1.500 zł przyznana przez Publiczność Festivalu w drodze głosowania, wręczona przez Paweł Sulikowski
- Przedstawiciela Publiczności trafiła do zespołu Sekcja z Przemkowa,
- Nagroda JURY XXII MRF w składzie: Robert Markiewicz, Tomasz Lewandowski, Barbara Mareńczak-Piechocka, Dorota Drozd, Agnieszka Lewandowska,
Mirosław "Kuba" Kaczmarek i Jacek Olszewski, statuetka i 3.000 zł trafiła do zespołu Sekcja z Przemkowa.
GRATULUJEMY!!! i tym sposobem 8 grudnia przed Organek zagrają: Grey Fruit i Sekcja

UWAGA!
Podajemy PEŁNY, POTWIERDZONY skład FINAŁU XXII Edycji MAYDAY ROCK FESTIVAL GŁOGÓW 2018
24.11.2018r. (sobota) start godz. 19.00
Młodzieżowe Centrum Kultury MAYDAY, Głogów ul. Perseusza 11
Zagrają:
- Sekcja /Przemków,
- 6BM /Lublin,
- Grey Fruit /Wrocław,
- ATME /Wrocław,
- BWH /Tarnowski Góry.
Jury zasilą muzycy z Zespołu Organek: ROBERT MARKIEWICZ i TOMASZ LEWANDOWSKI
Przybywajcie!!!


UWAGA! UWAGA!
Jest 15 listopada 2018 czyli czas na wyniki obrad JURY XXII Edycji Mayday Rock Festival Głogów 2018.
48 nadesłanych zgłoszeń - do
Koncertu FINAŁOWEGO w pierwszej kolejności zakwalifikowaliśmy 5 zespołów:
1). Sekcja /Przemków
2). 6BM /Lublin
3). Grey Fruit /Wrocław
4). KLAUSTROFOBIA /Tychy
5). ATME /Wrocław
GRATULUJEMY!!!
W drugiej kolejność na tzw liście rezerwowej są:
1). BWH/Tarnowski Góry
2). Shima /Bielsko-Biała
3). Thar Aii /Wrocław/Ostrów Wielkopolski
4). In Silence /Kamień Pomorski
5). ROOG /Jastrzębie Zdrój
6). Stalker- zespół /Leszno
7). PowerHorse /Poznań
8). Chwilantropia /Wrocław

Teraz będziemy wydzwaniać do zespołów, potwierdzać udział, bądźcie czujni i niebawem podamy POTWIERDZONY przez zespoły skład KONCERTU FINAŁOWEGO XXII Edycji MAYDAY ROCK FESTIVAL GŁOGÓW 2018.
Bardzo dziękujemy wszystkim zgłoszonym zespołom i już dziś zapraszamy do XXIII Edycji MRF.
Niech moc będzie z Wami!


UWAGA!


PRZYJĘLIŚMY 48 ZGŁOSZEŃ ZESPOŁÓW Z CAŁEJ POLSKI.
15 LISTOPADA OGŁOSIMY SKŁAD KONCERTU FINAŁOWEGO.

RUSZA NABÓR ZESPOŁÓW DO XII EDYCJI MAYDAY ROCK FESTIVAL GŁOGÓW 2018


ZGŁOSZENIA ZESPOŁÓW DO 5 LISTOPADA

KARTA ZGŁOSZEŃ -> TUTAJ


ZGODA NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH -> TUTAJ



REGULAMIN -> TUTAJ






01-30.10.2018r.
Hol MOK

34. GŁOGOWSKIE SPOTKANIA JAZZOWE
- POLSKI JAZZ w GŁOGOWIE
zbiorowa wystawa fotobraficzna
GAJEK / MICHALSKI / MIKOŁAJEWICZ / POPIEL

Wstęp wolny.

27.10.2018r. - spotkania z autorami wystawy.

Od wielu lat są nieodłącznymi świadkami festiwalowej atmosfery. Podglądają emocje widzów i euforie sceniczne artystów.
Bez względu na zaproszenie pojawiają się w kuluarach, przy a czasem na scenie, łapiąc w kadrach ulotne chwile spotkań.
Basia, Piotr, Motzart i Darek - nadworni fotografowie Głogowskich Spotkań Jazzowych.

W tym roku to właśnie Oni, dokonawszy wyboru spośród swych festiwalowych archiwów, stworzyli obraz polskiego jazzu w Głogowie.
Polscy muzycy jazzowi bowiem są bohaterami tegorocznej wystawy festiwalowej, która nawiązuje do wszechobecnych obchodów 100-lecia odzyskania niepodległości.

 

07.10.2018r. (niedziela) godz. 18.00
Saka widowiskowa MOK

II FESTIWAL KULTURY ŻYDOWSKIEJ GŁOGÓW 2018

MAGDA BRUDZIŃSKA KLEZMER TRIO
Koncert pt. "Ballada o świecie, którego już nie ma". 


Bilety:
- 20zł
- 10zł/ulgowe /uczniowie, karty klubów seniora/
dostępne w Biurze Obsługi Klienta MOK i na www.ekobilet.pl

Magda Brudzińska

Wokalistka, altowiolistka, aranżerka i producentka muzyczna. Ukończyła akademie muzyczne w Krakowie i Warszawie. Grała w orkiestrze
Filharmonii Opolskiej i z Sinfoniettą Cracovią. Była członkiem trzech kultowych zespołów grających ciężkiego rocka i punka: „SIRRAH”,
„SID” i „FARBEN LEHRE”. Współpracowała z wieloma innymi zespołami: bluesowymi, rockowymi i rozgłośniami radiowymi. Brała udział
w projektach związanych z piosenką aktorską i poezją śpiewaną. Zwyciężyła też w jednej z pierwszych edycji programu „Szansa na sukces”.
Obecnie najmocniej koncentruje się na muzyce etnicznej klezmerskiej, bałkańskiej oraz gra i śpiewa w kilku alternatywnych projektach
muzycznych. Najciekawsze z nich to:

- „4 Tango seasons”- jedyny taki w Polsce projekt z tangami Astora Piazzoli

- „Colorovanka” projekt łączący muzykę klezmerską, polską i bałkańską w kolorową i dynamiczną całość (płyta wydana przez Polskie Radio 2013 ),

- jazzowy program z autorskimi aranżami wybranych polskich utworów ludowych stworzony z okazji „Roku Kolberga” (współpraca z Adamem Niedzielinem),

- autorski projekt Brudzińska& Lewicki „Piosenki kina polskiego”,

- muzyka teatralna (współpraca z teatrem „Barakah” z Krakowa, „Teatrem Nowym” z Poznania i „Teatrem Muzycznym” z Chorzowa), współpracuje także jako
trener wokalny i konsultant muzyczny z krakowskim teatrem Variete.

- muzyk sesyjny (współpraca z Renatą Przemyk, folkowe brzmienie Donatana i Cleo „My Słowianie”, „Sztorm ).

Magda od lat funkcjonuje na krakowskim Kazimierzu: współpracuje z Klezmer Hojs, wydawnictwem Austeria, Leopoldem Kozłowskim, krakowskimi
instytucjami kultury, muzeami, FKŻ, etc. W 2004 roku założyła zespół „Quartet Klezmer Trio”, który odwiedził niemal wszystkie festiwale klezmerskie
w Polsce i Europie. W 2014 QKT został rozwiązany. Od tego czasu Magda występuje z nowym składem i pod nową nazwą „Magda Brudzińska Klezmer Trio”.

Magda Brudzińska Klezmer Trio

Jeden z najbardziej znanych w Europie zespołów wykonujących muzykę klezmerską. Odważne i piękne połączenie tradycji z nowoczesnością. Folkowe
i klezmerskie brzmienie przeplatane elementami jazzu, muzyki klasycznej i popu. Inspiracją dla zespołu są tradycyjne pieśni i melodie diaspory galicyjskiej,
muzyka romska i bałkańska.

W skład zespołu wchodzą:

Magda Brudzińska: śpiew i altówka

Marcin Wiercioch: akordeon

Piotr Południak: kontrabas

Wszyscy są klasycznie wykształconymi, zawodowymi muzykami gwarantującymi najwyższy poziom wykonania. Zespół swoje oryginalne brzmienie
zawdzięcza niezwykłej niskiej, oryginalnej i ciepłej barwie głosu wokalistki, śpiewającej piosenki w języku Jidysz, Romskim, Serbskim i Macedońskim.
Magda koncertuje na wielu scenach w kraju i za granicą zawsze wzbudzając swymi występami emocje i spore zainteresowanie. Leopold Kozłowski,
zwany „Ostatnim Klezmerem Galicji”, tak o niej mówi i pisze: " ...Klezmerem trzeba się urodzić. Trzeba mieć tę iskrę. Jeśli się bardzo pokocha muzykę
i ona wejdzie w serce, wtedy można nazwać się klezmerem. Magda Brudzińska jest niezwykle utalentowaną wokalistą, ma piękny głos i tę iskrę ma..."

Ważniejsze koncerty:

- Festiwal Kultury Żydowskiej w Krakowie(2005, 2007, 2008)

- Festiwal „ Nowa Tradycja” w Warszawie

- Koncert w Synagodze w Luxemburgu

- Koncert w Ratuszu w Wiedniu

- „Dni polskie w Danii” Kopenhaga, Nykobing

- „Festiwal der Klesmer Und Weltmusik” Salzgitter

- Koncerty w Kiel na zaproszenie Towarzystwa Niemiecko-Polskiego

- Luxemburg –koncerty na zaproszenie Ambasady Polskiej

- Lueneburg „ noc Muzeów”

- Culture Sommer 2010 Schlezwig-Holstein Hamburg, Lubeck, Kiel

- Burgkloster, Lubeck

- Festiwal Tischnerowski Łopuszna

- Viva Il Canto - Festiwal Muzyki Wokalnej w Cieszynie

- „Goria” Europejski Festiwal Wokalny w Supraślu

- „XIV Festival Musicale della Via Francigena”, Milano Italy

- SIMCHA Festiwal Kultury Żydowskiej we Wrocławiu

- Die Eröffnung der Ausstellung in Düsseldorf Hollerith Erfasst

- Festival Muzyki Dawnej "Chanterelle"

- Szczecin Music Live Festival 2013

- Europejski Festiwal Muzyczny “Gloria” w Białymstoku 2014

- 30 Festival Internazionale di Mezza Estate Tagliacozzo Italy 2014

- Tenis Music Festival Szczecin 2014

- Muzeum Historii Żydów Polskich w Warszawie 2013,2014

- 10 Ans des Sentiers de la Mémoire Coutance France 2014, 2017

- Synagogi we: Wrocławiu, Szydłowie, Zamościu, Łęcznej, Krakowie

- Muzea: w Krakowie, Opolu, Wieliczce, Nowym Sączu, Kutnie, Stalowej Woli,

Wrocławiu, Warszawie, Poznaniu, Łodzi… i wiele innych

www.magdabrudzinska.pl

www.facebook.com/mbktrio







19.10.2018r. (piątek) godz. 19.00
Saka widowiskowa MOK

II FESTIWAL KULTURY ŻYDOWSKIEJ GŁOGÓW 2018

PIEŚNI ŻYDOWSKIEGO POLESIA
- OLGA MIELESZCZUK Z ZESPOŁEM

Bilety:
- 20zł
dostępne w Biurze Obsługi Klienta MOK i na www.ekobilet.pl

Pieśni Żydowskiego Polesia
Koncert Olgi Mieleszczuk z zespołem

https://www.youtube.com/watch?v=jJ9cD1soM8M



"Olga Mieleszczuk i jej grupa wspaniałych muzyków prezentują szerszej publiczności pieśni utraconego świata Kresów"
- Songlines

"Precyzyjnym, pełnym ekspresji głosem, który oscyluje miedzy mroczną melancholią, słodyczą a śpiewokrzykiem, Mieleszczuk prowadzi swój zespół
przez eklektyczny repertuar Mariam Nirenberg, pieśniarki z Polesia początku wieku"
- New York Daily

"Wiele z tych pieśni mówi o cierpieniu, ale dźwięczny i czysty głos Olgi wypełnia je pięknem, które podnosi na duchu"
- Midnight East


Dawne Polesie to kraina pogranicza kultur i języków...
Polesie początku XX wieku było jednym z najbardziej tajemniczych i nieodkrytych regionów Europy. Kraina puszcz i bagien.
Kolebka antycznych plemion słowiańskich i jednym z pierwszych ośrodków chasydzkich. Koncert Pieśni Żydowskiego Polesia przywołuje
utracony świat wielokulturowego Polesia, gdzie język jidisz przeplata się z polskim, a klezmerskie melodie z głosem pasterki. W programie
szczególne miejsce zajmują pieśni z repertuaru Mariam Nirenberg, żydowskiej pieśniarki z Czarnawczyc pod Kobryniem. Żydowskie ballady,
ukraińskie przyśpiewki, polskie tanga...

Projekt "Pieśni żydowskiego Polesia" miał swoja premierę w Lincoln Center w Nowym Jorku w marcu 2013 roku.

Był prezentowany na Festiwalu Chutzpah! w kanadyjskim Vancouver, festiwalu muzyki żydowskiej w Berkeley California, Kaliningradzie z okazji
Rocznicy Nocy Kryształowej, na Festiwalu Warszawa Singera Muzeum Historii Żydów Polskich w Warszawie, Muzeum Żydów Mazowieckich w Płocku,
Festiwalu Chaviva na Słowacji, Centrum Muzycznym Blumental w Tel Avivie i innych...

Olga Mieleszczuk

Pieśniarka, akordeonistka, badaczka wschodnioeuropejskich tradycji muzycznych. Specjalizuje się w muzyce żydowskiej, śpiewa w jidisz i po hebrajsku.
Obecnie mieszka w Jerozolimie. Inicjuje projekty międzykulturowe z udziałem artystów z Polski, Izraela i Stanów Zjednoczonych. Współpracuje
z organizacjami promującymi kulturę żydowska, jak YUNG Yiddish czy TSKZ. Wydała dwie płyty "Jewish Songs from the Shtetl" oraz "Lilalo".
Występuje na prestiżowych scenach i festiwalach w Europie, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Izraelu.

Marta Maslanka

Absolwentka Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina, cymbalistka. Specjalizuje się w muzyce filmowej i teatralnej. Współpracuje z najlepszymi polskimi
kompozytorami, m.in. Michałem Lorencem. Uczestniczyła w nagraniu kilkudziesięciu płyt, m.in: Justyny Steczkowskiej, Kapeli ze Wsi Warszawa.
W swojej kolekcji ma cymbały chińskie, indyjskie, perskie, białoruskie, rzeszowskie, cieszyńskie i kopie cymbałów średniowiecznych.

Robert Lipka

Czołowy akordeonista wschodnioeuropejskiej muzyki tradycyjnej. Inspirowany wielogłosowymi pieśniami Polesia tworzył zespół Goście z Nizin,
współtworzy zespół Swoja Droga. Występuje na całym świecie z solistami i zespołami, m.in: Czessband, Popmadur, Ksiezycovo.

Gosia Szarlik

Skrzypaczka, muzykoterapeutka, pedagog. Absolwentka Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Jest członkiem grupy DesOrient
i stale współpracuje z Michałem Lorencem, kompozytorem muzyki filmowej. Bierze udział w wielu muzycznych projektach, łącząc muzykę klasyczna
z elementami etnicznymi. Nagrała kilkanaście płyt zarówno na skrzypcach żłobionych jak i klasycznych.

Michał Wozniak

Kontrabasista, absolwent Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Od wielu lat muzyk orkiestry Teatru Wielkiego -
Opery Narodowej w Warszawie. Na stałe współpracuje także z Michałem Lorencem, kompozytorem muzyki filmowej i razem
z przyjaciółmi tworzy zespół DesOrient. Jako solista i kameralista występuje na scenach teatrów warszawskich.

Nostalgiczna i żywiołowa podróż na Kresy...

Projekt wspierany przez Instytut Kultury Polskiej w Nowym Jorku.



03.11.2018r. (sobota) godz. 18.00
Sala widowiskowa MOK

II FESTIWAL KULTURY ŻYDOWSKIEJ GŁOGÓW 2018

KROKE

Koncert z gościnnym udziałem tancerzy z Grupy Samar MOK


Bilety:
- 35zł/przedsprzedaż,
- 50zł/w dniu koncertu.

Dostępne w Biurze Obsługi Klienta MOK i na www.ekobilet.pl

KROKE
Od początku istnienia ideą zespołu było ciągłe szukanie czegoś nowego, także w nas samych.
Chcielibyśmy – przyznają muzycy – aby nasza muzyka była nazywana po prostu muzyką Kroke.

Kroke to:
Tomasz Kukurba (altówka),
Jerzy Bawoł (akordeon),
Tomasz Lato (kontrabas).

"Uważam ich za fantastycznych, uduchowionych muzyków. To wspaniały zespół."

Peter Gabriel

"To, co tak skutecznie pociąga mnie w muzyce Kroke, to ich duchowa rzeczywistość, to znaczy szczerość i autentyczność w tej muzyce. "

Nigel Kennedy

Kroke to zespół, który święci tryumfy na światowej scenie muzycznej od wielu lat.
Początkowo był kojarzony jedynie z muzyką klezmerską, a w swojej obecnej twórczości sięga po inspiracje do muzyki etnicznej i autorskie improwizacje.
W ten sposób zespół stworzył własny, unoszący się ponad granicami i formami styl występując na całym świecie z wybitnymi artystami od Petera Gabriela,
Tomasza Stańko po Nigela Kennedy’ego.

W 2017 roku Kroke obchodziło 25-lecie swojej działalności artystycznej. Z tej okazji ukazały się dwa albumy: Traveller i dwupłytowa kompilacja „25 The Best Of”
z najważniejszymi utworami z całego okresu działalności zespołu. Natomiast nakładem Świata Książki została wydana bogato ilustrowana książka ze zdjęciami
archiwalnymi Kroke i rozmowami z artystami.

25-lecie Kroke to także szereg wyjątkowych koncertów z gośćmi specjalnymi z całego świata, z którymi zespół współpracował na przestrzeni lat.
Wśród nich znaleźli się Anna Maria Jopek, Zohar Fresco czy Tomasz Stańko.


25.10.2018r. (czwartek) godz. 21.00
Sala konferencyjna MOK

34. GŁOGOWSKIE SPOTKANIA JAZZOWE
- JAZZOWY DKF - "KOMEDA NA FILMOWO, CZYLI TAJEMNICA JAZZOWEGO ŻYCIA"

Przygotowanie i prowadzenie: Andrzej Winiszewski

Wstęp wolny.

"KOMEDA NA FILMOWO,CZYLI TAJEMNICA JAZZOWEGO ŻYCIA"

Krzysztof Komeda to kluczowa postać dla związków polskiego kina i polskiej muzyki jazzowej.
Jego przykład urósł do miana symbolu współistnienia obu tych obszarów polskiej kultury.
W tym roku ukazała się się kontrowersyjna biografia Komedy autorstwa Magdaleny Grzebałkowskiej.
Książka przypomniała wiele wątków z artystycznego życia artysty ale również na nowo rozbudziła dawne demony związane z jego prywatnym życiem,
małżeństwem z Zofią Komedową, związkiem z aktorką Elaną Cooper, amerykańskim życiem światowca i tajemniczą śmiercią artysty.
Jednocześnie w przyszłym roku przypada 50 rocznica śmierci Komedy - dobra okazja aby przypomnieć najważniejsze filmowe dzieła,
do których napisał muzykę. Warto poszukać też śladów Komedy w historii polskiej kinematografii, filmowej dokumentalistyce i animacji.
Temu służy ten festiwalowy wieczór. Przypomnimy postać wielkiego twórcy, prześledzimy jego biografię filmami pisaną i pójdziemy śladami jego filmowego życia
w Hollywood, tuż po ogromnej dawce muzyki Komedy w interpretacji genialnego septetu EABS. Wszak Komeda żyje! Warto o tym pamiętać...


Andrzej Winiszewski


Krzysztof Komeda - źródło Internet

 

25.10.2018r. (czwartek) godz. 19.00
Sala widowiskowa MOK

34. GŁOGOWSKIE SPOTKANIA JAZZOWE
PIERWSZY KONCERT GALOWY:
EABS/REPETITIONS

LETTERS TO KRZYSZTOF KOMEDA / POLSKI JAZZ 360°

Bilety:
- 40zł/przedsprzedaż do 30.09.2018r.
- 55zł/październik
Karnety na wszystkie koncerty galowe łącznie:
100zł/szt. / sprzedaż do 30.09.2018r.

Projekt "Polski Jazz 360º" dofinansowano ze  środków Ministra Kultury i dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury

EABS/ Repetitions

W ostatnich latach coraz wyraźniejsza jest "zmiana warty" w jazzie, czego dowodem jest popularność artystów zza oceanu takich jak Robert Glasper,
Kamasi Washington czy zespołu BadBadNotGood. Również w Europie można mówić o nowej fali czy wręcz o renesansie jazzu, którego przedstawicielami
są zbierający coraz większe uznanie i rozgłos brytyjscy muzycy jak Yussef Kamaal, Shabaka Hutchings, Ruby Rushton oraz Moses Boyd.
Takim też składem jest wrocławski septet EABS, który kontynuuje tradycję polskiej szkoły jazzu, wymykając się równocześnie wielu brzmieniowym schematom
i prezentując zupełnie nowe podejście, przeciwstawiając się utartym muzycznym standardom. Zespół jest odpowiedzią na powiew wiatru płynącego
z Los Angeles przez Londyn nad samą Odrę. Do Wrocławia i okolic.

Debiutancki krążek EABS, pt. „Repetitions (Letters to Krzysztof Komeda)” w całości poświęcony jest twórczości legendy polskiego jazzu — Krzysztofowi Komedzie.
Tego wybitnego kompozytora nikomu nie trzeba przedstawiać. Jego twórczość do dnia dzisiejszego inspiruje młodych twórców, czego najlepszym przykładem jest
i ten album. Okres „post-komedowski” zaowocował wieloma hołdami dla artysty w postaci najrozmaitszych krążków, na których wielokrotnie zinterpretowano
najsłynniejsze utwory legendarnego jazzmana. „Repetitions” to analiza twórczości artysty z lat 1962-1967. To powtórka Komedy mniej znanego, a zarazem dogłębniej zbadanego.

Skład zespołu:

Marek Pędziwiatr — klawisze, syntezatory, wokal

Marcin Rak — perkusja

Vojto Monteur — gitara elektryczna

Paweł Stachowiak — gitara basowa

Spisek Jednego — gramofony

Olaf Węgier — saksofon

Jakub Kurek — trąbka



26.10.2018r. (piątek) godz. 19.00
Sala widowiskowa MOK

34. GŁOGOWSKIE SPOTKANIA JAZZOWE
DRUGI KONCERT GALOWY:
SINATRA, COLE, BENNETT

MISTRZOWIE SWINGU

20-LECIE DZIAŁALNOŚCI BIG BANDU UZ
POD DYR. JERZEGO SZYMANIUKA
FEAT. WOJCIECH MYRCZEK

Bilety:
- 40zł/przedsprzedaż do 30.09.2018r.
- 55zł/październik
Karnety na wszystkie koncerty galowe łącznie:
100zł/szt. / sprzedaż do 30.09.2018r.

SINATRA,COLE, BENNETT - MISTRZOWIE SWINGU

w wyk. WOJCIECH MYRCZEK & Big Band UZ pod dyr. Jerzego Szymaniuka

Wojciech Myrczek to prawdziwie jazzowy głos młodego pokolenia. Inspiracje czerpie ze swingowej tradycji, z wyczuciem wzbogacając ją
o elementy nowoczesnych stylów i technik. W swoim śpiewie swobodnie posługuje się zarówno słowem jak i scatem.

Myrczek jest laureatem wielu polskich i zagranicznych nagród, takich jak I miejsca w ankietach Jazz Top 2015, 2016 i 2017 miesięcznika
Jazz Forum w kategorii Wokalista Roku, Grand Prix Jazz Melomani w kategorii Nadzieja Melomanów (2014 r.), I miejsce i nagroda
publiczności Shure Montreux Jazz Voice Competition w Szwajcarii (2013 r.), Grand Prix w międzynarodowym konkursie Jazz Voices
na Litwie (2011 r.), nagroda dla Największej Indywidualności Konkursu Lotos Jazz Festival Bielska Zadymka Jazzowa (2010 r.),
I nagroda w konkursie Międzynarodowe Spotkania Wokalistów Jazzowych w Zamościu (2007 r.).
Otrzymał także nagrody Burmistrza Czechowic-Dziedzic oraz Starosty Bielskiego, przyznane za wkład w rozwój kultury. 

Swoją muzykę prezentował na scenach światowych festiwali takich jak Montreux Jazz Festival, The Hague Jazz, Bielska Zadymka Jazzowa,
Brisbane Jazz Festival, Kolory Polski, Jazz nad Odrą, Festiwal Pianistów Jazzowych w Kaliszu, Sofia Jazz Peak Festival, Celje International
Jazz Festival oraz w salach koncertowych NOSPR w Katowicach, Konserwatorium w Sankt Petersburgu, Filharmonia “Sinfonia Baltica“,
Filharmonia Zabrzańska, Filharmonia Świętokrzyska, Instytut Fiński w Paryżu, Opus Jazz Club w Budapeszcie, Teatr Roma w Warszawie,
Hudson Studios w Nowym Jorku i wielu innych.

Big Band Uniwersytetu Zielonogórskiego tworzą wykładowcy, absolwenci i studenci Uniwersytetu Zielonogórskiego.
Istnieje od 1998 roku. Kierownikiem artystycznym i dyrygentem jest prof. dr hab. Jerzy Szymaniuk.

W swoim dorobku artystycznym orkiestra ma koncerty w kraju i za granicą. Zespół koncertował ze znanymi muzykami sceny jazzowej, min.:
Adam Makowicz, Jan Ptaszyn Wróblewski Marek Bałata, Adam Bałdych, Piotr Baron, Nicky Brown, Piotr Wojtasik, Dominik Bukowski, Andrzej Dąbrowski,
Ingrid Diem, Urszula Dudziak, Brian Fentress, Jerzy Główczewski, Christof Griese, Priscilla Jones, Wojciech Karolak, Krzysztof Kiljański, Emil Kowalski,
Artur Lesicki, Zbigniew Lewandowski, Grażyna Łobaszewska, Anna Maria Mbayo, Ida Zalewska, Henryk Miśkiewicz, Wojciech Myrczek, Grzegorz Nagórski,
Jacek Namysłowski, Zbigniew Namysłowski, Cezary Paciorek, Krystyna Prońko, Ralf Rickert, Mike Russell, Piotr Salata, Valerie Scott, Anna Serafińska,
Maciej Sikała, Kuba Stankiewicz, Janusz Szrom,  Jarosław Śmietana, Kasia Urbaniak, Mika Urbaniak, Ewa Uryga, Marcia Walder-Thomas, Piotr Wrombel,
Beata Bednarz.



27.10.2018r. (sobota) godz. 19.00
Sala widowiskowa MOK

34. GŁOGOWSKIE SPOTKANIA JAZZOWE
TRZECI KONCERT GALOWY:
KUBA WIĘCEK TRIO
UNIATOWSKI Metamorphosis

Bilety:
- 40zł/przedsprzedaż do 30.09.2018r.
- 55zł/październik
Karnety na wszystkie koncerty galowe łącznie:
100zł/szt. / sprzedaż do 30.09.2018r.

Kuba Więcek, 23 letni saksofonista i kompozytor jest bohaterem najgłośniejszego debiutu na polskiej scenie jazzowej tego roku, za który został nagrodzony
Fryderykiem, Mateuszem Trójki oraz wybrany Nową Nadzieją w plebiscycie Jazz Forum.

Jego album "Another Raindrop", nagrany w trio z Michałem Barańskim (kontrabas) i Łukaszem Żytą (perkusja) ukazał się w reaktywowanej prestiżowej serii
"Polish Jazz", będącej najważniejszą polską jazzową kolekcją wszech czasów. To dla "Polish Jazz" nagrywali najwięksi: Komeda, Stańko, Kurylewicz, Namysłowski, 

Kuba Więcek jest pierwszym od 28 lat debiutantem w tej serii, najmłodszym w całej jej historii!

Sławek Uniatowski - charyzmatyczny baryton ze swingowym feelingiem!

W wieku trzynastu lat zaczął pisać swoje pierwsze kompozycje. Jako nastolatek występował u boku wielkich nazwisk, między innymi Leszka Możdżera,
Jacka Bończyka czy Mariusza Lubomirskiego. Szerszej publiczności dał się poznać w programie "Idol". Potem niestety chwilę go nie było przez niefortunny kontrakt.

Pod koniec 2008 roku założył zespół Uniatowski Project. W 2010 roku zajął pierwsze miejsce na Festiwalu Piosenki i Ballady Filmowej w Toruniu, gdzie wykonał
utwory „Wymyśliłem ciebie” Andrzeja Zauchy oraz „This Never Happened Before” Paula McCartneya.

W 2011 roku wziął udział w projekcie „Poland Why Not”, z którym koncertował m.in. w Indiach i Japonii. W 2012 roku wraz z Poet’s Corner nagrał singiel
„Angel in my arms”.

W 2014 roku podczas koncertu „Grzegorz z Ciechowski. Spotkanie z legendą” zaśpiewał utwór „Tak… Tak… To ja” z repertuaru Obywatela G.C. przy
akompaniamencie Polskiej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia oraz Orkiestry Adama Sztaby.

W międzyczasie koncertował z big bandami wykonując repertuar Franka Sinatry, Tony’ego Bennetta, Nat „King” Cole’a, Cheta Bakera czy Ellie Fitzgerald,
m.in. w Europejskim Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach.

W 2016 roku uświetnił koncert z okazji 100. Rocznicy urodzin Franka Sinatry w radiowej Trójce. Zaśpiewał tam wraz z Kubą Badachem, Januszem Szromem
oraz Wojciechem Myrczkiem przy akompaniamencie Chopin University Big Band pod kierownictwem Piotra Kostrzewy. Koncert wydano na albumie „Koncerty
w Trójce vol. 20 – Frank Sinatra 100-lecie urodzin”.

6 września 2016 roku wystąpił z Davidem Fosterem podczas koncertu z okazji obchodów 71. rocznicy uzyskania niepodległości przez Indonezję zorganizowanych
w Warszawie przez Ambasadę Indonezji.

25 września 2016 roku w Filharmonii w Szczecinie przedpremierowo zaprezentował materiał z autorskiego albumu „Metamorphosis” rozpisany na orkiestrę
symfoniczną i zaaranżowany przez Daniela Nosewicza.

Oficjalna premiera debiutanckiej płyty Sławka Uniatowskiego odbyła się 20 kwietnia 2018 roku. Uniatowski „Metamorphosis” to zbiór 13 kompozycji
Sławka Uniatowskiego, do których teksty napisał sam artysta oraz zaproszeni do współpracy: Tomasz Organek, Janusz Onufrowicz oraz Michał Zabłocki.

23 maja 2018 roku ukazał się album „Dobrze, że jesteś” Zbigniewa Wodeckiego, na którym Uniatowski śpiewa utwór „Nie ma jak Bacharach”
na podstawie linii melodycznej wymyślonej przez Wodeckiego.





26.10.2018r. (piątek) godz. 21.00
Scena Klubowa - Fortepiano Ristorante

34. GŁOGOWSKIE SPOTKANIA JAZZOWE
KONCERT KLUBOWY:

ZAGÓRSKI / KĄDZIELA COLLABORATION

PREMIERA PŁYTY "DOUBLE UNIVERSE" / POLSKI JAZZ 360°

Bilety:
- 10zł / + rezerwacja miejska w Fortepiano Ristorante

Projekt "Polski Jazz 360º" dofinansowano ze  środków Ministra Kultury i dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury

ZAGÓRSKI&KĄDZIELA COLABORATION

Zespół Zagórski Kądziela Collaboration powstał w 2016 roku z inicjatywy perkusisty Adama Zagórskiego i saksofonisty Macieja Kądzieli. Muzycy po latach
zbierania doświadczeń poza granicami kraju, powrócili do ojczyzny i postanowili połączyć siły, by wspólnie realizować swoje muzyczne pomysły. Mnogość
inspiracji zaczerpniętych przez liderów sprawia, że projekt jest niezwykle interesujący, wręcz wyjątkowy.
Adam Zagórski i Maciej Kądziela zamieszkali w jednym mieście i rozpoczęli współpracę, w której wykorzystują swoje rozliczne doświadczenia i inspiracje,
tworząc muzykę charakteryzującą się otwartą harmonią i ogromną ekspresją. Dzięki temu stworzyli oryginalny program prezentujący ich wspólne
przemyślenia na temat muzyki improwizowanej.
Współpraca z wyjątkowymi muzykami, pianistą Mateuszem Gawędą oraz kontrabasistą Damianem Kostką, umożliwiła im śmiałe wkroczenie i podbicie
rodzimego rynku muzycznego, czego przykładem jest Gran Prix Festiwalu Jazz Wolności 2016. Współpraca to nie łatwa, bowiem każdy z muzyków
grających w zespole ma na swoim koncie liczne indywidualne osiągnięcia i własne, ugruntowane przekonania na temat muzyki. Do projektu zapraszają
też innych muzyków z różnych krajów świata.
Zespół łączy skomplikowany harmonicznie holenderski hard-bop z lekką nutą kopenhaskiej awangardy oraz wyczuwalną inspiracją polską muzyką folkową.
Świadomie eksperymentują z nurtami wychodząc poza ramy współczesnej muzyki.
Skład zespołu:
Adam Zagórski – perkusja
Maciej Kądziela – saksofon
Mateusz Gawęda – fortepian
Michał Nienadowski – kontrabas
ADAM ZAGÓRSKI
Perkusista jazzowy, pianista i kompozytor. W czasie studiów uczył się u wybitnych pedagogów takich jak: Krzysztof Przybyłowicz, Zbigniew Wrombel,
Anders Mogensen, Steve Altenberg, Adam Nussbaum, Andrzej Olejniczak, Erik Orum, Bill Stewart, Lars Jansson, Gary Thomas, Lionel Loueke,
Joost Van Schaik, Skulli Svensson, John Hollenbeck, Mark Ducret, Robin Eubanks, JD Walter, Alex Sipiagin, Joel Frahm.

Jest laureatem wielu nagród w konkursach jazzowych i festiwalach, m.in. Blue Note Competition 2014, Bielska Zadymka Jazzowa 2015, Jazz Fruit Prague 2015,
Era Jazzu 2015, Jazz Wolności Sopot 2016, Krokus Jazz Festiwal 2016.

Na co dzień związany z wieloma formacjami:
WEEZDOB COLLECTIVE, ADAM ZAGÓRSKI NONET, JAKUB SKOWROŃSKI TRIO, ZAGAJEWSKI/PAWLIK

MACIEJ KĄDZIELA
Saksofonista altowy, aranżer i kompozytor. Absolwent akademii muzycznej Rhythmic Music Conservatory w Kopenhadze. Podczas swojej kariery,
współpracował z wieloma czołowymi przedstawicielami jazzowego rynku muzycznego jak np: Brad Mehldau, Jeff Balard, Kasper, Tranberg,
Randy Brecker, Marc Bernstein, Bob Gullotti, Chris Chick, Jakob Bro, Bill Steward, Tony Malaby, Jerzy Główczewski, Piotr Baron, Grzech Piotrowski, Jerzy Małek.

Jest laureatem wielu nagród i konkursów jako solista oraz lider zespołu. Wraz z zespołem Tuźnik/Kądziela Quartet zdobył Grand PRiX jednego z najbardziej
prestiżowych festiwali jazzowych jakim jest „Jazz Nad Odrą” w 2011 r. Ponadto Novum Jazz Festiwal, Krokus Jazz Festiwal, RCK Pro Jazz Festiwal,
Azoty Tarnów Jazz Festiwal, Jazz Wolności Sopot 2016, Spacial Prisen pa UNG Nordic Jazz Contest.

https://www.youtube.com/watch?v=7WyieP4eZ-o




Zagórski / Kądziela Collaboration fot. Sisi Cecylia


Zagórski / Kądziela Collaboration fot. Sisi Cecylia

27.10.2018r. (sobota) godz. 21.30
Scena Klubowa - Fortepiano Ristorante

34. GŁOGOWSKIE SPOTKANIA JAZZOWE
KONCERT KLUBOWY:

OLGA BOCZAR MUSIC ESSENCE
PREMIERA NOWEJ PŁYTY/ POLSKI JAZZ 360°


Bilety:
- 10zł / + rezerwacja miejska w Fortepiano Ristorante

Projekt "Polski Jazz 360º" dofinansowano ze  środków Ministra Kultury i dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury

OLGA BOCZAR MUSIC ESSENCE
Olga Boczar wraz z zespołem zaprezentują nową płytę pod tytułem „Tęskno mi, tęskno”
Płyta „Tęskno mi, tęskno” to kompilacja 8 utworów utrzymanych w charakterze nu-folkowym.  Na albumie znajdują się utwory autorskie Olgi,
jak też te rdzennie – ludowe, jak np. „To i Hola”, czy „Dwa serduszka, cztery oczy” zaaranżowane w nowy, „świeży” sposób. Choć płyta mocno
nawiązuje do polskości, nie jest zarezerwowana tylko i wyłącznie dla miłośników polskiego folkloru. Można odnaleźć w niej również subtelne
nawiązania do muzyki popowej, niekiedy do klasycznej harmonii jazzowej, czy rytmów muzyki latynoskiej, aczkolwiek wszystko w granicach
dobrego, wyrafinowanego smaku.
W skład zespołu wchodzą wybitni polscy muzycy jazzowi:
Olga Boczar –wokal, flet poprzeczny, Jan Smoczyński –fortepian, akordeon, Andrzej Gondek –gitara elektryczna,, Wojciech Pulcyn–kontrabas,
Paweł Dobrowolski –instrumenty perkusyjne.
Mają oni na koncie współpracę m.in. z: Urszulą Dudziak, Kayah, Anną Marią Jopek, BobbymMcFerrinem, Richardem Boną, Terencem Blanchardem,
Marią Schneider, Michałem Urbaniakiem, RandyBreckerem, Nigelem Kennedy’m, Włodkiem Pawlikiem, Andrzejem Jagodzińskim, czy Marysią Sadowską.

https://www.youtube.com/watch?v=SVlSoJedJdY




Olga Boczar


Olga Boczar

34. GŁOGOWSKIE SPOTKANIA JAZZOWE

PROGRAM:

01-30.10.2018r. hol MOK/wstęp wolny
POLSKI JAZZ W GŁOGOWIE
zbiorowa wystawa fotograficzna

25.10.2018r. (czwartek) godz. 19.00
Sala widowiskowa MOK
EABS / REPETITIONS
LETTERS TO KRZYSZTOF KOMEDA/ POLSKI JAZZ 360

25.10.2018r. (czwartek) godz. 21.00
Sala konferencyjna MOK
Jazzowy DKF, prowadzenie Andrzej Winiszewski/ wstęp wolny
"KOMEDA NA FILMOWO, CZYLI TAJEMNICE JAZZOWEGO ŻYCIA"

26.10.2018r. (piątek) godz. 19.00
Sala widowiskowa MOK
SINATRA, COLE BENNETT
MISTRZOWIE SWINGU
20-lecie działanlości Big Bandu UZ
pod dyr. Jerzego Szymaniuka
fest. WOJCIECH MYRCZEK

26.10.2018r. (piątek) godz. 21.00
Scena klubowa
ZAGÓRSKI / KĄDZIELA COLLABORATION
premiera płyty "DOUBLE UNIVERSE" / POLSKI JAZZ 360

27.10.2018r. (sobota) godz. 19.00
Sala widowiskowa MOK
KUBA WIĘCEK TRIO
UNIATOWSKI Metamorphosis

27.10.2018r. (sobota) godz. 21.30
Scena klubowa
OLGA BOCZAR MUSIC ESSENCE
premiera nowej płyty / POLSKI JAZZ 360

28.10.2018r. (niedziela) godz. 17.00
Sala widowiskowa MOK / wstęp wolny
GOSPEL DAY
koncert powarsztatowy

27-28.10.2018r. (sobota, niedziela)
MCK MAYDAY / zgłoszenia: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. / szczegóły: FB Space of Grace

VII Głogowskie Warsztaty Gospel / Peter Francisi / UK
III Głogowskie Warsztaty Gospel Kids / Monika Wydrzyńska

Karnety na koncerty galowe: 100zł/szt. / sprzedaż do 30.09.2018r.
Bilety na koncerty galowe: 40zł/ przedsprzedaż do 30.09.2018 / 55zł/październik
Bilety: na koncerty klubowe: 10zł/ + rezerwacja miejsc w Fortepiano Ristorane

Sprzedaż: Biuro Obsługi Klienta MOK / ekobilet

Projekt "Polski Jazz 360" dofinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.


II FESTIWAL KULTURY ŻYDOWSKIEJ GŁOGÓW 2018

WRZESIEŃ - PAŹDZIERNIK - LISTOPAD 2018

Już 1 września nastąpi inauguracja tegorocznej edycji Festiwalu Kultury Żydowskiej w Głogowie.
Jesteśmy "młodym" festiwalem na mapie wydarzeń przybliżających bogatą i barwną kulturę narodu żydowskiego,
ale też jego tradycję, obyczajowość, zapomnianą przeszłość zakorzenioną w naszej wspólnej ojczyźnie.

W czasie 2 miesięcy spotkamy się z ludźmi, którzy o kulturze żydowskiej opowiadać będą językiem obrazu,
muzyki, literatury, tańca.
Będzie okazja posmakować i poczuć woń prawdziwej, żydowskiej chałki i dowiedzieć się co to jest babaganusz.

Wśród zaproszonych gości są:

Paweł Figurski, Jolanta Dylewska, Mikołaj Grynberg, Hanna Kossowska, Dorota Kapusta.

Muzycznie towarzyszyć nam będą Magda Brudzińska i Klezmer Trio, Olga Avigail Mieleszczuk a na finał Festiwalu zagra KROKE.

Bilety na koncerty w sprzedaży od 1 września.

Na pozostałe wydarzenia wstęp wolny.

Polecamy się i zapraszamy.

Paweł Figurski, absolwent  Wydziału Operatorskiego łódzkiej Filmówki (PWSFTviT).
Od ponad 20 lat w zawodzie operatora filmowego. Autor zdjęć i reżyser teledysków (nagrody Yach Film za zdjęcia 1999 i 2000),
reklam, filmów dokumentalnych i telewizyjnych seriali fabularnych. Filmowy dokument z jego zdjęciami "Das drama von Dresden" (ZDF 2005)
został nagrodzony prestiżową nagrodą Emmy Award.

Od kilku lat zajęty swoją pierwszą pasją, fotografią. W styczniu 2016 swój dokumentalny projekt fotograficzny poświęcony religijności Europy Środkowej
prezentował na Uniwersytecie Michigan w USA. Jako fotograf współpracuje z pismami podróżniczymi (Voyage, Podróże) i wydawnictwami spółki Agora.S.A.
Jego studio fotograficzno-projektowe zajmuje się fotografią portretową i użytkową.

Wystawa zdjęć Pawła Figurskiego z Izraela pt "Israel_Tags", miała swoją premierę w 2014r.

ISRAEL_TAGS | fotografie z Izraela

„TAGS - słowa kluczowe, etykiety, oznaczenia, skojarzenia, znaczniki.
Jadąc do Izraela po raz pierwszy, miałem głowę pełną różnych tagów:
Żyd_Arab_Konflikt_Modlitwa_Mesjasz_Ziemia_Święta_Ziemia_Niczyja_
Odkrywając Izrael, chodziłem z bagażem gotowych etykiet, które przywiozłem ze swojego świata znaczeń i skojarzeń.
Wiele z nich pasowało od razu, niektóre znalazły zastosowanie dopiero po długich poszukiwaniach, inne okazały się bezużyteczne.
Jeszcze inne pojawiły się w mojej głowie i w moich zdjęciach dopiero po dłuższej znajomości z tym krajem. Zjawiały się też wciąż nowe znaczniki.
Tagi z pierwszych wypraw ulegały zmianie. Niektóre okazywały się być nietrafione, inne nabierały nowego znaczenia.
Radość_Miłość_Nienawiść_Podział_Przyszłość_Przeszłość_Mur_Nadzieja_
Przygotowując tę wystawę, wybierając zdjęcia z moich czterech podróży po Izraelu, zastanawiałem się nad „słowem kluczowym",
którym można by oznaczyć moje wszystkie zdjęcia.
Czy mają coś wspólnego?
Czy Wy znajdziecie jakieś jedno wspólne słowo, jakim moglibyście opisać ten zbiór fotografii?
Jestem bardzo ciekaw tego słowa.”
Paweł Figurski

Wystawa "Israel_Tags"przedstawia zdjęcia autorstwa Pawła Figurskiego zrobione
w czasie jego czterech podróży po Izraelu w ciągu 3 lat.
Prawie wszystkie zdjęcia są czarno-białe. Wyjątkiem jest jedno zdjęcie
„Po dwudziestu latach pracy w zawodzie operatora filmowego wracam do fotografii, od której zaczęła się moja przygoda ze sztukami wizualnymi.
Wracam, bo znajduję w fotografii ten rodzaj intymnego spotkania ze światem, który lubię najbardziej. Staję z nim tutaj twarzą w twarz.
Bez tłumu innych osób, bez niepotrzebnych słów. W fotografii jestem wolny od tego co chcieli by widzieć inni. Kieruję mój obiektyw na te okruchy rzeczywistości,
które dotykają mnie najbardziej i jestem szczęśliwy, kiedy na zdjęciu można odnaleźć i poczuć te emocje, które towarzyszyły mi w chwili fotografowania.
Zgodnie z zasadą jednego z moich mistrzów, brytyjskiego dokumentalisty Dona Mc Cullina - "Dla mnie fotografia nie jest związana z patrzeniem, lecz z czuciem.
Jeżeli nie czujesz nic w tym, na co patrzysz, nigdy nie uda ci się sprawić, aby ludzie patrząc na twoje zdjęcia, cokolwiek odczuwali."

Paweł Figurski

13.09.2018 r. (czwartek), godz. 20:00 
Kościół pw. NMP Królowej Polski (os.Kopernik)

Moc ukraińskiego śpiewu – koncert w wykonaniu Narodowego Chóru Ukrainy Dumka

Wstęp wolny!

Wykonawcy:
Roman Rewakowicz – dyrygent
Jewhen Sawczuk – dyrygent
Narodowy Chór Ukrainy Dumka

 

Program:
Henryk Mikołaj Górecki Pieśni Maryjne op. 54, Totus Tuus op. 60, Amen op. 34
***
Kyryło Stecenko Благослови, душе моя, Господа
Mykoła Leontowycz У Царстві Твоїм
Oleksandr Koszyc Іже Херувими
Kyryło Stecenko Милість спокою
Walentyn Sylwestrow Отче наш
Jewhen Stankowycz Достойно є
Dymitr Bortniański Воскликніте Господеві вся земля
Jewhen Stankowycz Купальські пісні (fragment; solo: Oksana Nikitiuk – mezzosopran)
Wołodymyr Zubycki Весільні пісні (solo: Oksana Nikitiuk – mezzosopran)

Narodowy Chór Ukrainy "DUMKA" z Kijowa jest jednym z najstarszych zespołów chóralnych Ukrainy. Założony w 1920 roku szybko stał się wiodącym chórem w swoim kraju. Za swoje osiągnięcia w 1981 roku otrzymał Nagrodę im. Tarasa Szewczenki - najwyższą państwową nagrodę w dziedzinie kultury. Narodowy Chór Ukrainy Dumka, najważniejszy chór prezentujący na całym świecie moc ukraińskiego śpiewu, powraca na festiwal Wratislavia Cantans po osiemnastu latach, na rok przed jubileuszem stulecia powstania zespołu. Chwaleni za niepowtarzalny słowiański styl śpiewu – przesycony delikatnością i liryzmem, o pięknej barwie i wielkim ładunku emocjonalnym – wykonają współczesne kompozycje Henryka Mikołaja Góreckiego oraz tradycyjne pieśni sakralne i ludowe ze swojej ojczyzny.
Pieśni Maryjne Góreckiego wydadzą się dobrze znane praktykującym katolikom. Kompozytor, głęboko szanujący polską pobożność wyrażoną w muzyce, nie zmienił melodii popularnych pieśni kościelnych, jedynie dodał prostą i subtelną harmonizację, nadając im w ten sposób szlachetny wyraz. Cykl pięciu pieśni do Matki Bożej powstał, gdy Górecki, po opracowaniu wielu śpiewów ludowych, zainteresował się utworami z wydanego pod koniec XIX wieku śpiewnika, w którym ksiądz Jan Siedlecki spisał pieśni wykonywane przez wiernych w Polsce. Co ciekawe, śpiewnik (w nowym wydaniu) jest do dziś podstawą rodzimej muzyki liturgicznej. Utwór Totus Tuus Górecki napisał z okazji trzeciej pielgrzymki Jana Pawła II do Polski. Treść kompozycji nawiązuje do motta z herbu biskupiego Karola Wojtyły. Dzieło cieszy się niesłabnącą popularnością wśród chórów na całym świecie, podobnie jak Amen. Tekst tego utworu stanowi jedynie słowo „amen”, powtórzone szesnaście razy, ubierane przez kompozytora w coraz to inną szatę harmoniczno-brzmieniową. Dzięki długim, wolno postępującym dźwiękom, przypominającym spokojny oddech, kompozycja ma charakter modlitewnej kontemplacji, a nakładanie się partii wokalnych tworzy wrażenie katedralnego pogłosu.

Podczas koncertu przeniesiemy się także na Ukrainę: usłyszymy ukraińskie pieśni ludowe oraz sakralny śpiew oparty na wyrafinowanej prawosławnej polifonii, m.in. autorstwa Dymitra Bortniańskiego, nazywanego Palestriną Wschodu. To właśnie chór Dumka był jednym z pierwszych zespołów, który pod koniec XX wieku rozpoczął starania o odrodzenie się muzyki sakralnej na Ukrainie. Natomiast Pieśni kupalskie, opracowane przez współczesnego kompozytora Jewhena Stankowycza, są związane z obchodzonym przez Słowian w noc przesilenia letniego, najkrótszą w roku, świętem pogańskiego bóstwa płodności Kupały (później zastąpionym przez Noc Świętojańską). Szczególnie efektownie zapowiada się finał złożony z aranżacji radosnych pieśni weselnych.

Kultura i historia Polaków i Ukraińców przeplata się od stuleci, a szczególna liryczna wrażliwość muzyczna jest wspólna krajom słowiańskim. Koncert łączący tradycje muzyczne nasze i naszych sąsiadów jest bardzo ciekawą i wdzięczną w odbiorze propozycją dla melomanów. Dajmy się porwać mocy nominowanego do nagrody Grammy Narodowego Chóru Ukrainy Dumka!

O Festiwalu:
Twórcą festiwalu Wratislavia Cantans był jeden z najwybitniejszych polskich dyrygentów Andrzej Markowski. Po objęciu dyrekcji Filharmonii Wrocławskiej w 1965 roku już rok później zainicjował festiwal oratoryjno-kantatowy zakładający prezentację muzyki od okresu średniowiecza poprzez barok aż po muzykę współczesną. Koncerty odbywały się w zabytkowych kościołach i muzeach Wrocławia. Już w swoim założeniu festiwal był przedsięwzięciem o zasięgu międzynarodowym.
Wratislavia Cantans od 1978 roku należy do European Festivals Association. Każdego roku ponad trzydzieści tysięcy osób słucha koncertów festiwalu w radiu dzięki transmisjom Programu Drugiego Polskiego Radia, w tym wydarzeń nadawanych w całej Europie w ramach European Broadcasting Union (EBU).

Wśród artystów festiwalowych znalazły się takie sławy jak: Barbara Hendricks, Cecilia Bartoli, David Daniels, Derek Lee Ragin, Renée Fleming, Juan Diego Florez, Violeta Urmana, Joseph Calleja, Sir John Eliot Gardiner, Krzysztof Penderecki, Philippe Herreweghe, Antoni Wit, Andreas Scholl, Christianne Stotijn, Ton Koopman, Trevor Pinnock, Alexander Liebreich, Gustav Leonhardt. Na Wratislavii Cantans koncertowały również zespoły o światowej renomie, między innymi: Collegium Vocale Gent, Akademie für Alte Musik Berlin, Il Giardino Armonico, The English Baroque Soloists, Gabrieli Consort & Players, Chór Monteverdiego, Staatskapelle Dresden, The Royal Choral Society.

Tegoroczna edycja – „Wyzwolenie”
Punktem wyjścia edycji festiwalu zatytułowanej Wyzwolenie jest inauguracyjny Król Roger Karola Szymanowskiego, opera ukazująca próbę wyzwolenia się od kultury, jej norm moralnych, społecznych i obyczajowych. Dzieło polskiego kompozytora opisuje konflikt dwóch aspektów człowieczeństwa, racjonalności i instynktu, oraz próbę uwolnienia się od dramatycznego rozdarcia między tymi przeciwstawnymi sobie żywiołami. W roku setnej rocznicy zakończenia I wojny światowej oraz stulecia odzyskania przez Polskę niepodległości festiwal podejmuje także temat wolności w kontekście politycznym i społecznym. Usłyszymy wyśmienitą „Paukenmesse” Josepha Haydna, mszę z okresu wojen napoleońskich, czasów tuż po rewolucji francuskiej, kiedy formował się model funkcjonowania naszego współczesnego świata.

 

XI Międzynarodowy Festiwal im. Andreasa Gryphiusa

Spektakle:

05.10.2018 r. | godz: 19:00 | Fosa Miejska - kazamata

"Król Edyp" - Teatr Jednego Mostu

 Wstęp wolny

 

 

 

"Plan Lekcji" - Teatr A3

Kantorowska szkolna klasa ożywa śmiechem wariata i mnogością kolejnych obrazów-wspomnień-szkolnych historyjek, lekkich i sentymentalnych, ale i gorzkich w smaku. Szalona lekcja grana bez słów, jakby trwała po za czasem i uwięziła uczniów.
Aktorzy żyją oddzielnie w kantorowskich ławkach-pułapkach-obszarach zwykłych czynności i sztubackich żartów. Pochłonięci własnymi wspomnieniami znanych wszystkim lekcji biologii, gimnastyki… tylko na chwilę przebiegają wąskimi pomostami do sąsiedniej ławki, by – celebrując gest i sytuację – wywoływać coraz nowsze historie…
Knują, łobuzują, rozśmieszają, dzielą się wspólną kanapką. Przeżywają rozterki i porażki, pierwsze miłości, szaleństwa, okrucieństwa i traumy kolegów. Ta wycieczka w przeszłość jest i śmieszna i nostalgiczna i smutna.

 

14.04.2018r. (sobota)
Miejski Ośrodek Kultury w Głogowie
godz. 9.00 - 18.00

3. DOLNOŚLĄSKI FESTIWAL KULTURY HARCERSKIEJ PARASOL 2018
- godz. 9.00 - 14.00 - Przesłuchania Konkursowe,
- godz. 15.00 - Koncert finałowy laureatów z udziałem zaproszonych gości.

"Kultura jest tym, co sprawiło, że człowiek stał się czymś innym niż tylko przypadkowym wydarzeniem w przyrodzie” André Malraux 

Czasami możesz być kimkolwiek zechcesz pozostając sobą. Jeśli jeszcze tego nie doświadczyłeś – będziesz miał okazję.
Wspaniali instruktorzy, kreatywne zadania, motywujące słowa i inspirujące przeżycia: to zaoferujemy uczestnikom naszego Festiwalu podczas warsztatów artystycznych.
Odnajdź w sobie aktora, malarza, tancerza i muzyka. Baw się w najlepsze podczas przygotowanych przez nas gier. Odważ się być kimś innym, pozostając sobą...

Zapraszają: Hufiec ZHP Głogów oraz rozśpiewane gromady i drużyny Chorągwi Dolnośląskiej.


13-14.06.2018r.
Miejski Ośrodek Kultury w Głogowie

XIII OGÓLNOPOLSKI FESTIWAL PIOSENKI OBCOJĘZYCZNEJ
POD PATRONATEM PREZYDENTA MIASTA GŁOGOWA RAFAELA ROKASZEWICZA

GOŚCIE SPECJALNI: MARTA PODULKA i KAROLINA SZCZUROWSKA

WYNIKI:

Wczoraj - 14.06.2018 - Koncertem Laureatów zakończył się XIII Ogólnopolski Festiwal Piosenki Obcojęzycznej,
zorganizowany przez Miejski Ośrodek Kultury w Głogowie. W Festiwalu wzięły udział dzieci i młodzież z całej Polski,
m.in z Katowic, Wrocławia, Łodzi, Stargardu Szczecińskiego, Krakowa, Poznania czy Warszawy. Nie zabrakło również
przedstawicieli Głogowa, których występy spotkały się z bardzo dobrym przyjęciem: w kategorii uczniów szkół gimnazjalnych
II miejsce ex aequo zajęła Martyna Juszczyk. Zwycięzcą w kategorii uczniów szkół średnich okazał się Paweł Sznajder,
a nagrodę specjalną za NAJLEPSZE WYKONANIE I KOMPOZYCJA PIOSENKI AUTORSKIEJ "RESTART" wyśpiewała Julia Wojtalik. 
Główną nagrodę - GRAND PRIX XIII OFPO oraz zaproszenie do udziału w pracach jury kolejnej edycji Festiwalu przyznano
JULII ZARZECKIEJ z Warszawy. Ponadto miejsca na podium we wszystkich trzech kategoriach wiekowych zajęły dzieci
i młodzież z Zielonej Góry, Rokietnicy, Wrocławia, Chojny Szczecińskiej, Łomży, Przemkowa i Dzierżoniowa. 

Nagrodzeni głogowianie kształcą się wokalnie w Studio Talentów MOK.

 

 LISTA KWALIFIKACYJNA DO DRUGIEGO ETAPU XIII OFPO GŁOGÓW

Zapraszamy do udziału w XIII edycji ogólnopolskiego konkursu dla młodych wokalistów w Głogowie, po raz pierwszy w formule festiwalowej.

Tym razem konkurs odbędzie się w trzech etapach:
I ETAP - zgłoszenia w formie filmików z Waszymi wykonaniami piosenki konkursowej zweryfikują jurorzy, przyjmowanie zgłoszeń do dnia 20.05.2018r.
(zgłoszenie w jednym e-mailu musi zawierać: wypełnioną kartę zgłoszeń, filmik kwalifikacyjny i podkład piosenki konkursowej)

II ETAP - zakwalifikowani do tego etapu wokaliści zaprezentują się na żywo podczas przesłuchań konkursowych w dniu 14.06.2018 r.
w Miejskim Ośrodku Kultury w Głogowie oraz wezmą udział w spotkaniu panelowym z Martą Podulką oraz Karoliną Szczurowską.

III ETAP - Koncert Laureatów 14.06.2018, godz. 17.00 sala widowiskowa MOK

Prosimy o dokładne zapoznanie się z regulaminem XIII OFPO

Regulamin i karta zgłoszeń do pobrania -> TUTAJ

Do zobaczenia w Głogowie!




X FESTIWAL PIOSENKI PATRIOTYCZNEJ
"VIVAT POLONIA"

- 06.11.2017r. godz. 8.30 - PRZESŁUCHANIA
- 08.11.2017r. godz. 10.30 - KONCERT LAUREATÓW

Sala widowiskowa MOK, wstęp wolny.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.