Miejski Ośrodek Kultury w Głogowie. Jednostka organizacyjna Gminy Miejskiej Głogów.
Plan imprez do pobrania
GRUDZIEŃ 2018
Regulamin uczestnictwa 
POBIERZ

19.10.2018r. (piątek) godz. 19.00
Saka widowiskowa MOK

II FESTIWAL KULTURY ŻYDOWSKIEJ GŁOGÓW 2018

PIEŚNI ŻYDOWSKIEGO POLESIA
- OLGA MIELESZCZUK Z ZESPOŁEM

Bilety:
- 20zł
dostępne w Biurze Obsługi Klienta MOK i na www.ekobilet.pl

Pieśni Żydowskiego Polesia
Koncert Olgi Mieleszczuk z zespołem

https://www.youtube.com/watch?v=jJ9cD1soM8M



"Olga Mieleszczuk i jej grupa wspaniałych muzyków prezentują szerszej publiczności pieśni utraconego świata Kresów"
- Songlines

"Precyzyjnym, pełnym ekspresji głosem, który oscyluje miedzy mroczną melancholią, słodyczą a śpiewokrzykiem, Mieleszczuk prowadzi swój zespół
przez eklektyczny repertuar Mariam Nirenberg, pieśniarki z Polesia początku wieku"
- New York Daily

"Wiele z tych pieśni mówi o cierpieniu, ale dźwięczny i czysty głos Olgi wypełnia je pięknem, które podnosi na duchu"
- Midnight East


Dawne Polesie to kraina pogranicza kultur i języków...
Polesie początku XX wieku było jednym z najbardziej tajemniczych i nieodkrytych regionów Europy. Kraina puszcz i bagien.
Kolebka antycznych plemion słowiańskich i jednym z pierwszych ośrodków chasydzkich. Koncert Pieśni Żydowskiego Polesia przywołuje
utracony świat wielokulturowego Polesia, gdzie język jidisz przeplata się z polskim, a klezmerskie melodie z głosem pasterki. W programie
szczególne miejsce zajmują pieśni z repertuaru Mariam Nirenberg, żydowskiej pieśniarki z Czarnawczyc pod Kobryniem. Żydowskie ballady,
ukraińskie przyśpiewki, polskie tanga...

Projekt "Pieśni żydowskiego Polesia" miał swoja premierę w Lincoln Center w Nowym Jorku w marcu 2013 roku.

Był prezentowany na Festiwalu Chutzpah! w kanadyjskim Vancouver, festiwalu muzyki żydowskiej w Berkeley California, Kaliningradzie z okazji
Rocznicy Nocy Kryształowej, na Festiwalu Warszawa Singera Muzeum Historii Żydów Polskich w Warszawie, Muzeum Żydów Mazowieckich w Płocku,
Festiwalu Chaviva na Słowacji, Centrum Muzycznym Blumental w Tel Avivie i innych...

Olga Mieleszczuk

Pieśniarka, akordeonistka, badaczka wschodnioeuropejskich tradycji muzycznych. Specjalizuje się w muzyce żydowskiej, śpiewa w jidisz i po hebrajsku.
Obecnie mieszka w Jerozolimie. Inicjuje projekty międzykulturowe z udziałem artystów z Polski, Izraela i Stanów Zjednoczonych. Współpracuje
z organizacjami promującymi kulturę żydowska, jak YUNG Yiddish czy TSKZ. Wydała dwie płyty "Jewish Songs from the Shtetl" oraz "Lilalo".
Występuje na prestiżowych scenach i festiwalach w Europie, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Izraelu.

Marta Maslanka

Absolwentka Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina, cymbalistka. Specjalizuje się w muzyce filmowej i teatralnej. Współpracuje z najlepszymi polskimi
kompozytorami, m.in. Michałem Lorencem. Uczestniczyła w nagraniu kilkudziesięciu płyt, m.in: Justyny Steczkowskiej, Kapeli ze Wsi Warszawa.
W swojej kolekcji ma cymbały chińskie, indyjskie, perskie, białoruskie, rzeszowskie, cieszyńskie i kopie cymbałów średniowiecznych.

Robert Lipka

Czołowy akordeonista wschodnioeuropejskiej muzyki tradycyjnej. Inspirowany wielogłosowymi pieśniami Polesia tworzył zespół Goście z Nizin,
współtworzy zespół Swoja Droga. Występuje na całym świecie z solistami i zespołami, m.in: Czessband, Popmadur, Ksiezycovo.

Gosia Szarlik

Skrzypaczka, muzykoterapeutka, pedagog. Absolwentka Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Jest członkiem grupy DesOrient
i stale współpracuje z Michałem Lorencem, kompozytorem muzyki filmowej. Bierze udział w wielu muzycznych projektach, łącząc muzykę klasyczna
z elementami etnicznymi. Nagrała kilkanaście płyt zarówno na skrzypcach żłobionych jak i klasycznych.

Michał Wozniak

Kontrabasista, absolwent Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Od wielu lat muzyk orkiestry Teatru Wielkiego -
Opery Narodowej w Warszawie. Na stałe współpracuje także z Michałem Lorencem, kompozytorem muzyki filmowej i razem
z przyjaciółmi tworzy zespół DesOrient. Jako solista i kameralista występuje na scenach teatrów warszawskich.

Nostalgiczna i żywiołowa podróż na Kresy...

Projekt wspierany przez Instytut Kultury Polskiej w Nowym Jorku.



Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.