Regulamin uczestnictwa w zajęciach sekcji Miejskiego Ośrodka Kultury w Głogowie.
Niniejszy Regulamin został sporządzony w oparciu o przepisy prawne obowiązujące na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, a przedmiotem jego regulacji są warunki korzystania z zajęć oraz funkcjonowania sekcji Miejskiego Ośrodka Kultury w Głogowie. Regulamin określa prawa i obowiązki osób zgłaszających swój udział w zajęciach sekcji, a także prawa, obowiązki i zakres odpowiedzialności Miejskiego Ośrodka Kultury jako podmiotu zarządzającego i prowadzącego sekcje. Każdy potencjalny Uczestnik z chwilą zgłaszania swojego udziału lub udziału dziecka w zajęciach w ramach sekcji zobowiązany jest zapoznać się z treścią Regulaminu i może uczestniczyć w zajęciach po uprzednim wyrażeniu akceptacji i wypełnieniu wszystkich jego postanowień.
Art. I: Definicje i skróty:
- Sekcja – to kierunek działalności prowadzonej przez Miejski Ośrodek Kultury w Głogowie, dotyczący konkretnej dziedziny sztuki, którego podstawą jest szeroko pojęta edukacja i rozwój twórczych pasji. W MOK funkcjonują stale sekcje: taneczne, plastyczne, muzyczne, językowe, teatralne, szachowe, fotograficzne i inne.
- MOK – Miejski Ośrodek Kultury w Głogowie.
- Uczestnik – osoba fizyczna uczestnicząca w zajęciach w sekcji/ach MOK, bądź prawny opiekun dziecka uczestniczącego w zajęciach w sekcji/ach MOK.
- Instruktor/animator – osoba prowadząca zajęcia w ramach sekcji.
- BOK – Biuro Obsługi Klienta Miejskiego Ośrodka Kultury
Art. II: Uczestnictwo w zajęciach w ramach sekcji:
- Sekcje działają zgodnie z kalendarzem obowiązującym w szkolnictwie, dotyczy to szczególnie przerwy zimowej i letniej oraz przerw świątecznych.
- Warunkiem uczestnictwa w zajęciach w ramach sekcji MOK jest zapisanie w terminie zgłoszeń potencjalnego uczestnika zajęć w Biurze Obsługi Klienta MOK z zastrzeżeniem wolnych miejsc w danej grupie, a także wypełnienie i złożenie w BOK lub u instruktora „Deklaracji uczestnictwa w zajęciach”, stanowiącej załącznik nr 1 do Regulaminu, oraz zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i zaakceptowanie wszystkich jego postanowień.
2.1 W przypadku braku miejsc na liście Uczestników danej sekcji tworzona jest lista rezerwowa, z której kolejno dopisywane są osoby w miejsce Uczestników, którzy nie spełnili wymogów regulaminowych bądź zrezygnowali z uczestnictwa w sekcji. - Uczestnik sekcji zobowiązuje się terminowo do 15-ego każdego miesiąca uiszczać opłatę za zajęcia w Biurze Obsługi Klienta MOK. Opłata ma charakter stały, jest składką miesięczną i nie podlega zwrotowi. Wyjątek stanowi sekcja „Aerobik”, gdzie opłata obowiązuje za pojedyncze zajęcia, są one wówczas karnetowane. Opłata za niewykorzystany karnet również nie podlega zwrotowi.
- W uzasadnionych przypadkach, przy wcześniejszym zgłoszeniu u instruktora, istnieje możliwość zwolnienia Uczestnika z miesięcznej opłaty w przypadku, gdy nieobecność Uczestnika jest uzasadniona (wyjazd do „zielonej szkoły”, sanatorium, itd.), a instruktor poinformowany jest o tym przed faktem. Zgłoszeń tych należy dokonywać w formie pisemnej.
- Nie ma możliwości zwrotu opłaty za pojedyncze zajęcia lub po fakcie zaistnienia dłuższej nieobecności.
- Wysokość składek ustalana jest na każdy kolejny rok szkolny i nie podlega zmianie w trakcie jego trwania.
- Nieobecność na zajęciach dłuższa niż dwa tygodnie powinna być zgłoszona u instruktora. Nieobecność dłuższa niż miesiąc, a niezgłoszona u instruktora, skutkuje wykreśleniem z listy Uczestników sekcji.
- W przypadku rezygnacji z uczestnictwa w sekcji Uczestnik ma obowiązek: zgłosić ten fakt instruktorowi przed rozpoczęciem kolejnego miesiąca rozliczeniowego, uregulować odpłatność za ostatni rozpoczęty miesiąc.
Art. III: Prawa i obowiązki Miejskiego Ośrodka Kultury w Głogowie:
- MOK w Głogowie, jako organizator zajęć w ramach sekcji, zobowiązuje się do rzetelnego sprawdzania kandydatów na instruktorów pod względem posiadania odpowiednich kwalifikacji zawodowych oraz predyspozycji osobistych do prowadzenia zajęć.
- MOK zobowiązuje się do zapewnienia odpowiednich warunków lokalowych oraz materiałów dydaktycznych do przeprowadzenia zajęć w ramach sekcji, z wyjątkiem sytuacji, gdy pokrycie kosztów materiałów dydaktycznych spoczywa na Uczestniku.
- MOK zobowiązuje się przestrzegać kalendarza szkolnego, ustanawiając dniami wolnymi od zajęć w sekcjach te dni, które obowiązują w szkolnictwie. Składka miesięczna nie podlega zmianie, z wyjątkiem uchylenia Art.III pkt. 3 przez Dyrektora placówki i podjęcia innej decyzji, ale tylko w celu zmniejszenia, a nie zwiększenia opłaty.
- W przypadku odwołania zajęć z powodu niedyspozycji instruktora, MOK zobowiązuje się do:
4.1 Odpracowania w/w zajęć w innym terminie, jednak nie dłuższym niż miesiąc od odwołanych zajęć.
4.2 Zorganizowania zastępstwa na w/w zajęcia.
4.3 Zmniejszenia wysokości opłaty miesięcznej względem ilości odwołanych zajęć w danym miesiącu, jeżeli punkty 4.1 - 2 nie mają zastosowania. - W przypadku odwołania zajęć przez MOK w sytuacjach wyjątkowych, przez które rozumie się: żałobę narodową, klęski żywiołowe, sytuacje niezależne od MOK; składka miesięczna może ulec zmianie na korzyść Uczestnika, a stosowną decyzję podejmuje Dyrektor MOK w porozumieniu z Kierownikiem Działu Artystycznego.
- MOK ma prawo zawiesić zajęcia w dowolnym momencie działania sekcji na dowolny okres lub rozwiązać sekcję, wówczas Uczestnik nie pokrywa kosztów miesięcy, w których nie odbędą się zajęcia. Nie zwraca się kosztów poniesionych przez Uczestnika za miesiące, w których sekcja funkcjonowała.
- W przypadku nie wypełniania przez Uczestnika postanowień regulaminowych lub nie przestrzegania podstawowych zasad kultury i higieny osobistej oraz norm zachowania, przyjętych za poprawne w społeczeństwie, Dyrektor MOK na wniosek instruktora ma prawo podjąć decyzję o usunięciu Uczestnika z listy.
- MOK zobowiązuje się do przestrzegania niniejszego Regulaminu.
Art. IV: Sprawy sporne:
- W sprawach nieobjętych Regulaminem rozstrzyga Dyrektor MOK. Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.01.2012